• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Fru E

    Mrs B-loggar ut nu och åker till Marie, ring en signal på telefonen eller ta en promenad ner till Marie

  • Ore

    Och alla gick hem på en gång???

    Jaja, jag får väl göra detsamma...

  • kängu

    Jag kom hem, istället för att gå hem Ore

    Skum lägenhetsannons, tyckte jag! Såg lite obehagligt ut med lilla bebben där på mattan.

    Jag pausar framför datorn med en ostmacka och kaffe innan jag ska sätta igång med lite statistik (till mitt examensarbete).

    Liten- Tråkigt med nedskärningar

    Piggis- Skönt att det verkar lösa sig för er nu! Du ska se att lägenheten blir såld nu, den är ju kanonfin!!

  • Frejis

    Tack för alla grattis tjejer!

    Grattis på födelsedagen Muggles! Hm, nu blir jag osäker om det är två eller ett år mellan oss? Du hade annats rätt, jag fyller som sagt 26
    Kan en kvinna överhuvudtaget bli äldre än 25?

    Lappis - håller tummarna för en ny akuomgång och nya försök. Jag tror att det kommer att fungera för er, väldigt snart!

    Cicci - hur blir det då med vul? Hoppas att allt är bra med bebisen i magen.

    Liten - jobbiga processer på jobbet. Känner igen mycket av det som Ore säger, att man egentligen inte kan påverka så mycket, men själv har jag suttit på arbetsgivarsidan i stället. Kan säga att det inte heller är så lätt, att säga upp folk är bland det svåraste som man kan göra. Usch

    BS - jag tror som många andra redan har sagt att det inte alls behöver vara kört och man mår ju själv bra av att gå ner vikt. Själv brukar jag köra med den "vanliga" metoden att jag äter av allt (förutom alla sötsaker, chips, nötter, socker) fast mindre så att jag fortfarande känner mig småhungrig. Tar en mindre portion än vanligt och äter i stället mindre och oftare, vilket känns svårt då jag glömmer bort det.
    Tycker att det låter bra att du ska tillbaka till doktorn rätt snart. Alltid bra med en uppföljning!

    Här blir det nog utslag på ÄL-test på kvällen, födelsedagsÄL helt enkelt Är väldigt förkyld, men vem vill missa sådana högtidliga tillfällen? Maken ringde dessutom och sade att jag får fler presenter (japp, inte bara en och en present har jag redan fått), när han kommer hem. Nu är jag nyfiken!

  • viktualia

    Grattis till Frejis och Mugglan!

    Själv - har jag ju som sagt BIM idag och inte en tillstymmelse till tantbesök... än..

  • BrudSommar2006

    Men Frejis, hallå, är det ÄL idag tror du? I så fall är det ju inte helg om två dagar väl??? I så fall kanske det är dags?! Eller??

  • BrudSommar2006

    Är det förresten någon som vet med sig att ni inte haft ÄL en månad och hur sen blev i så fall mensen?

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!