• trofast

    Bröllop i sommar men några kg måste bort??

    Någon mer?

    Det skulle vara roligt att få lite sällskap mot trivselvikten och "rätt" strl på brudklänningen!

    Jag gifter mig i augusti och har alltid sagt att jag skall gifta mig i strl 36, hihi!! Jag måste ner 8-10 kg och vill gärna ha sällskap. Någon som vill hänga med??

  • Svar på tråden Bröllop i sommar men några kg måste bort??
  • avil

    jag är också ett godisMONSTER! så det får jag jobba på....
    Men jag har en teori som är så här.
    BYTA ut tex vitt bröd mot grovt/hårt bröd!
    Äta regelbundet så man ej blir svinhungrig mellan målen!
    Dricka vatten mycket.
    Plus att tex inte äta pommes o så till hamburgare tex,utan äta typ köttet o sen tex keso+broccoli +potatis eller nåt.
    Såna saker gör jag.
    Små ,men enkla steg...åt rätt håll.
    Plus att jag faktiskt äter godis OCH fika,men INTE lika ofta o mycket som förr!!
    För mig verkar det funka...
    Plus då kromtabletter som minskar gottsuget!

  • trofast

    Hmmm ja, problemet är väll oftast inte att veta hur man skall äta utan att faktiskt leva som man lär, eller? Efter jag fick mitt första barn gick jag ner från 74kg till 58kg (är 166 cm). Sedan fick jag barn igen och smällde upp som en ballong till 82kg (det var vad jag vägde precis innan förlossningen). När mitt andra barn fötts vägde jag 74 igen, hua..... Gick ner till 62 och ha i vinter kalasat lite för mycket. Nu är jag någonstans mellan 66-68 (vågar inte väga mig) och vill ner till 58 igen. Jag har hittills gjort några halvtaffliga försök men nu känner jag mig verkligen motiverad eftersom jag vill vara smal på mitt bröllop!!!!! ca 10 kg fram tills augusti skall jag fixa.

    Kul att få lite sällskap!!!!! Det spelar ju ingen roll om man skall gå ner 2kg eller 20kg, stöd behövs!!

  • avil

    Absolut-stöd behövs vilket som!
    O klart JAG vet att jag inte är överviktig,men som sagt till bröllop vill man fina till magen lite.
    Har ju fått flera barn också varav ett par tätt inpå varann,o visst förändrar det kroppsformen ..

  • Troll1
    avil skrev 2008-03-09 12:56:18 följande:
    ett tips jag har-ät kromtabletter! det minskar sötsuget enormt!jag har testat flera gånger o för mig hjälper det utan tvekan!
    Vilken sort använder du? Det är lite skillnad på de olika fabrikaten.

    Behöver också gå ner 4, gärna 6 kg. Jag är i slutfasen med amningen, min dotter är drygt 8 mån. Trodde nog att jag skulle "rasa" i vikt, men nädå...
    Godis är såååå gott och jag tillhör nog klassen sockernarkomaner.
    Då är jag ändå utbildad inom hälsa/terapeutområdet.
    jag fixar inte klämkäcka tips som jag får. INGEN kan övertyga mig ftf om att morötter går lika bra som choklad.
  • avil

    troll1-nä..en morot då man är chokladsugen-HA!
    Oj,minns ej vad det är för krom jag brukar ta..från hälsokostaffären..en liten vig burk med grön etikett..

  • trofast

    1:a dagen. Vägde in mig i morse och vägde MER än jag trott, suck..... 68,8 stog det på vågen... tröstar mig med att jag käka pizza i gårkväll och har ägglossning (hmmmm, ursäkter).

    Jaja skit samma vad jag väger nu (eller vikt över huvud taget)...... det viktiga är att nu skall överflödet bort!!

  • trofast

    Håller den här tråden vid liv.... kanske mest för min egen skull men ändå

    Kramar.....

  • jordgubbar och oboy

    Några kilon hade väl varit trevligt att trolla bort. Funderar på antingen VV eller GI. Hur sjutton bestämmer man sig? Ngn som provat båda?

  • sofiaaaa

    Jag hoppar också in här om det är ok

    Jag har hittils gått ned 7,9 kg (sedan årsskiftet) men har så mycket som ca 12 kg kvar. Är också en sockerjunkie av stora mått men har låtit bli sedan jag började den 2 januari. Det går upp och ned med sockersuget men nu vill jag bara ha, ha, ha! Behöver därför också pepp och tips!

Svar på tråden Bröllop i sommar men några kg måste bort??