• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Liten med Mindre

    Hallå! Finns det några plussitiva rapporter här?

    Jag gör i alla fall mitt bästa för att uppehålla tanten, så att hon ska vara upptagen och skippa alla er med BIM i dagarna. *klämmer lite extra på magen så att hon får jobba lite till*

    Sweet- min mens kom igång 2 veckor efter att jag slutat amma. Då hade jag trappat ner under ca 2-3 månader innan.

    Ingen make i sexiga kalsonger hos mig igår kväll. *Blickar avundsjukt åt Gävlehållet till* Mannen är dyngförkyld och har fått ont i öronen, och är därmed världens ynkligaste och mest lättirriterade. Allt man säger får fräs-svar tillbaka.

    Och så tycker han att jag o Mindre ska åka iväg o sova någon annanstans för att han ska få lugn o ro att sova.!?!? Men hallå! Vi är en familj som bor här lixom...han får nog lära sig att bli frisk även med familjen runt omkring. Annars blir det riktigt jobbigt de närmsta 20 åren. Han har faktiskt 12 timmar per natt på sig att sova, om han lägger sig ihop med Mindre, plus 2 timmar per dag. Borde väl räcka för en förkylning?

    Mutter mutter - ska nog jobba lite nu så att jag kommer på andra tankar.

  • muggles

    Frejis? *spanar*

    Liten: håller med dig!

    Vi var på dagisvisning igår - Moa ville inte gå därifrån De hade ju roliga leksaker där och en massa kompisar. Verkar lovande!

  • Liten med Mindre

    Vad skoj att dagis verkade kul enligt Moa med.
    Vi måste nog också ta tag i dagisspanandet, så att vi hamnar i rätt kö. Frågan är ju bara om vi bor kvar så länge?

  • Fru E

    Vilken start på en fredag,
    regnet össsssssssser ner så på med regnkläderna och cykla till tåget, tåget är försenat så man blir genomfrusen och sen kläcker maken ur sig att han visst inte ska gå upp utan ha sovmorgon

    *Rusar till datorn för att se om Lapinette och Frejis varit inne och lämnat rapport under morgonen*

    Näpp, då får jag väl jobba lite

  • nennesjuttioåtta

    *spanar in om festen har börjat*



    Liten
    Det låter stort när katta skiter - jag somnade. Får se om det blir något kalsongryck ikväll, det är ju trots allt fredag.

    Och JAAA klart att din man borde kunna sova sig frisk trots att ni är hemma! Och vi tjejer snackar om att föda barn...

    Muggles
    Heyyy! Låter ju tokbra med dagiset! Vd skönt!!!

  • nennesjuttioåtta

    ååh vi började med att åka till Winn och äta hotellfrukost!

    Som vanligt kastade jag mig över alldeles för mycket så nu sitter jag här som en julegris.

  • Fru E

    Ska vi börja skåla så smått Nenne?
    Är ju trots allt fredag och oavsett resultat så är en skål alltid tröstande

  • nennesjuttioåtta

    vet inte om jag vågar. Det vore ju synd om det skulle bli en KANONSTART på dagen och jag redan druckit upp (händer jämt, jag suger i mig allt och DÅ är det dags för brudskål)

  • Fru E

    Hmmmm......ja det är klart........men jag häller bara upp några droppar till dig som du får sippa på tills de andra kommer in

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!