• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Lapinette

    Telis - härligt att du är nyfrälst på träning och vilken opsykologisk tennistränare. Så säger man väl inte till två 12-åringar?

    BS - nästa resa blir om en dryg månad, weekend till Barcelona. Det är den där årliga mässan för maken och jag kommer ned och gör honom sällskap torsdag - söndag då mässan är över. Sedan pratar vi om att fira 3-årig bröllopsdag på Korsika men ännu är inget bokat. Det är sommarsemestern jag sitter och googlar på just nu.

    Härligt att du har kommit igång med träningen och bra att damma av motionscykeln och visst är det 3 inseminationer man brukar rekommendera innan IVF.

    Vickan - drick du "lagom" ikväll!

    Sweet - simma lugnt!

    nenne - trist med jobbet men om det fortsätter så där så kanske du ska påpeka för henne att det vore bra om hon avlastades lite.

    Piggelin - håller tummarna att ni får lägenheten såld! När är det ni flyttar till huset?

    Ego - gjorde ett nytt test imorse som visar svagt, svagt av gravhormoner. Shit! Blödde inget igår på hela dagen men självfallet kom en liten skvätt på kvällen. Ska ringa CvL idag men troligen blir det väl att testa igen om en vecka och hoppas på negativt resultat.

  • muggles

    Telis: vad säger du om rumpfluss då?! Min kollegas barn fick det innan jul. Det är tydligen samma infektion (dvs samma bakterier) som halsfluss fast i rumpan. Hade jag aldrig hört talas om! Det är så mkt konstigt som barn kan få...

    Lappis: bra att störtflödet avtagit iaf. Hoppas din cykel kickar igång snart igen.

    Japp vi håller tummarna för Piggelin, verkar ju mer lovande nu! De flyttar förresten i mars (tror inte hon hinner in här idag).

    Vi ska också på AW ikväll. Ett närliggande hotell har en lekhörna och lite skinnfotöljer i en lugnare del av baren, så vi planerar en öl el två där och hoppas att Moa håller till godo med lekhörnan (har funkat en gång förut men allting ändras ju hela tiden).

  • Lapinette

    mugglan - har inte haft något störflöde förutom den 17 december. Det kommer bara lite grann . Skulle faktiskt hellre vilja ha ut hela skiten på en gång än att gå och smådroppa i drygt en månad.

  • Fru E

    mugglan-rumpfluss, aldrig hört talas om

    Lappis-kan förstå att det hade varit skönare att "bli av" med det så att kroppen kan starta om igen

    Första vattenleveransen av det magiska vattnet kommer på måndag enligt kollegan, återstår att se vilken effekt det ger . Är på dag 18 på måndag så vet inte om det är för sent för vattnet att verka då

  • start september

    Lapinette, trist att det fortfarande blöder och visar utslag. Kan du inte be att få ta ett blodprov till så att du ser att HCG går neråt? Kanske kan din vanliga läkare hjälpa till med det? Prov kan man ofta lämna på en mängd ställen.

    Psykologiskt kan det ju kännas bättre att SE att det verkligen sjunker/händer något och så är det en trygghet medicinsikt också. Lova att du åker in om du får ont igen.

  • muggles

    Lappis: aha, jag trodde att det kom rätt mkt förra vecka med, men jag har nog fattat fel. Sorry.

    Jag måste bara tipsa om ett göteborgsband som jag inte kände till före spinningpasset igår, Hellsongs. Lyssna bara på deras version av Run to the hills - SÅ BRA (vänta till första refrängen åtminstone, tid ca 1.40)!


    *måste ha*

  • start september

    Däremot kan jag kanske trösta med att jag efter min sjumånadersblödning hade exakt samma cykel som innan, det tog alltså 28 dagar innnan tanten kom. Jag kollade då i och för sig inte om jag hade ÄL vad jag minns, eftersom jag fick cellfigfter fick vi rådet att vänta tre månader innann nya försök.

  • MSW

    Lappis: Verkligen konstigt! Förstår att du vill ha ett slut på det NU!!

    Piggan: Lycka till med lägenheten!

    Ego: Inatt testade plutten en liten annan variant.. Krånglade när han skulle sova, men när han väl somnade så sov han till 2.15(så sent är det länge sedan han vaknade för första matningen) och efter det till 5.40.. Så förutom att förkyldningen nog är lite sämre idag så känner jag mig lite piggare!! (märklig mening...)

    Nu har någon tröttnat på golvet....

  • start september

    Telis - det känns säkert ologiskt att jag står utanför galleriet. Jag lovade för länge sedan maken att vara anonym och jag vill hålla det löftet. Han är sådan som person att det vore kanonjobbigt om alla vänner och kollegor kände till att vi försökte tidigare och nu att vi är sugna för nya försök. Chansen att någon av er skulle känna honom är ju minimal såklart, men jag vill respektera det ändå. Han är väldigt impad över vilket gäng det är här på tråden och allt stöd jag fått, skulle jag framföra!

    Så jag håller mig nöjt här ändå, jag är så glad att ni finns och att jag får vara med ändå. Det är som som jag känner er ändå fast vi aldrig sätts IRL eller ens på bild: - p

    Och att se mig på fotot är ingen upplevelse, dottern är såklart sötast i världen, men jag är ju förstås väldans objektiv i den frågan

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!