• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Fru E

    Kanske var det så att allt inte kom ut första gången??? *spekulerar vilt*

  • Lapinette

    Ja, läkaren trodde något hade stannat kvar där inne vilket gör att det kommer droppelidropp fortfarande samt ger högt hormonvärde. Så det är nog den teorin som jag får hänga upp mig på (tro på, helt enkelt).

  • nennesjuttioåtta

    tror jag det!


    Telemarkgrrl skrev 2009-01-09 16:25:17 följande:
    nenne, du och jag, nenne!
  • nennesjuttioåtta

    oj sorry

    Lappis
    KRAAAM och hoppas cykeln komer snabbt iordning.

    Hej september! Din smygläsare, det var länge sen!!

    (och det var muggles som kom med grouummpph -utrrycket. Vill inte ta åt mig äran )

  • kängu

    Välkomna Grodan och Frugan (förkortar lite )

    Tråkigt att höra om MF, Lappis, men ändå positivt- betyder ju att ni kan bli gravida!! Förhoppningsvis tar det sig snabbt nu igen. Skickar kramar och tankar till dig och din make!!!!

    Cissi- Skönt att UL gick bra, och att din chef tog beskedet bra!!!

    Det var verkligen rafflande läsning här i tråden nu när jag läste ikapp...

    EGO: Idag har jag varit på min sista föreläsning innan examen!!! Examen är dock inte förrän i juni, men ändå, "bara" ett examensarbete kvar. Ska bli såååå skönt att äntligen bli klar.
    Märker verkligen av att jag har blivit tankspridd och "korkad" iom med graviditeten. Har två tentor att plugga till (en på mån och en på fre), men jag kan inte få in något i huvudet. Aningens frustrerande...

  • Lapinette

    Kängu - så du menar att hjärncellerna har försvunnit ned i magen?

    Sitter här och försöker jobba lite. Det bidde en semesterdag men jag har så mycket att göra på jobbet att jag bara måste göra vissa saker annars kommer nästa vecka bli olidlig.

  • kängu

    Jag har en teori om att min hjärna håller på att luckras upp och på något sätt sugs ner i magen, där fostret glatt mumsar i sig den
    Nån annan förklaring kan ju inte finnas

    Jobba inte för länge, Lappis. Det är ju fredag!!

  • Lapinette

    Maken sitter i köket och jobbar så det känns helt ok och jag ska väl erkänna att jag hänger mer här samt på FL än skriver på rapporten som ska ut till kund.

    Ha, ha ... så attans vad klok er lilla bebis kommer att bli efter att ha sugit all info från dig i 9 månader.

  • kängu

    Visst, kommer komma ut som en liten Einstein

    Åh, jag måste snart sätta mig med böckerna. Tar emot dock!
    Fredagskvällar har alltid varit heliga för mig (inget plugg, inget jobb), men nu är ju tentan på måndag så det funkar inte riktigt att slappa då...

    Vad är det du jobbar med Lappis?

  • Lapinette

    Marknadsundersökningar, så jag sitter här och försöker sammanställa en rapport till ett stort telefonibolag. Jag borde söka mig någon annanstans då jag kan mitt jobb i sömnen men samtidigt så vet jag inte vad jag vill jobba med (samt att det funkar bra = bekvämt, där jag är).

    Kängu - vad blir du när du har pluggat klart?

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!