• Miss Blue

*^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)

Välkomna alla brudar som gifter sig den 23 augusti i år! Nu närmar sig sommaren och bröllop med stormsteg!!!!! Snart har vi nått målet brudar!!!!!!! Vi fortsätter väl i vår lilla tråd att diskutera och tipsa

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-30 11:32
    Här är vi brudar som hänger här:
    Baccus 13:00 Göteborg
    Bröllpo2008 14:00 Malmö
    Miss Blue 15:00 Katrineholm
    Therece 15:00 Trelleborg
    Anna&Henrik 15:00 Östersund
    A wife to be 15:00 Hardeberga (S Sandby)
    Jenbor95 15:00 Malmö
    Hofsan 15:00 Eslöv
    LLJÖ 15:30 Sigtuna
    Nicolina2008 16:00 Vaxholm
    fru augusti 2008 16.00 Kungsbacka
    Voilen 16:30 Edsbyn

• Svar på tråden *^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)
  • AnnaochHenrik
    voilen skrev 2008-06-11 23:40:06 följande:
    Är det nån här som lagar maten själva (med hjälp) eller har alla beställd mat? Vad ska ni göra ni som själva står för maten?
    Japp, vi ska ha egenlagad buffé!
    Köttet blir kallskuret (tjälaknul på älg, skinka/kalkon och rostbiff) och sen blir det diverse tillbehör (potatisgratäng, krämig kycklingsallad, pajer, såser m.m.)
    Det ska faktiskt bli jättekul att laga maten själv - dessutom sparar vi ju en himla massa pengar...
  • AnnaochHenrik

Vi fick ett bakslag i bröllopsplaneringen igår.... Lillasyster känner att hon inte har tid/ork att göra bröllopstårtan. hon jobbar sent på fredagen, så det skulle bli till att baka natten till lördagen i sådana fall... Hon jobbar som bagare, men känner nu att hon kommer känna sig så himla pressad att tårtan ska bli fantastisk att hon redan nu är stressad för det.. och så vill vi ju inte ha det. Så nu får vi börja kolla på andra bagerier.
    Men det löser sig - det gör allt

• Miss Blue

AnnaoHenrik - synd men det löser sig säkert! Inte kul om din syster är helt slutkörd och inte orkar njuta av er stora dag!

Jag har oxå ett litet bakslag, en utav mina bästa vänner som bor en bit bort, och som jag inte träffar särskillt ofta ringde igår. Hon är ganska nyskild med två tonårspojkar och hennes ekonomi är superdålig. Hon vill jättegärna komma på vårt bröllop men hon har mått dåligt för att hon tror att hon inte har råd och att hennes ex inte kan ge nåt besked om hur sommaren ser ut (när han ska ha pojkarna) mm mm mm. Hon var superledsen och grät i telefon för hon vill inte göra mig besviken. Lilla gumman... Jag sa att hon får tacka nej, det är helt okej (vi blir gifta ändå!). Man inser hur bra man har det.......

• AnnaochHenrik

Miss Blue: Det är som du säger, man inser hur bra man själv har det!
    Trist att din kompis kanske inte kan komma... Du kan väl erbjuda henne att ni tar en myskväll bara du och hon när ni fått bröllopsbilderna, så kan ni titta på bilderna ihop och du kan berätta hur bra ni hade det - så får hon vara med på ett hörn ändå?

• Miss Blue

Jo och jag har sagt att är det så att hon kommer på grön kvist och kan komma så är hon välkommen. Hon är orolig för sina barn oxå för de vill inte vara hos pappan, men jag föreslog att hon kommer över dagen och åker hem efter tårtan eller nåt.

Och precis som du skrev föreslog jag oxå!
    Jag vill bara inte att någon ska gå och må dåligt över bröllopet, det ska ju vara något roligt att se fram emot!
    Jag tror att hon skulle behöva komma bort lite och vara med, men vi pressar henne absolut inte, hon är välkommen iaf!!!!

På tal om nåt helt annat, jag påbörjade vår bordsplaceringstavla á la Bröllopsbonanza igår. Klädde en anslagstavla med ljusturkost plyschtyg (häftade med häftpistol). Nu funderar jag på om man ska ha någon mer dekor runt om eller om man ska låta det vara....hmmmm *funderar*
    Sen kommer vi göra borden i styvare papper och sätta fast samt lappar med alla gästers namn fäst med nål (för att enkelt kunna flytta). Behövs det mer dekor???

• Therece

Äsch, hade just skrivit något som råkade raderas - suck -

Ang present till tärnor, min ena tärna som hjälper mig under dagen får en sminkning för 500 kr på MUS. Min andra syster och tillika tärna får ingenting mer än äran Hon ammar en liten bebis o möter upp oss här när vi anländer från frissa o smink.

Vår toastmadamde tänkte jag däremot köpa ett smycke till, hon är så pysslig o engagerar sig för fullt. Men när ska man överlämna det???

Provdukade igår och det blev jättefint! Vita dukar med fint vikta servetter o murgröna på borden gör väldigt mycket bara det. Sedan har vi blockljus i vitt o guld. Och tunna guldsnören knutna kring vattenkarafferna. Enkelt o fint.

Möte med präst inte aktuellt än...tror jag. Inväntar att hon hör av sig..hur gör ni??

• voilen

AnnaochHenrik: Det lät ju jättegott! Ska ni ha nån sås till tjälknulen? Funderar på om det skulle passa med svartvinbärssås som jag hittade recept på. Testlagade rostbiff igår (som den såsen tillhör), få se om det blev gott... Lämpligt med buffé men jag VILL ju ha maten upplagd och serverad på tallrikarna

Vad har ni andra för menyer?

• nicolina2008

Vi har inte helt bestämt meny ännu men vi kommer ha 2 rätters och sen tårta. Troligen oxfelé till varmrätt. Vi kommer vara på ett ställe som fixar maten åt oss!

• nicolina2008

Therece: Har du någon bild från provdukningen? Nyfiken!

• Hofsan

Vår meny kommer vara en 3 rätters + tårta.
    Tror vi ska ha någon slags räkbakelse på smördegsbotten med rödlök, rom osv.
    Till varmrätt blir det kalvfilé med potatisrösti och tryffelgräddsås och efterrätt blir vaniljpannacotta med limesockrade jordgubbar.
    Tårtan blir en med vit choklad och skogsbärsmousse.

Svar på tråden *^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)