• Miss Blue

    *^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)

    Välkomna alla brudar som gifter sig den 23 augusti i år! Nu närmar sig sommaren och bröllop med stormsteg!!!!! Snart har vi nått målet brudar!!!!!!! Vi fortsätter väl i vår lilla tråd att diskutera och tipsa

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-30 11:32
    Här är vi brudar som hänger här:
    Baccus 13:00 Göteborg
    Bröllpo2008 14:00 Malmö
    Miss Blue 15:00 Katrineholm
    Therece 15:00 Trelleborg
    Anna&Henrik 15:00 Östersund
    A wife to be 15:00 Hardeberga (S Sandby)
    Jenbor95 15:00 Malmö
    Hofsan 15:00 Eslöv
    LLJÖ 15:30 Sigtuna
    Nicolina2008 16:00 Vaxholm
    fru augusti 2008 16.00 Kungsbacka
    Voilen 16:30 Edsbyn

  • Svar på tråden *^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)
  • Miss Blue

    Välkomna alla "nya" vad kul att vi blir fler!!!

    Har ysslat pysslat lite i helgen, nu är alla placeringskort klara, festprogrammet ska kompletteras med med gästpresentation samt bordsplaceringen sen är det klart. Satt och vek omslagen igår kväll och fixade små gulliga kort till tärnornas presenter, hoppas de uppskattar det!

  • Miss Blue

    Hej på er!
    Hur går det med planerandet???
    Är det fullt pysslande i stugorna eller är det lugnt?

    Fler och fler börjar fråga om vi är nervösa men jag känner mig kollugn! Nästan för lugn......

  • Ingarö08

    Jag vill oxå vara med. Har inte skrivit på länge men smygläst i tråden hela tiden.

    Imorgon går våra inbjudningar ut. Vi har ju skickat ut save-the-date kort så det ska inte vara några problem med att inbjudningarna kommer "sent". Fast nu var det ettag sedan vi gjorde dem och vi ska hämta dem idag och det är OSA 15/7. Hoppas det är OK! VI har ju skickat med ett svarskort så det borde vara lätt och smidigt för gästerna att bara vända med ett frimärke

    Ingarö kl 16:00

  • Miss Blue

    Baccus 13:00 Göteborg
    Ninnabell 13:00 Göteborg
    Bröllpo2008 14:00 Malmö
    C123 14:00 Stockholm
    Miss Blue 15:00 Katrineholm
    Therece 15:00 Trelleborg
    Anna&Henrik 15:00 Östersund
    Mayisan 15:00 Glostorp (Malmö)
    A wife to be 15:00 Hardeberga (S Sandby)
    Jenbor95 15:00 Malmö
    Hofsan 15:00 Eslöv
    LLJÖ 15:30 Sigtuna
    Jacobsson 15:30 Svärdsjö (Falun)
    Brud 080823 15:30 Karlskrona
    Nicolina2008 16:00 Vaxholm
    fru augusti 2008 16.00 Kungsbacka
    Ingarö08 16:00, Ingarö
    Voilen 16:30 Edsbyn

  • nicolina2008

    Just nu är det väntans tider...har beställt papper till festhäfterna och så väntar jag på min KLÄNNING. Den borde ha kommit för ca 2 veckor sedan. Och när den kommer behövs den sys in med så då får jag vänta lite till. Vill ha den NUUUU!

  • voilen

    Jag fortsätter med mina stolsöverdrag, tar ett tag att sy 57 st Gästpresentationerna är klara och jag vet vilket papper jag vill ha till fest- och vigselprogram. Hoppas vår skrivare tar 190 g-papper bara...

    Jag var klar med bordsplaceringen och tyckte det blev bra men i förrgår ringde min toastmadame/solist och berättade att hon gjort slut med sin kille (sedan 10 år) och vet ej om ska komma på bröllopet Han var vår toastmaster. Det var ju självklart tråkigast för dom men det ställer ju även till det lite för oss.

    Vi skyndade oss att hitta ny solist till "Utan dina andetag" (vår andra solist får sjunga den oxå) och nya toastmastrar (hon blir även toastmadame). Tur att det gick att ordna så snabbt!!

  • Miss Blue

    Det är typiskt att det ska komma sånt när det inte är så långt kvar. Men att förhållanden tar slut kan man ju inte planera in precis
    Skönt att det löste sig ändå!

    Oj vad du är duktig och syr en massa stolsöverdrag! Jag önskar jag hade orken och lusten att göra det, för det blir verkligen supersnyggt. Jag tror jag nöjer mig med att fixa min och M2B´s stolar, drapera lakan ska ej sy....


    voilen skrev 2008-06-17 23:34:53 följande:
    Jag fortsätter med mina stolsöverdrag, tar ett tag att sy 57 st Gästpresentationerna är klara och jag vet vilket papper jag vill ha till fest- och vigselprogram. Hoppas vår skrivare tar 190 g-papper bara...Jag var klar med bordsplaceringen och tyckte det blev bra men i förrgår ringde min toastmadame/solist och berättade att hon gjort slut med sin kille (sedan 10 år) och vet ej om ska komma på bröllopet Han var vår toastmaster. Det var ju självklart tråkigast för dom men det ställer ju även till det lite för oss. Vi skyndade oss att hitta ny solist till "Utan dina andetag" (vår andra solist får sjunga den oxå) och nya toastmastrar (hon blir även toastmadame). Tur att det gick att ordna så snabbt!!
  • nicolina2008

    Jag väntar nästan på att något ska hända snart för hittills har allt fungerat väldigt bra med planeringen. Iochförsig fick jag en tråkig nyhet i veckan. Jag har 2 kusiner och vi har umgåtts rätt mycket under uppväxten så vi står varandra nära. Nu ringde den ena och sa att han bara kunde vara med på vigseln för att sen åka iväg på hans bästa kompis bröllop som råkar vara just den 23 aug det med. Trist för att jag har så liten släkt och m2bs släkt är jättestor. Och så försvinner 1 från min...Men jag förstår ju honom som även vill delta på sin bästa kompis bröllop.

  • Miss Blue

    Jahapp så var det min tur att få strul.....
    Fotografen har ändrat tiden vi ska fotograferats helt plötsligt. Jag var osäker och ringde igår för att höra vilken tid vi har, klockan 12 sa hon då. Jag sa jaha men sen när jag la på tänkte jag att det inte kändes som det stämde riktigt..men jag avvaktade och frågade M2B oxå (man har ju massor i huvudet och jag kanske har missat tiden?), men han höll med, vi hade fått tiden 12.30/13.00 och en timme framåt, inte kl 12 som hon sa! Suck nu ska jag ringa när de kommit tillbaka efter lunchen 14 och fråga hur det blir egentligen...
    Var hos min frissa idag och tom hon har 12.30 som tid för fotografering inskrivet för oss (för att hon skulle ha någon tid och gå efter). Ska väl tillägga att vi bokat den här tiden för ETT ÅR sen!!! Fy vad jag hatar att ringa och skälla om sånt här...de har säkert bokat in en fotografering precis efter vår så de inte kan ändra (fast de gjort fel från början!). MOORRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

  • nicolina2008

    Men vad klantigt. Man kan ju tycka att de bara borde ha en fotografering per dag/lördag för att vara riktgt säker på allt känns bra för brudparet. De tar ju trots allt oftast rätt bra betalt. Vår fotograf har bara oss den dagen.

Svar på tråden *^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)