• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Telemarkgrrl

    fru AM skrev 2008-11-03 11:32:46 följande:


    Jag har ju snokat reda på att Telis jobbar i närheten där jag bor - brukar förfölja henne från t-banan och maniskt rabbla hennes ÄL-cykel
    Okej, nu blir det buss till och från jobbet i fortsättningen!

    Eller, vänta, det borde jag ju inte berätta här i så fall.
  • nennesjuttioåtta

    Telis
    *slår mig för pannan* Neeeejjj vad gör du?!?! SHHHHHHHHHHHHHHHHHH!

  • nennesjuttioåtta

    ahh, I see, en avledande manöver. *blink, blink*

  • Telemarkgrrl

    Nenne, preciiis. Nu ska AM allt få jobba hårt. Idag blir det kanske tunnelbana, eller buss, eller vem vet, jag kanske GÅR hem?!

  • fru AM

    Telis: Jag tar alla husmorsfrågor på största allvar! Har nu googlat och kommit fram till att du förmodligen kan tvätta draperiet i tvättmaskin (max 40grader) OM det är i PVC. Är det gjort av ngt som heter Peva så bör det handtvättas. Jag skulle i så fall proppa ned det i badkaret med ganska varmt vatten och såpa! Låta det ligga och gona sig ett par timmar och sedan skölja. (Tydligen skall man spraya sitt draperi med en blandning av såpa och vatten mellan varven så håller det sig fint).

  • Telemarkgrrl

    I helgen var vi förresten hemma hos ett par kompisar som har ett par barn, bla 6-åriga Tilda (nej, hon heter inte Tilda i verkligheten). Och mitt under frukosten började Tilda fråga ut min man om varför vi inte har några barn och när maken uppriktigt svarade att vi försökt men att det inte funkat så sa hon "varför inte dååå? Har du fel på dina speeeeeeeeermier?!" Gissa om maken satte frukostgröten i halsen.

  • Telemarkgrrl

    AM, tack!! Vette sjutton bara hur man ska veta om det är PVC eller Peva?! Kanske ska börja med såpa och se om det räcker.

  • nennesjuttioåtta

    Telis
    PFFFFFFFFFFFFFFFHHhahahahahahah! Vad hon kan! Är hon en smygläsare även hon?

  • fru AM

    Jag tror "Tilda" är en mycket påläst smygläsare i tråden och bara vill lägga ut rökridåer och invagga er i falsk säkerhet om att ni/vi är anonyma!

  • fru AM

    Telis: Står det inga tvättråd på draperiet? Varifrån kommer det?

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!