• MuffinsTönt

    Nu har jag gjort det igen,Tråd nr 10!!!

    Så var det dags igen för tråd nr 10. Nu kan vi fortsätta diskutera livets mysterium. Vintips, After work-hak och snuskhistorier. Häng på tjejer, dags att ta tag i dagens I-lands problem!

  • Svar på tråden Nu har jag gjort det igen,Tråd nr 10!!!
  • Mrs  B

    Muffins Tönt

    Skickar många kramar till dig och de andra i familjen!!!!
    Min make, hans bror och en präst som kände svärfar åkte tillsammans hem till gammelfarmor för att berätta vad som hänt. De var inget lätt samtal och gammelfarmor blev ju väldigt ledsen så klart. Tror inte att hon fattade först vad som hänt utan det tog nog ett tag innan nyheten gick in. Fortfarande är det upp och ner för henne och hon ringer ofta hem till oss eller till makens bror för att prata eller för att hon behöver hjälp med något. Hon bor själv i en lägenhet och är över 80 år så det är ju inte helt lätt det här. Ser och hör dåligt också vilket inte gör det lättare.

    Hoppas att det går bra för er med samtalet!
    Kram på er

  • Oms

    Men Muffins! vad tråkigt! jag beklagar verkligen! Förstår om du inte kan föreställa dig det inträffade, det kommer att ta en lång stund innan du kan göra det. sorgen går i cykler, man både gråter o skrattar åt minnena med tiden och sen när man känner sig lugn m dem så brukar nästa fas inträffa - det är när man inser att man börjar glömma bort vissa saker o då är man igågn igen... en sorg är levande.

    förstår om det svåra blir mormor, hur mår hon i övrigt? det sägs ju vara det värsta mn kan råak ut för (att överleva sina barn)

    skickar en styrkekram till dig!

  • Oms

    Mrs B - vad bra att de tog med sig en präst, det tänkte itne ens jag på i sammahanget (konstigt det borde man ju tänka på, speciellt jag som är kristen, haha) förstår om det var svårt för henne att ta in nyheten- fy vad hemskt att förlora ett vuxet barn!

  • Oms

    Muffins igen - ett snack m chefen? jobbar du heltid nu? är du klar m dina studier *shit jag hänger ju inte med längre!* som Vickan sa så beror det på vilket fackförbund som man har avtalat med. Vi har betald ledighet vid begravning, eget giftermål, egen flytt, 50-årsdag och sen det vanlgia vid tandläkar, läkarbesök etc. men så har vi jättebra förmåner också, vi är kända bland HR-personal sverige runt...

  • Mrs  B

    Oms
    Tror att det var bra att prästen följde med i detta fall, för jag tror inte att gammelfarmor hade tagit in något allls annars.
    Man tror ju inte att man ska förlora sitt barn innan man själv går bort, så det blir nog det värsta chocken i sig.

  • MuffinsTönt

    Oms och Mrs B
    Tack för era råd. Det går verkligen upp och ner nu. Jag är klar med studierna. Fritt fall ner i finanskrisen. Jag både timvikar och slappar. Tänkte mest på morsan och andra som jobbar. Men jag har bett dem prata med chefen.

    Vi är ju inte kristen så det är svårt med präst. Men jag förstår poängen. Min moster är väldigt religöst av sig (vi är buddister) och mormors favorit så hon kommer att förklara tror jag.

    Jag håller med, det värsta är att överleva sina barn, stora som små.

    Mormor har problem med att gå så hon behöver rullstol. Hennes fysiska kondition har fått en rejäl törn på kort tid. Detta har varit en mkt stor trauma för henne och oss. Det är påfrestande fysiskt och mentalt. Vi vet att hon vill lämna detta liv men det går inte som man vill. Det känns extra hemsk att detta händer henns son ("istället").

  • MuffinsTönt

    Åh, gissa va jag har gjort. Jag lyckades knäcka morsans orkidé så nu har grenen en liten spricka. Ny gren som har knoppar! Jag med Univeristetsexamen har TEJPAT ihop sprickan , hoppas den kan läka sig och leva vidare. Jag är förberedd på att köpa en ny orkidé till henne i julklapp.

  • MuffinsTönt

    Åh,imorrn får vi gå till sjukhuset och se honom. Tja,dem andra ska gå men inte jag. Vågar inte!

  • Mrs  B

    Muffins Tönt
    Vi var och tittade på svärfar, något jag aldrig gjort innan, men jag är glad att vi gjorde det. Det hela blev lite mer verkligt då och sen fick vi säga hej då och se honom en sista gång. Men lätt är det inte.....

  • nennesjuttioåtta

    muffins
    jaa, jag tycker du ska gå. Jag var och sa hej då till min mormor men kunde inte komma och se min morfar och det känns trist.

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen,Tråd nr 10!!!