• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • start september

    Jag sitter faktiskt och läser en av våra gamla trådar (ca ett år sedan). Insåg att jag ville veta en massa om tex hur Muggles, BS, Cicci och Vänner hade det med era små när de var i min dotters ålder och voila! Jag har fått en massa bra info och skjuts på traven kring sömn, välling, matvägran, amning, slitna vänsterhänder och allt som jag just nu lurar på. Fantastiskt! En miljard ggr bättre än att bege sig in på FL.

    Fast det som slog mig mest när jag läste är vilka kämpar ni är Nenne, Telis, Lapinette, Freijs och Gosnosen. Den största av kramar till alla er och hoppas så att det om ett år ser ljusare ut.

  • start september

    Lite vimsigt också, höll nästan på att kommentera något som skrev för ett år sedan. Hade kunnat bli riktigt lurigt förvirrat...

    BS, Imse Vimse har en bra sajt med sin badbyxor och levererade till mig på en dag. Smidigt! Pippilotta har deras grejor och har nu fraktfritt dessutom. Dock är väl de lite struligare inbillar jag mig.

  • Lapinette

    september - ja för ett år sedan måste de ha stått ungefär samma kommentarer från oss som det gör idag. Inte många steg närmare en liten bebis utan tillbaks till start-rutan.

  • Lapinette

    Själv sitter jag här med min tredje kopp te på lika många timmar. Denna gång har jag gått över till påste och Twinings Apple, Cinnamon & Raisin. Till detta tar jag en huvudvärkstablett. Maken har gått och lagt sig igen, andra gången sen frukost .

  • nennesjuttioåtta

    startis
    ja, den här tråden kommer att vara en outtömlig källa av visdom lång tid framöver! Skönt att du får lite tips med allt! Och blåbär - I LIKE! Låter kanongott! Hehhehe vad tänkte du kommentera?

  • nennesjuttioåtta

    Ja, det känns som att vi går på repeat eller som en skiva som står och hackar!

    lappis
    stackars make med betongkeps!!! *skrattar lite rått*

    Imorgon åker granen ut. Nu börjar den barra...

  • Lapinette

    Trist med granen nennelainen!

    Ja, maken är för ynklig idag. Så går det när man är kaxig kvällen innan . Nej, han är faktiskt jättesöt och mysig idag så det är helt ok. Själv är jag inte heller för pigg och har inget emot en slödag framför datorn.

    Vi ska dock iväg och storhandla till morgondagens bouef bourgignon och ikväll har vi tvättstugan men han får vila ut tills dess.

  • Lapinette

    Jag sitter här med recept och har dragit fram guidebok och kartor till Guadeloupe. Har lovat Tinga att komma med lite restips i restråden.

  • nennesjuttioåtta

    lapinette igen
    förlåt att jag tjatar. Men om jag nu är en av dem som "skjuter upp" mensen med progesteronet... Ska jag testa ändå eller hur vet man om man är gravid eller inte? Och när i så fall? Eller är det farligt att peta in det i flera dagar i onödan? Eller hur länge ska jag använda det egentligen. Dumt att mixtra själv, inser jag ju...

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!