• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • gosnosen

    Vilka tråkiga nyheter som möter en här! Hade ju hoppats på enbart positiva nyheter! Stor kram till Freijs och Lappis - skit att tanten inte har vett att hålla sig borta!!!

    Ore - nu får du allt ta och rapportera!!!

    Ego - jag tror att det kommer att vara försent med ÄP på onsdag tyvärr. Fick en jättealadåb igår... har i o f s inte riktigt koll på när det brukar komma (kommer inte heller varje månad), men det känns inte som nåt bra tecken. Testade med ÄL-test faktiskt igår, men det visade tack och lov ingen böj. Jaja, den som lever får se men jag försöker ställa in mig på att det inte kommer att bli nåt redan nu.

  • Mrs  B

    Tack för alla hälsningar!!!!!

    Max är ok nu, jag börjar bli bättre, maken är på jobbet och förhoppningsvis är även Malte på rätt spår igen. Puh.......

    Ska till bvc imorgon för 10 mån-koll med läkare, så då får de även kolla igenom Malte ordentligt så det verkligen inte är något annat. Vi hann inte mer än komma hem förrän han började hosta och rossla igen, så jag börjar ana att det kanske är något annat också som spökar....hmmmm

    Hur har ni andra gjort med maten på barn under 1 år efter en magsjuka???????
    (Max var över året innan han blev magsjuk första gången)

    Har börjat med majsvälling till Malte nu och det har han fått behålla, men både gröt och smörgås kom upp igen så det la jag ner igen. Undra vad vikten blir imorgon????

    Kram till alla som fått tanten oönskad!!!!!!!!!
    Grattis till de som fyllt år!!!!!

  • _koko_

    gosis - Ring kliniken! Det skulle iaf jag göra, för att höra vad de säger. Kanske kan du få komma på ett vul till? Håller tummarna för att aladåben bara betyder att äl är i antågande, inte att äggen tänker släppa innan onsdag!!!!!

    Mrs B - Glömmer hela tiden att Malte och Conny är jämnåriga! Sambon var på bvc med honom i fredags eftersom vi tyckte att han krånglat med maten tillräckligt länge nu och att han är lös i magen så ofta. Vi ville väga och mäta och få lite råd. Han är nu 73cm lång och väger 8.7kg, dvs vi behöver inte vara oroliga! Jätteskönt! Märker att vi direkt fick en mer avslappnad inställning till matningen, vägrar han äta får han inget, helt enkelt. Det var ingat tips till dig förstås, men conny har inte varit magsjuk ännu, så jag vet inte hur man gör...

    EA - Japp, jag bomar den här veckan... Och conny har sovit som en prins tidigare, inga problem vid läggning och 0-2 nappgnäll under natten. Men som allt annat går det ju i perioder och han har antagligen sin separationsfas just nu. Vaknar en massa gånger på natten och är ledsen. Läggning funkar fortfarande bra, men tidigare kunde vi bara lägga honom, säga godnatt och gå ut. Nu måste vi sitta kvar 10-20 minuter annars ställer han sig upp (ibland nästan i sömnen), och vägrar somna.

  • Oms

    Lappis o Frejis - jag höll tummarna - jag lovar! men det hjälpte inte shti vad trist! förstår inte varför den där envisa tanten måste vara med överallt, herregud går det inte att muta henne o hålla sig borta - typ att jo kom dyu m styura nu i 1 måand men sen, sen får fu vara borta i minst 12 eller så? Jag vet inte men är hon det minsta korumperad borde det gå m lite muta! *kramar om er båda*

  • _koko_

    Lappis - Vad skönt att tempen äntligen sjönk, din kropp har spelat dig nog med spratt för ett bra tag nu!!! Fan att den skulle få dig att tvingas bevittna ett j*vla minus till och med...

  • Mrs  B

    Koko
    Vi skulle ha varit på bvc den 5 nov då Malte blev 10 mån men då åkte vi på semester så vi har fått skjuta upp det till imorgon.
    Malte är väldigt mammig nu och har varit det ett tag (Max var bara pappig), och behöver närhet hela tiden. Brukar kalla honom för ett "plåster" ibland.....

    Eftersom Malte inte har fått behålla så mycket sen i onsdags då magsjukan började så är det svårt att veta vad man ska ge.
    Pratade med bvc i torsdags och de sa att hemmagjord vätskeersättning blandat med saft var vad som gällde, så det gav jag men sen började Malte bli hungrig så jag provade några skedar gröt en gång och några bitar smörgås en gång men det kom upp igen. Så nu gäller små mängder med majsvälling. Vågar inte prova något annat. Får väl höra hur vi ska gå till väga imorgon. Tur att Malte har att ta av iaf.

  • Lapinette

    Liten - vilket fan du är! Min mamma tillhör annars hans fanclub . Hon ringer alltid och talar om när det är en konsert på gång eller när han är på TV. Hon har dock lugnat sig lite nu när han dyker upp lite oftare.

    kokisen - ja, jag som annars aldrig testar. Var övertygad att jag var gravid men kroppen är verkligen ett mysterium.

    gosnosen - ring och spring på VUL. Håller tummarna under tiden att det inte är försent. Brukar du bli överstimulerad?

    ego - själv ska jag ringa min läkare och säga att jag drar igång med sprutor imorgon. Om jag själv får lägga tidsplan så blir det då VUL om en dryg vecka och ÄP om två veckor. Så brukar det se ut för mig.

  • Fru E

    Koko-e du så säker på att det inte lyckats? Ni låg väl i rätt så bra
    Har inte så mycket erfarenhet av sömnperioder än mer än brorsbarnen men när vi ska natta den yngsta där så lägger vi oss bredvid honom och sen somnar han i princip av sig själv efter ca 10 min (e snart 3 år och har alltid varit lätt att lägga). Men den näst yngsta är inte lika lätt att lägga utan där får man kämpa lite med att få honom att ligga kvar i sängen (snart 4)

    Mrs B-usch för magsjuka

  • gosnosen

    Känns lite som att även om jag ringer och får komma på VUL spelar det ingen roll... vad ska de göra liksom? Och vad ska jag säga? Jag fick aladåben igår... Ska ta Ovitrellen ikväll enligt planen. Brukar inte bli överstimulerad alls - mitt stora problem är ju att jag är svårstimulerad. Men den här gången har jag ju inte fortsatt att spraya och då kontrolleras ju inte kroppen på samma sätt. Och "spontan ägglossning" är en riskfaktor.

    Lappis - är de snabba på att läsa och svara på mail på CvL? Har lite svårt att ringa nu från jobbet.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!