• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Izzie

    Har ströläst lite under dagen och nu kommer jag knappt ihåg vad jag skulle kommentera...

    EA - Vad tråkigt att höra om din mamma (och mostrar med för den delen). Livet är verkligen inte rättvist. Skickar kram iaf.

    AM - Vad skönt att fvp är över nu iaf och att det gått bra. Håller med tidigare kommentarer om att du bör njuta av soffläget och hålla dig ifrån familjeliv... Du vet att sånt sällan leder till nåt gott

    Mrs B - Trist att Maltes kräkningar håller i sig. Vår bvc-sköterska säger att välling är helt ok att livnära sig på om man är sjuk. Om han dricker det så kanske du ska fortsätta ge honom det tills magen stabiliserat sig?

    Gosis - Hoppas att det har gått bra för dig idag! Har tänkt på dig!

    Vad är tarte tatin? Att det innehåller äpple förstår jag, men vad skiljer det från tex en äppelpaj?

    Piggis - Trist att ni inte var med på tv igår. Jag spanade som sjutton...

    Ang körsbär så föredrar jag dem färska. Allt annat går bort. Gillar inte grejer smaksatta med körsbär heller...

    Liten - Imponerande mängd chokladbollar som du fick i dig! Tur det inte var jag, för jag går upp i vikt bara jag tittar på en chokladboll...

    Vad sjutton var det mer jag skulle kommentera? Måste tillbaka och läsa lite igen...

  • Liten med Mindre

    Izzie - det var inte jag som åt chokladbollar. Sååå frusterande är inte mitt jobb. Maken däremot behövde lite extra energi för att klara bebis och förkylning.

    AM - tänkte inte på sammanhanget förrän när du påpekade.

  • Izzie

    Just det, jag skulle ju skriva om ett reportage jag såg i vår lokaltidning i morse.

    Handlade om ett par som försökt få barn i flera år och efter misslyckade inseminationer, misslyckade ivf'er och två missfall så lyckades deras fjärde ivf och lilla dottern fyller snart ett år. De var superglada och det är alltid härligt att höra om folk som lyckas till slut efter att ha kämpat så länge!

  • Liten med Mindre

    Häpp - nu ska jag försöka shoppa!

    Och imorgon är det seminarium hela dagen. Undrar nyfiket om det är mitt ex som håller föredraget? Vore lite skoj att ses...

    (Han fick en gång en kommentar av en tjej på gymmet "Du utstrålar sex". Tror den tjejen gjorde hans dag o kväll snäppet bättre. )

  • fru AM

    Liten med Mindre skrev 2008-11-19 16:52:27 följande:


    (Han fick en gång en kommentar av en tjej på gymmet "Du utstrålar sex". Tror den tjejen gjorde hans dag o kväll snäppet bättre. )
    Oj - hade min man fått en sån kommentar hade han fått sluta på gymet ... Framförallt just nu - är väldigt svartsjuk när jag är gravid. Annars är det under kontroll för det mesta ...
  • fru AM

    Haha - smög till Familjeliv och hittade en tråd för oss som är "gravidsvartsjuka" ... Jag visste väl att jag inte var det enda psykot här i världen!

    Go' kväll!

  • Page

    AM, hahaha,nädå än verkar det inte vara så illa med din svartsjuka! men den dagen du kontrollerar din mans kalsonger för att utröna om han har legat med någon annan så vet du att något inte står rätt till!! (Mammas man gjorde så med henne i sommras.)

    Liten, 14 chokladbollar?! Jag tror att jag svimmar! Hur är det möjligt?

    Telis, jösses vilken tragisk blogg! Och jag som brukar tycka att jag är den mest tragiska av de tragiska, men det slår mig med hästlängder! Det var så tragiskt att jag faktiskt nervösskrattade när jag läste det. Hur kan vissa ha en sådan otrolig otur?

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!