• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • start september

    Här kommer då tryckfel snisse:

    Det skulle det stå att jag blödde i sju VECKOR, inte månader (tack och lov).

    Jag vet också att man stavar setts med e och inte ä, men tydligen har delar av hjärnan mammaledighet också.

    Och gubbarna har jag tydligen inte alls fått till. Försökte ju ovan med en sån

  • Lapinette

    september - ja, jag hoppas att när mensen väl kommer på "riktigt" att kroppen är som normalt igen. Har läst om tjejer som har helt galna cykler efter mf. Hur pass tidigt var ditt mf när du blödde i 7 veckor?

    Min läkare är i Thailand och jag känner inte så där tjohooo för att åka till Uppsala varje vecka för att göra VUL och ta blodprov. Har inte ringt dem än så vi får se vad de säger.

  • fru AM

    Lappis: Jag trodde att man gjorde skrapning vid långdragna missfallsblödningar (uppenbart har allt inte kommit ut än) - är det något CvL nämnt och varför görs det i så fall inte? Tråkigt för dig att småblöda och inte komma vidare i hormoncykeln så att säga ...

  • start september

    Och jag förstår att det blivit för mycket välling i tråden ett tag nu. Minns min irritation över barnvagns- och bajsdiskussioner tidigare.

    Fram för att ha ännu mer rese- och vindiskussioner i tråden!

  • MSW

    Am: Nu har jag beställt nässköljaren! Så den borde dimpa ner i brevlådan i början på nästa vecka.. Spännande!!

  • fru AM

    MSW: Duktig flicka. Snart kommer frälsningen till dig och det mörka (och tilltäppta) tidevarvet är till ända!

  • Lapinette

    AM - skrapning görs normalt inte vid ett tidigt missfall utan från vecka 7 (har jag för mig).

  • MSW

    fru AM skrev 2009-01-16 10:28:58 följande:


    MSW: Duktig flicka. Snart kommer frälsningen till dig och det mörka (och tilltäppta) tidevarvet är till ända!
  • Lapinette

    Nu har jag pratat med CvL och de vill att jag ska ta ett nytt blodprov. Bad om att få gå till SH så nu ska de faxa en remiss och sen ringa tillbaka till mig så jag vet vart jag ska gå ... de har ju tusen olika ingångar där.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!