• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Zozo

    BrudSommar; ah jag ska inte klaga - trycket âr ju inget jag känner av, men lite oroande är dte ju. Jag blir bara sa sne pa doktorer som inte vill vara hjälpsamma. Jag hade honom för sjutton pa traden, han kunde väl bokat in tiden själv även om inte sekreteraren var där.

    Annars ar jag nöjd för idag har jag blivit av med det sista av graviditetskilona! Nu var det bara resten som ska bort

  • Telemarkgrrl

    Hej!

    Tillbaka efter en helg i Göteborg. Tack för en kanontrevlig frukost, Muggles och Piggelin, alltid lika roligt att ses!

    Nenne, här är en bra tumregel för de/dem - byt ut de/dem mot vi eller oss istället. Om det funkar med "vi" (som har två bokstäver) ska det vara "de" (som också har två bokstäver), funkar "oss" bättre (som har tre bokstäver) ska det vara "dem" (som också har tre bokstäver).

  • Telemarkgrrl

    Oj, det verkar bara vara jag som tycker att det är läskigt med smygläsare! Jag känner mig som om jag går omkring i min upplysta lägenhet i bara ett badlakan medan det står människor ute i mörkret och tittar in på mig. Jag har ju ingenting att dölja så det gör ingenting om det är folk jag känner som tittar (läser) men det känns väldigt obehagligt med okända. Jag skulle gärna ha ett låst forum för bara oss så att man kunde vara lite mer personlig och använda sina riktiga namn osv. Ja, jag HETER ju Telis men ni andra.

    Tack för påminnelsen, Smygläsaren, jag ska skärpa mig i fortsättningen och inte avslöja för mycket.

  • Zozo

    Telis; ja och jag är ju en Zozohäxa, sa jag har inget att dölja heller

  • fru AM

    BS: Kul att ni beställt den soffan, testsatt bara fåtöljen men den ville jag knappt resa mig ur ... hade lätt kunnat ta en tupplur där och då.

    När Livia skulle äta hostmedicin så vägrade hon ju när vi kom med den på en sked ... Så vi började hälla upp en liten slurk apelsinjuice (som hon aldrig tackar nej till) i ett glas och däri hälla medicinen. Den lilla hutten tog hon utan att misstänka ngt fuffens i flera veckor

    Det där med att vi avslöjar oss i tråden ... ja har tänkt på det - men samtidigt, det är ju inga stadshemligheter, eller? Allt jag dryftar i tråden skulle jag lika kunna gärna berätta för någon jag träffar och börjat bli bekant med. Jag TROR inte att det är någon smygläsare som vill något ont och som sitter och samlar på sig information om oss (vad de nu skulle kunna använda info om våra ÄL-cykler och kakrecept till) ... Men jag kanske är naiv?

  • nennesjuttioåtta

    Telis och Zozo
    Tack! Precis vad jag behövde. Hade ett vagt minne av att byta ut mot vi/oss men vad hjälper det om jag aldrig minns vilken av dem som är vilken.

    Zozo
    Härligt med kilona men crap med blodtrycket och lat doktor. Ta fram någon brygd och kasta den på honom!

    Anonymitet
    Känner lite som Telis (men hallå, du heter ju faktiskt telemarkgrrl, Telis är ju ett smeknamn!!), som att jag smyger naken genom lägenheten och plötsligt tänds ljuset och utanför vardagsrumsfönstret står Hammarby-klacken. Och jag som är så gul också, syns ju överallt...
    Samtidigt kan jag känna att "ORKA leta upp mig då, vilket ointrssant liv ni lever som tycker det verkar så intressant vem jag är IRL", iaf de smygläsare som jag inte kan kontra med att kolla upp själv. Jag vet ju inte vad flera av er härinne heter pawh riktitt(och även om jag fått höra det så är det ändå nicken som jag använder i huvudet) och har inte ens kollat upp var ni bor exakt. Telis & Sweetstret har jag ju varit hemma hos, men annars vill jag nog inte veta. Jag är rätt nöjd med att bara veta ert nick, var i landet ni finns och kanske ha fått se en bild på er. Gärna träffas IRL såklart, men jag har inget intresse av att stalka er.

    BS
    Hoppas Iris snart blir frisk (och du med!!)!

  • nennesjuttioåtta

    hahahahah, maken bakade bröd imorse, på en deg somjag satte igår kväll (den ska kalljäsa i kylen över natten). Men den blev lite lösare än vanlligt så han fick en snilleblixt och gräddade dem i muffinsugnsformen. Men vad händer då när det jäser..? JO! Det ser ut som en klunga sniffande snoppar eller en champignonskog som böjer sig i vinden. Men gott var det.

  • Ore

    Som fd smygläsare skulle jag aldrig få för mig att kolla upp vilka ni är IRL. Litet roligt hade det ju kunnat bli om det visade sig att man bodde granne med någon som man knappt hälsade på i verkligheten, men pratade väldigt mycket med i denna tråden...

    BrudSommar2006: Sköna soffor är jag också i behov av, det får bli en sväng till Mio någon dag. Jag har dock inte så bråttom, har inget färdigt vardagsrum att ställa dem i ändå.

    Zozo: Usch för ohjälpsamma doktorer, sådana tycks jag också oftast träffa på... Därför undviker jag sjukvården så mycket jag kan. Grattis till viktnedgången förresten.

    Vill någon inboxa recept på jättegod gryta till mig också så vore jag superduperglad

    Hälsningar från smygläsaren som försöker bli en i gänget genom att helt enkelt försöka kasta sig in i diskussionen även om det känns liiitet märkligt än så länge... Men jag lovar att jag kan hålla för ögonen om ni ska springa omkring nakna

  • BrudSommar2006

    AM, vet inte hur många soffor vi provsuttit men den där satt vi klart skönast i! Det enda är ju att vi egentligen gärna skulle haft vita som de i affären men vi har haft vit soffa och den var helt omöjlig att hålla fläckfri och det var innan vi hade Iris... Så nu fick det bli en randig soffa i svart/vitt, ett riktigt snyggt mönster var det faktiskt, och två fåtöljer i typ offwhite tror jag att det hette. Skulle nog blivit för randigt att ha hela alltet i samma.

    Hm, Iris dricker bara välling och vatten, inte ens söt saft gillar hon, och vällingen har vi provat hälla hostmedicinen i men det kom hon på direkt! Så nu får vi tvinga upp munnen på henne och trycka ner med spruta. Inte så populärt men, men... Det har ju dessutom blivit rätt mycket medicin vid det här laget så hon är otroligt misstänksamoch allt som har med skedar, mat, tandborstning osv tar stryk av allt medicinande så klart.

    Nu kom så klart inte Iris provsvar med i första vändan så nu får jag ringa igen efter kl 14, suck.

    AM, igen, haha, det kanske sitter en ÄL-cykel spion och läser här just nu!!! Snart kommer hon(?) att försöka muta sig till dina bästa kakrecept mot att hon inte avslöjar din ÄL-cykel för omvärlden!!!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!