• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • kängu

    Det är svårt att byta jobb när det egentligen inte är något som är fel, så jag förstår att du blivit kvar. Just nu kanske det inte är läge att byta jobb heller? Jag vet iofs inget om hur det fungerar i din bransch så den kanske inte är så påverkad av finanskrisen.

    Jag ska bli logoped, alltså jobba med barn/vuxna som har tal och/eller språkproblem. Just nu känns det långt borta att börja jobba eftersom jag inte kommer hinna jobba ngt innan min mammaledighet, men ska bli kul när man väl får jobba och slipper sitta i skolbänken mer... är fruktansvärt trött på det.

  • Lapinette

    Det första man drar in på ett företag är på marknadsföringen och i den budgeten marknadsunderökningarna så visst vi känner absolut lågkonjunkturen. Inte alls läge att byta och för min del så vet jag inte om jag ska byta helt, till något annat och i sådanafall vad?

    Låter intressant och jag förstår om du är trött på skolarbetet. Själv gillar jag att plugga men förlorar mig lätt in i det (grottar in mig så inget runt omkring existerar).

  • Izzie

    Vad skönt med lite besked åtminstone Lappis! Även om det inte fungerade på det stora hela den här gången, så har du faktiskt ändå varit gravid och det känns som ett steg närmare målet. Supertråkigt att det inte ville stanna kvar, men precis som Cicci skriver så kanske det ändå kan öka dina chanser till nästa gång?

    Ha en skön helg nu och vila & gör nåt kul! Stor varm kram!

  • kängu

    Mitt problem är nog att jag förlorar mig alldeles för lite i pluggandet

    Med det sagt, så ska jag öppna böckerna.

    Ha en härlig helg Lappis!! Du har ju haft en jäkla dag/vecka/månad! så passa på att ta det lugnt och ta hand om dig själv och maken

    "Glad" fredag till alla!!!

  • Izzie
    BrudSommar2006 skrev 2009-01-09 15:35:37 följande:
    Och tänk vad bra för Izzies vikt att hon faktiskt kan äta choklad, annars skulle chokladshakerna vara uteslutna! Allting är visst relativt.
    Nu ska vi INTE blanda ihop mina läskiga chokladshakes med riktig choklad, BS! Det ligger väldigt långt ifrån varandra ska jag tala om...
  • Lapinette

    Izzie - så de smakar inte som de där man köper på Mcdonalds?

    Kängu - ja imorgon tänker jag laga en god middag, ta en fördrink medan maten lagas och sedan avsluta allt med en massa goda ostar ... och öppna en dyrgrip från vinkylaren. Ikväll blir det lite lugnare framför tv'n och Let's Dance.

  • Izzie
    muggles skrev 2009-01-09 15:48:34 följande:
    Alltså jag är så jäkla skeptisk till sådana shaker och snabbkurer (förlåt Izzie!). Jag tror inte det finns några quick fixes för en vikt som man ansamlat under lång tid. Snabbkurer slår ju ut kroppens ämnesomsättning och sätter den på svält och någonstans läste jag att upprepade kurer får ämnesomsättningen att åka jojo vilket i sin tur ökar på vikten långsiktigt (man slår liksom ut den normala regleringen). Viktväktarna och träning tror jag på... Men det tar ju sin tid... Som sagt (i ett annat ämne), man vill ju inte vänta
    Nä, egentligen håller jag med dig, Mugglan!
    Det tog lång tid innan jag faktiskt vågade mig på det här programmet. Jag har alltid resonerat som du, och konsekvent valt bort allt sånt som låter lite för bra för att vara sant och istället tränat mycket och försökt äta nyttigt.

    Jag har testat viktväktarna, GI samt gått hos dietist. Jag har under åren lärt mig ganska mycket om näringslära och hur man "ska" göra för att gå ner i vikt. Kunskapen är det nog inget fel på... Ändå är jag likt förbaskat överviktig. Nu dessutom ganska rejält efter graviditeten. Så jag har funderat mycket på varför och det enda svar jag kan hitta är att det sitter i huvudet. Jag måste göra något fel mentalt.

    Xtravaganza är ett helhetsprogram som jobbar med flera bitar samtidigt. Dels näringslära och hur man "bör" äta. Deras hållning är ganska GI-betonad med bra fetter och långsamma kolhydrater. Sen är det förstås fokus på träning, eller rörelseglädje, som det väljer att kalla det. Den tredje biten som det satsas mycket på inom programmet är mental träning. Jag har olika spår som jag lyssnar på i min iPod som syftar till att ändra mitt sätt att tänka kring min självbild, mat och träning. Det är den stora skillnaden not de program som jag följt innan. Jag hoppas innerligen på att det ska fungera för mig. Jag har ju lyckats gå ner i vikt förr, men alltid gått upp det igen. Jag tror egentligen att alla kurer eller dieter (eller vad man nu väljer att kalla dem) fungerar, om man bara håller sig till dem. Kruxet är att hitta något som passar en själv i längden. Jag tror på att äta allsidigt och VÄLJA att äta godsaker då och då. Det är ett sätt man jobbar hårt med inom XV - att man VÄLJER att äta/unna sig något gott. Man syndar, eller fuskar inte.

    Det här med shakerna går egentligen ut på att man ska få en snabb viktminskning för att man under större delen av programmet istället ska få hjälp att HÅLLA vikten. Oftast är det där problemen börjar för många.

    Sen ska man inte förväxla den typen av pulver som jag äter med tex nutrilette. Det är något annat. Det finns bara två måltidsersättningar som är godkända i Sverige och XV's är en av dem. Måltidsersättningen går ut på att försätta kroppen i ketos. Dvs ketoner bildas som hjälper kroppen att bränna energi från lagrat kroppsfett. Ketonerna skyddar muskelmassan från nedbrytning och ämnesomsättningen ökar markant. Dock är detta ett tillstånd man såklart inte kan befinna sig i jämt utan bara under en period. Många andra pulverdieter försätter inte kroppen i keton-fasen utan bryter ned muskelmassan och drar ner ämnesomsättningen.

    Jesus, man kan tro att jag säljer detta! Ni andra håller på väl på att dö av tristess nu...

    Well, well - ville bara förklara lite vad det är jag håller på med. Jag har full förståelse för de som är skeptiska och det har ni såklart all rätt att vara. Det kanske man tom ska vara. Att experimentera med kroppen bör man vara försiktig med. Men, fatum kvarstår. Jag har inte lyckats hitta ett sätt som funkar för mig, och jag hoppas så på att detta ska vara grejen. Vi får se hur det går helt enkelt.
  • Izzie
    Lapinette skrev 2009-01-09 17:55:10 följande:
    Izzie - så de smakar inte som de där man köper på Mcdonalds?
    Inte precis
Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!