• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Liten med Mindre

    September - ni tycks gnabbas på samma nivå som vi. Maken blev sur för att jag inte fattade det roliga med att han stänkte vatten på mig i badrummet igår, utan mest muttrade.

    Angående benträning så skulle jag göra benböj (hyfsat djupa) och utfall (kliv framåt). Tänk på att inte fälla fram överkroppen för mycket när du böjer benen, och inte ha knät framför tårna.

    Bebis som motvikt är nog ypperligt om hon är samarbetsvillig. Öva armarna genom att lyfta bebis från djupaste knäböj till högt över huvudet. Ooooiiiiii!

    Klassikern "stolen" mot väggen funkar nog också. Upphopp är en klämmig spänstövning.

  • fru AM

    Sweet: glömde helt: GRATTIS till nytt mer hemnära och spännande jobb!!!!

  • fru AM

    Vi fräser rätt duktigt åt varann vi också, tyvärr ... Framförallt jag, nu när jag är gravid - extra trött och hormonstinn = extra stingslig. Men maken fräser ju tillbaka - och han är inte gravid såvitt jag vet. Men vi blir ganska fort vänner igen. Ofta blir vi inte ens ovänner utan bara går och gruffar lite. Det är som om vi inte orkar dra igång ett stort gräl alltid. Och det är kanske bra?

  • start september

    Tack Telis och Liten - precis vad jag behövde! Nu ska bara fökylningen kväsas i sin linda så ska det bli disciplin här!

    A.M, jag ammar inget natt mellan ca 21-07. Morgon och eftermiddag ordentligt, liten läggningsslurk samt ibland en extra slurk innan förmiddagsvila eller tidiga gnäll-kvällar.

  • muggles

    Schysst hus AM!

    Ang gnabb så tycker jag det hjälper att säga till den andre att "jag känner mig lite låg" el vad det nu är. Då får man ur sig det på ett bra sätt och kan prata om det ihop, ofta blir det inget gnabb då. El om man märker att den andre är irriterad så kan man fråga lite försiktigt "känns det lite trist nu?". Ibland känns det ju som "vardag" i förhållandet, är inte så spännande. Men pratar man om det så brukar det kännas bättre efteråt, tycker iaf jag.

  • BrudSommar2006

    Jag fick också mens medan jag fortfarande ammade, fast jag minns inte hur mycket jag ammade då. Kanske var Iris en åtta månader eller så.

    Är det ingen som hört från FruLlan???

    Vad jag är trött, Iris har varit rätt stökig i natt. Undrar om det är för att mamma satte på henne nattlinne istället för pyamas vid badet igår, jag kom ju hem så sent så allt var redan klart, hon har sparkat av sig täcket hela tiden men ändå verkat vilja ha det tillbaka på igen med jämna mellanrum. Tänk om hon kunde komma på att hon kan dra upp täcket själv...

  • FruCicci

    Hej,

    Fick sms av Frullan i natt och fostret mår bra och de vet fortfarande inte varför hon har ont verkar det som, hon satt många timmar i går.... men hon får berätta mer själv.

    AM, lägenheten var byggd 1953, jag gillar ju sekelskiftshus, men i övrigt helt okej!
    Fy på mig jag har så höga krav, så det kommer bli svårt att flytta. Det måste iaf finns öppenspis eller kakelugnar! Sen gärna terass. Föreningen måste sedan ha en fin innergård
    Vår lilla lägenhet är så himla bra planerad och har närheten till allt, så det är svårt att hitta något man gillar lika mycket, men det gör man väl....

    Grattis till nytt jobb Sweet, underbart att det är så nära er bostad. 5 minuter!!!
    För mig tar det minst en halv timme att komma till jobbet från Victors dagis, från en stadsdel till en annan, jätte surt. Man sitter på t-bannan 1h varje dag.

    I dag är det tyst o lugnt på mitt jobb, såååå skönt. Min chef och mina kollegor är inte här nu i af, he he he, så skönt. Man får passa på att göra allt som man vill då!
    Nu börjar folk fråga rakt ut på jobbet om jag har en bebis i magen Så nu börjar det väl synas på mig antar jag.
    Sjukast av allti besparingstider, måste vara det jag fick höra igår - Det är bra att du går på mammaledighet, det sparar vi pengar på!!!!! VA? Här har man oroat sig, men det var kanske bra planerat för företaget att det blev en till redan nu!

    AM igen, trevlig med sommarhus! Skönt att inte kraftledningen har någon påverkan!

    Start September, hur gammal är hon nu? Var det inte slutet av maj du fick, eller blandar jag ihop allt nu?

  • FruCicci

    BS, jag är med toktrött, kom en timme för sent till jobbet idag. Victor som sov så bra 2-3 nätter har börjat strula igen, nu har det varit extremt i natt, med uppvak varannan timme, om det ens gått så lång tid. Jag trycker i honom välling o hoppas han ska vara klubbad, men icke.
    Tror han är hungrig på nätterna för han vägrar äta på dagis.
    Han äter inte någon frukt, har provat allt!
    Ingen mat, får bara i honom köttbullar och korv, och då färdigmat, inte mina goda köttbullar som jag stått och rullat och kämpat med, nej nej, de kastar han ner på golvet!
    UNGE!
    Ska köpa spätta i dag och panera själv lite lätt tänkte jag, så han får i sig fisk, sen tänker jag inte servera ngt annat än det. Äter han inte får han vara hungrig då.... undrar hur länge det funkar?

  • fru AM

    Cicci - misstänkte att du var en sekelskiftesjunkie, precis som jag Trots det tyckte jag lägenheten var fin. Och rel. "billig". Men den ligger ju på Gäääärdet!

    Angående jobbets reaktion på din grav.: Min man ska imorgon ansöka om tjänsledigt i ett år - de borde ju bli lika glada de!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!