• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Liten med Mindre

    FruLlis - hoppas verkligen att allt är ok med dig och mini-borr. *orolig*

    Sweet - grattis! vad härligt med nytt jobb på gångavstånd. Rena drömmen!

    Mindre är krasslig efter 1-års sprutan. Rena hängbjörken hemma, rörde sig inte ens på skötbordet igår kväll. Pluttan! Själv är jag tydligen på dåligt humör och stingslig för det mesta enligt maken. Inge skoj. Vet inte riktigt vad det är. Trodde mest jag var trött o seg, men tydligen en riktig surpuppa med. Får väl säga att han inte var så mycket roligare när han jobbade o jag var hemma. Men det är ju mest pajkastning och ingen bra lösning.

    Och idag ska jag i alla fall försöka vara duktig och jobba ordentligt så att jag kan gå o träna tidigt. Träning är ju bra för mitt humör i alla fall.

    Syns senare!

  • start september

    Usch Liten,

    känner igen det där. Hemma kan det vara slitigt och då tycker man att den som jobbat har haft rena lyxlivet och ska vara på glatt humör och rädda kvällen. Att det är slitigt att jobba har man nästan glömt som hemmavarande. Konflikterna bara kommer från ingenstans här också (vi rök ihop igår om något så fånigt som på vilket håll vagnen bäst läggs i bilen).

  • muggles

    Sweet: vad KUL med nytt jobb och så bra att du minskar pendlingsavståndet så markant! Härligt, du får rapportera hur det går! Lycka till i löneförhandlingen också

    Frullan: det lät inget skoj med ont i magen - hoppas att det inte är ngt farligt!!!

    Liten: äsch, ni är väl inne i en "trök-period" just nu bara. Hang in there, det blir bättre.

    AM: kan man inte få se det där fantastiska lantstället? Länk? En sak att tänka på är väl att om de har svårt att sälja det nu så blir det nog samma sak den dagen ni ev vill sälja. Men annars verkar det ju vara ett fynd!

  • start september

    Här funderar jag på om jag åkt på nästa förkylning. Blir så trött på att vara sjuk och så smitta man ner lilltjejen och så blir det jobbiga nätter.

    Ja, ja. Får man fråga skid- och träningsexperterna? Jag är hyfsat otränad efter graviditeten. Viktmässigt är jag tillbaka och konditionen tränas lite i form av promenader. Men nu ska vi åka skidor om ett par månader! Jag känner att jag behöver mer benträning. Finns det några bra rörelser man kan göra hemma, tex med gummiband? En 8 kgs vikt finns att tillgå också...

  • start september

    Sen om jag ska var lite karusellaktig så börjar jag faktiskt sakna tanten Kommer hon så börjar vi nog med lite försiktiga syskonförsök här. Jag har varit lite tveksam till att de om det skulle funka snabbt bli så tätt, men nu känns det i hjärtat att jag vill ha alla chanser jag kan få (räknas kallt med en del trassel nu också).

    Men jag ammar ju fortfarande, så vi får väl se när hon behagar dyka upp...

  • fru AM

    Mugglan: det är sant - att det kan bli svårt att sälja. Fast vi är mer såna som köper för att ha ... Det känns skönt hursomhelst att Vickan kunde avskriva kraftledningsskräcken! Nu ska vi bara försöka ta oss dit för en visning ... Och pruta lite ... Länk i inboxen (det är smygläsare som ev kan bjuda emot som jag är rädd för )

  • fru AM

    Start september: Jag vet ingenting om träning - därför svarade jag inget på din fråga ... Däremot kan jag mer om syskontillverkning!

  • fru AM

    Start: Jag fick mens medan jag fortfarande ammade - men hur MYCKET ammar du?

  • Fru E

    Sweetan-då säger jag nästan grattis till det nya jobbet om du inte fått det riktigt än

    Frullan-håller tummarna för att det är bra både med dig och borren!

    Fru L-man måste ju inte ha några symptom innan BIM men förstår om du inte vill hoppas för mycket.......

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!