• Akvavit

    Dalabröllop 2008

    Känns som det vore dags att starta en tråd för oss som ska gifta oss i Dalarna under nästa år.

    Jag vet ju att ni finns där ute - ska bli kul att höra om er planering!

  • Svar på tråden Dalabröllop 2008
  • Akvavit

    cesse,
    Venedig låter underbart, jag skulle gärna vilja åka dit. VI får se, vi åker antagligen på en längre bröllopsresa under nästa sommar då vi funderar på att bila i Italien, kanske vi åker förbi där då... Direkt efter bröllopet drar vi till SÄlen och bor i svit med bastu och myser i vintern

    Jag får återkomma om mat och pris imorgon...vi ska nämligen dit ikväll och diskutera, ska bli spännande. Det han sa, om jag minns rätt när vi började diskutera Bergalid eller ej var att maten börjar på 495 kr för buffé, och den dyraste 3-rätters kostar 650 kr, alltså från Rådhuskällaren. Vi tänker oss som jag kanske sagt tidigare en två-rätters, och sen tårta, så får se vad det landar på. Men då ingår ju kaffe till tårta och vickning och snacks som man inte behöver betala något extra för, det får man ju annars ta med i beräkningarna på andra ställen.

  • Akvavit

    080802,
    Idéfloran har jag tänkt att jag ska titta in på, jag jobbar ju i Borlänge, så det är ju lätt att gå förbi där någon dag.

    SanSa,
    Spännande med klänningen! Det låter jättefint! Har du hittat nån bild på den? Nyfiken ju!

    Hur går det för alla andra? Lokaler, klänningar....annat?

  • Akvavit

    SanSa,
    Verkligen jättefin klänning! Enkel men så snygg!!! Jag gillar inte heller för mycket glitter på klänningen...

    Vi var på Bergalid och pratade med husfar där, tyvärr kunde inte cateringmannen komma, så vi fick inga priser. Men de verkar väldigt flexibla med det mesta, och vi fick alla maträtter att kika på. Så mycket gott!!! Hur vi ska kunna bestämma oss för något har jag ingen aning om!

    Men han ska i alla fall kontakta cateringmannen och bestämma en ny tid, så ska vi kika lite på alternativen och sen ska vi ses och få lite priser att ta ställning till.

  • cesse

    Det är verkligen inte bara att gifta sig. Egentligen skulle man behöva vara ledig i några månader för att hinna med att fixa allt.

    Maten gör det inte enklare, speciellt inte när man får massor med gott att välja på.

    Lycka till med matvalet, lita på magkänslan!

  • Akvavit

    Mina vita vinterstövlar har kommit från ebay!!! Vistt visade jag att jag hade köpt dem? Nu är de här i alla fall, och jag är så glad, de är sååååå fina och sitter jättebra!!! Så glad!
    Och fort gick det, mindre än 2 veckor från beställning från USA, och bara 400 kr!
    home.gamman.se/akvavit/galleri/%7BF6F975D6-A867-FE14-BB25-927BADD31539%7D.jpg
    home.gamman.se/akvavit/galleri/%7BE5EE63C5-9ECD-8E92-1294-EA51945284A8%7D.jpg

    (jämfört med bilden på ebay)
    www.cutesyshoes.com/ebayauctionimages/olympic01_whitea.jpg

  • cesse

    Akvavit,
    verkligen superhärliga! Du kommer bli jättesnygg med de där! Kommer du ha dem till och från kyrkan och så byter du sedan till middagen?

    Kul att man kan beställa över nätet och fynda!

  • Akvavit

    Precis, tänkte ha dem utomhus, kanske till och med i kyrkan, sen byter jag till inneskor. De känns verkligen vintriga, men ändå snygga med höga klacken...och så tar jag väl med dem på bröllopsmysresan till Sälen efteråt

  • cesse

    Akvavit,
    Du kommer bli supersnygg också efter bröllopet alltså!

    Vet att jag tjatar, men har ni fått någon mer klarhet över Bergalid med priser och menyer, jag är såå nyfiken!

    Visst valde ni bort Geswornergården, har du sagt varför?

Svar på tråden Dalabröllop 2008