• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Telemarkgrrl

    Jag känner mig faktiskt lyckligt lottad i sammanhanget. Hellre att inte bli gravid alls än att plussa och sen får utomkvedeshavandeskap och tvingas operera bort kanske båda äggstockarna. Fy f*n, rent ut sagt, vad det måste vara jobbigt.

  • fru AM

    Nu har jag surfat för mycket (blir lätt så när man är soffbunden) - har lusläst Familjelivs fostervattenprovberättelser och gick redan raskt vidare till att läsa bloggar om barn med Downs syndrom, sedan har jag surfat på avvikelser på könskromosomen och vidare till ryggmärgsbråck. Nu vill jag inte läsa mer. Stänger alla fönster utom BT, mailen och väsksajterna ...

  • Lapinette

    Våra vänner som adopterat från Ryssland gjorde ju 5-6 IVF och hon blev nästan alltid gravid men fick missfall. En gång lyckades hon behålla barnet ända upp till vecka 16. Det hon säger numera är att IVFerna var inget problem. De hade hon klarat galant bara hon sluppit alla MF. Fast visst, hon har fortfarande sina äggstockar kvar men hoppet är borta för länge, länge sen.

  • Ore

    Telis: Sånt där sätter saker och ting i perspektiv... Och jag håller med, livet är verkligen inte rättvist.

  • _koko_

    Jag har plötsligt idag fått ont i huden på sidan på magen och höften. Googlade och hittade en massa hemska sjukdomar som det kunde bero på. Meningar som "kan aldrig arbeta mer" och annat dök upp till höger och vänster så jag förstår precis vad du menar, AM.

  • Telemarkgrrl

    Liten med Mindre skrev 2008-11-19 14:16:14 följande:


    Du kan få en påse (upptinade) om du kommer och cyklar med mig på Södra Station imorgon... Får jag komma hem till dig och äta tarte tatin? *hoppfull* Bland de bästa äppelpajer som finns, men jag har aldrig lyckats bra, och maken gillar inte paj så där mycket att det är idé att mecka. (Däremot är han ett monster på chokladbollar - klämde 14!!! under dagen igår, och skyllde på frustration över Mindres humör...)
    Brrr, jag skulle antagligen dö om jag gick på ett spinningpass och då har jag ju inte så mycket nytta av plommonen.

    Jag har aldrig ätit "riktig" tarte tatin så jag har inget att jämföra med men jag tycker att min brukar bli jättegod. Fast väldigt ful. Du får vara med på nästa pyjamasparty när Nenne och Page kommer till stan igen, då ska jag göra tarte tatin!

    14 chokladbollar! Såna Delicato-stora?!
  • Liten med Mindre

    AM, läste en bok i somras, som väl blivit film med - "Tillsammans är man aldrig ensam". Gillar att vara tillsammans...

    MrsB, Mindre kniper ihop och vill helt enkelt inte äta. Oftare när hon börjar bli sjuk än annars, brukar vara ett säkert tecken. Gnaga äpple är väl nästan alltid ok, fast det går inte i så mycket, och det sätts en del i halsen så jag är inte så jättepigg på det.

  • Liten med Mindre

    Telis - du kan få plommon ändå om du längtar.

    Nej, riktigt delicato-stora var de inte. Riktigt goda med, så lite snopet var det att det bara fanns några få kvar igår kväll... Nåja, vi har ju receptet och får göra fler. Eller så gnager jag på min riktigt mörka kladdkaka medan jag är själv hemma.

    Boka in mig till nästa pj-party med äppeltarte!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!