• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • BrudSommar2006

    Vi har lyckats stryka namnlappar i det mesta men stickade vantar och sockor har vi inte lyckats med utan där har vi fått sy fast lappen. Försöker också använda märkpennan där det går, jätteskönt när det finns små lappar i plaggen som det ju ofta gör. Iris skor har aldrig försvunnit men däremot gick ett barn hem i Iris extrabyxor en gång och det tog ett par veckor men sedan dök de upp igen nytvättade. Däremot hennes gummistövlar, som ju alltid står på dagis, brukar aldrig stå på rätt plats så där är det nog tur att de är märkta annars skulle hon nog aldrig få rätt stövlar på sig. Fast nu är de nog för små, hon hade ju storlek 23 i augusti när hon började dagis och nu är hon på väg upp i 25. Borde väl ta hem dem antar jag, det är ju ändå inte säsong för det längre om de nu mot förmodan skulle gå att klämma på.

  • BrudSommar2006

    Cicci, stackars Victor som är sjuk så mycket, jag sympatiserar verkligen för Iris har ju också varit mycket sjuk. Hur har det gått med alla vidare undersökningar ni skulle få göra? Jag förstår att det känns jobbigt att gå och vänta på torsdag men jag tror att det kommer att kännas betydligt bättre efteråt för jag är nämligen övertygad om att det inte är några problem alls!

    Frejis, stor kram, skönt att få prata med någon. Hoppas återigen att tiderna för ÄL kommer att gå att passa ihop med klinikens öppettider.

  • fru AM

    Ett märktips til stickade vantar och sockor om man bara har gummiartade märklappar som inte går att stryka på där: Sy fast en bit av ett bomullsband och skriv på det med märkpennan.

    Gud vad jag är HUSLIG!

  • fru AM

    Cicci: nför torsdag: STORKRAMEN!
    Hug 7
    Försök prata ihop er innan ungefär var er sannolikhetsgräns går för att vara lugna och inte känna er i behov av fostervattenprov. Och tänk på att inte stirra er blinda på siffror utan att även be dem titta noga på näsben och fingrar. LYCKA TILL!!!

  • BrudSommar2006

    Min gräns för fvp skulle i alla fall inte gå över 200-gränsen, eller det har jag väldigt svårt att tro just nu åtminstone. Min bekant som nu är gravid oplanerat med tredje barnet fick 1/296 på sitt test och blev lite orolig för hon hade först fått ett gammalt papper som inte gällde längre och på det stod det att de rekommenderade fvp för resultat under 300, sedan tog de papperet ifrån henne, bad om ursäkt och så fick hon ett nytt där den nya gränsen 200 gällde. Fast då kunde hon ju inte låta bli att tänka på det gamla papperet men hursom så blev det inget fvp för dem.

  • BrudSommar2006

    Jag tror att Iris gärna skulle vilja ha ett ssott där det bor en pinssessa i julklapp, gärna i favoritfärgen josa, har ni sett något sådant någonstans som det inte hör för mycket småprylar till???

  • Mrs  B

    Muggles
    Hur gjorde ni för att få bort att Moa vaknade 05????
    Malte vaknar nu vid den tiden och vill ha välling sen sover han till 06 och sen är det kört....

    Liksom AM använder jag namnlappar av olika slag.
    Provade att styka på dem men tyckte att de lossnade när man tvättat dem ett antal gånger, så de jag hade kvar sydde jag på.
    Nu har jag en variant som man "knäpper" fast. Funkat hur bra som helst. Använder en penna när det gäller skor, mössor, vantar regnkläder osv.
    Det som har försvunnit för oss på dagis är vantar, så köp på er ett par stycken....

    Kramar till Frejis, Cicci, EA och ni andra som behöver kramar!!!!!

    Läste på en lapp nu när jag lämnade Max att nu har magsjukan kommit till Max avdelning.....
    Hoppas verkligen vi slipper en andra omgång, men enligt bvc ska Max vara imun mot det nu, men det vet jag inte om jag tror på.....hmmmm

    Provade smörgås på Malte i morse och än har det inte kommit upp....hoppas hoppas

  • FruCicci

    Hej hej....

    jag hoppas så klart att det går bra på torsdag med, men jag är så rädd att det är fel o att trots siffror blir tokigt, så just nu överväger jag FVP ändå.

    Victor har haft närmare 40 grader i natt igen. Fan vad jobbigt detta är, sen är det synd om honom så klart.

    BS, vi har inte hört mer ag utredningen av honom, väntar på remiss, senb ska jag kontakta bvc igen här innan jul.

    Ag märka kläder, så använder vi endast märkpenna, skriver i allt. Funkar utmärkt, så slipper man stryka på allt (jobbigt).
    Märkpennan skriver man lätt med i skor, stövlar och ytterkläder.

    Jag köpte kanon vantar till Victor npå stadium ni söndags, 79n kronor för vattentäta med fleece, tror nd3et var rea. De sålde3s många par... märket everest.
    Läste om er diskussioin om overaller, jag köpte min på Överskottsbolaget I Bävernylon. Den är helt fantastisk, ingen annan unge har en och vi har fått massa komplimanger för denn är så snygg n(svart, grå med röda detaljer och vita). Lite kul när man betalat 199 kr på ÖB.
    Jag skulle aldrig lägga 1000 kr på en overallo när de är så små som Victor. Retar mig på mig själv att jag inte köpte 2 st overaller på ÖB i 2 nolika storlekar nu när den var så bra. Fast de är stora i stlk så jag tror han kan ha denna nästa höst/vinter med.

    I dag såg jag att de nsålde skor fför 9 kronor pån stadium. Så jag ska köpa till Victor. han behöver ett par i Dubai och hans gympa dojjor är nog för små nu. (TIPS)

    Nu ska jag nog röja undan lite...

  • fru AM

    BS: du tror inte att Iris ska vara prinsessa i sitt eget slott då ...? Titta på fina lektältet:
    www.hikmet.se/Product.aspx&History=

    och så köper ni en prinsesskrona (jag köpte Livias på Koffert på Humlegårdsgatan men det finns ju på många ställen)

  • Liten med Mindre

    Cicci - vad har du mer att röja??? Det lät som om städninge var total i förra veckan...

    Krya på Victor!

    Mindres mormor shoppar kläder till lilltjejen på klädbytardagar och läkarmissionen. Jättefina hittills. Eller, hon sållar väl ut det bästa. Med tanke på hur ofta hon är där så vet hon väl hur man får godbitarna. Har jättefina tvådelade täck-kläder i lilarosa just nu.

    Och både hon och extra farfar är fina på att shoppa leksaker second hand. Vetesjutton om vi har köpt någon leksak ny egentligen?? *kliar huvudet*

    Röstar för att Iris blir prinsessa i eget slott, med josa klänning och kjona och hela kittet. Mycket roligare tror jag. Fast vad vet väl jag - är kanske några år för gammal. Men med tanke på hur nästa husobjekt ser ut så kan man ju undra...

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!