• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • FruCicci

    Antal foruminlägg: 404
    Antal besök: 1571

    men antal besök är väl de man gjort själv?
    Fattade det som att det var andra som hade besökt ens sida hos er andra?
    Jag ändrade nick, förra hösten, annars hade det nog varit felr inläägg, md tanke på de första trådarna där vi kom upp i över 12 000 inlägg.

    Smaklig spis Nenne!

  • FruCicci

    Just det nenne, jag blev 34 idag klockan 16.13, ungdomen själv
    (önskar ibland att det var 22 som du skrev, men inser ganska snabbt att jag är rätt nöjd)

    Nu ska jag umgås med familjen!

    Tjing

  • fru AM

    Cicci - jag inboxar dig receptet på grytan (den var från "resetråden") så slipper du leta!

  • Lapinette

    Härlig start nenne!!!

    Lycka till imorgon på jobbet Koko!

    Ha en fortsatt härlig födelsedag Cissi! Ser att du är årsbarn med min make (japp, lammkött var det här ).

    Frejis - Rolfs kök är alltid bra! Akta dig så att jag inte tar inviten på allvar och lullar ned till er för fortsatt partaj (synd bara att jag inte får dricka ... fast igår blev det lite skumpa och ett glas vin ).

  • nennesjuttioåtta

    tebax. *raaaap* P kollar in formel 1 *gäsp*

    Cicci
    tror att om du klickar på den siffran över besök, så ser du vilka som har besökt dig. Åh jo, du är allt 22. När jag fyllde i somras hade jag ljus på tårtan som bildade "29 again" (fast det har jag npg skrivit förut), tyckte det var tokbra, så sådana blir det nog alla födelsedagar framöver för min del.

    Eftersom de ändrade förra året (??) så att man fick göra en ny profil (jag kom inte in på min gamla iaf, kommer inte riktigt ihåg hur det var) så saknar jag en sisådär 1 375 008 inlägg som jag gjort.

    Jag minns inte vem som frågade (Gosnosen?!?) eller om frågan ens ställts men jag ska kolla äggen på tisdag. Så håll tummarna då, om ni vill!

  • nennesjuttioåtta

    en sak jag funderar på. Jag blandar jämt ihop de och dem - har ni något bra knep så att det aldrig blir fel??

  • nennesjuttioåtta

    Lapinette, Gosnosen & Frejis
    Kom på en till grej... Är jag föråkare nu, eller? Nu är det snart dags för start! (Hoppas att jag inte blir avplockad från banan bara...)

  • nennesjuttioåtta

    nej, nu ska även jag ligga sked en stund. Häjjjrå!

  • Frejis

    Nenne - det är bäst att ta det lugnt

    Lappis - okidokk, då får jag dra maken dit. Han gillade inte ställets inredning Och inviten skall visst ta på allvar

    Kram till alla!

  • BrudSommar2006

    Jippi, vi har beställt soffa! En tresits och två fåtöljer och de ska komma före jul, tjohoo! Just nu har vi inte en enda skön sittplats i huset och man blir ju galen. Fast den här hemska soffan är ändå rätt snygg så den får åka upp på övervåningen så länge, vi orkar inte leta efter fler soffor just nu.

    I morse vaknade maken någon timme efter mig och jag tyckte att vi skulle börja göra saker när han ätit frukost, sätta upp tavlor och städa och annat som vi aldrig får gjort när Iris är hemma. Han började klaga nästan genast, han hade trott att vi skulle ta det lugnt idag utan Iris men mitt schema över saker att göra var ju värre än dagen innan kvartalsrapport... Jag tyckte att vi hade väl inte barnvakt för att gå här och lata oss! Nåja vi fick allt gjort till sist.

    Ibland har maken så konstiga idéer att man blir lite trött, det senaste är att han tycker att vi ska ställa en dator i garaget som tar emot samtal när vi inte är hemma och skickar mail när någon talar in något så kan vi göra oss av med vår vanliga telefonsvarare. Men vad sjutton är det för fel på vår vanliga telefonsvarare!!!

    Nästa grej - oj, jag glömde visst att kamma mig imorse, nu står håret rätt upp, vad jobbigt, nu blir jag flera centimeter längre. Vad spelar det för roll undrade jag. Jamen, då måste jag ju ducka när jag går genom vanliga dörrposter tyckte maken. Jaha, så att du inte får ont i håret eller???

    För det mesta är han som alla andra men ibland undrar man...

    Iris ordförråd är helt fantastiskt förresten, kvällen har varit full av kommandon - PENNA! RITA! BADA! BOK! SITTA! LÄS! FLASKA! TRÖTT! TÄCKE! Och vi åtgärdar så klart...

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!