• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • FruCicci

    AM, jag föreslog för maken att han minsamnn kunde ta alla nätterna så sent som i morse
    Han tycker jag överdriver!!! Tjena!
    Fiskbullar har jag testat, det gillar han inte. Men jag ska testa igen, för jag gillar det.
    Sen fick han fiskpinnar förut, det gillar han, men det innehåller så mycket skit, så jag vill göra egna.
    Något som funkade ihelgen var råstekt potatis, ha ha ha, men det ser väl ut som pommes när man skurit upp dem, som han gillar. Usch o hjälp, vad ska det bli av honom!??

    Nä, jag ska ta detta med bvc nästa vecka... se vad de säger. Tids nog lär han väl både äta och sova, hoppas jag. Men nu när man är gravid är man ju som sagt lite extra trött och blir uppjagad för minsta lilla.
    AG maten så tycker jag det är pinsammt att han inte äter ett smack på dagis och vägrar all frukt och sen dricker han endast mjölk till mellanmål... grrr

  • FruCicci

    BS, känner igen det där! Man orkar till slut inte med en trött gnällig unge, så köttbullarna åker fram för 8e dagen i rad liksom

  • BrudSommar2006

    Iris far runt så mycket på nätterna så jag tror att det skulle fungera dåligt att ha henne i vår säng, de gånger hon legat i vår säng så har jag varit nervös för att gå upp och gå på toaletten i fall att hon ramlar ur, en gång gjorde hon mycket riktigt det också och for med huvudet före ner från vår säng, det var i och för sig ett tag sedan nu.

  • kängu

    Skönt att höra att allt är bra med Frullans bebis!!!

    Jobbigt med matvägrande ungar... kan tillägga att jag var likadan och mamma trugade inte utan jag fick äta det som bjöds (oftast iaf). Blev hyfsat normal ändå
    Såg på amerikanske programmet "The doctors" för ett tag sen om matvägrande barn. De hade dels tips på hur man kunde göra maten rligare (t.ex. gurkstavar och någon nyttig dipp, forma maten till roliga former) men ffa så tipsade han om att ignorera barnen, och inte truga dem. Verkade funka för de flesta som de hjälpte i programmet iaf.

    Jag ska snart iväg till frissan, är lite nervös!! Har ganska kort hår nu men vill att det ska bli kortare och blont... är inte speciellt ljus nu så vi får väl se hur det lyckas.

    OJ, insåg nu att jag glömt gå ut med hundarna... kanske därför de sitter här jämte mig och tittar med stora hundögon
    Dags att springa ut!

    Förresten, jag skulle gärna vilja ha länk till galleriet? Insåg att det kan vara trevligt att se hur folk ser ut inför tråddejten på lördag. Och ni kanske vill se hur jag ser ut också?
    Vem är det som har hand om galleriet?

  • start september

    Jag trivs med att amma lite grann så jag fortsätter nog, men det hade varit skönt att få in välling på kvällen. Våra försök går inte bra alls. Funderar på att testa ersättning för att vänja henne vid det kvällstid, då borde ju vällingen kunna blandas in i den lite smidigt sen? Flaska med vatten och urpumpad mjölk tar hon utan att tveka. Någon med erfarenhet

  • kängu

    Jo, och kan också säga att man kan ha problem med sängsovning/ inte sängsovning fast man inte har barn...
    Min yngsta hund var otroligt otrygg när hon kom till oss. Hon är en hittehund, och har troligtvis varit med om en del hemska saker tidigare. Det enda sättet att få henne att sluta skälla på nätterna var att hon fick sova i vår säng, då kände hon sig trygg (kan tillägga att hon är väldigt liten så hon tar ingen plats). Nu när vi ska få bebis så vill vi ju inte ha kvar henne i sängen... Får se hur det går att vänja henne av med det. Vi har försökt en gång tidigare men då blev det totalt kaos!!

    Jag ska inhandla en mysig hundsäng idag till henne, så förhoppningsvis kan hon tänka sig att ligga i den.. (behandla sina hundar som barn, jag????? )

  • BrudSommar2006

    Iris matvägrar inte tack och lov, hon har bara inte ro att sitta still och stoppa saker i munnen. Det är ett himla tjat om att hon vill ha frukt som man ska skala och skära och när man väl gjort det har hon tröttnat! Fast hon är ju så liten än.

    September, Iris vägrade länge välling, vi hade nästan gett upp att hon skulle vänja sig vid att dricka det och så helt plötsligt blir hon en vällingalkis! Fast eftersom vi för länge sedan tröttnat på att blanda pulver och dona och hälla ut när vi försökte vänja henne så körde vi ju med tetror för att det var lättare så nu går det så klart inte att få i henne pulvervälling, men, men.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!