• Akvavit

    Dalabröllop 2008

    Känns som det vore dags att starta en tråd för oss som ska gifta oss i Dalarna under nästa år.

    Jag vet ju att ni finns där ute - ska bli kul att höra om er planering!

  • Svar på tråden Dalabröllop 2008
  • Akvavit

    Jag kollar gärna, men jag vet inte om jag hinner i helgen. Jag sticker strax från jobbet och ska bara hem o packa lite snabbt, sen ska vi iväg till datorfritt land under helgen... :)

    Annars kan du ju maila henne och fråga, hon är jättetrevlig och snabb på att svara...

  • JLoow

    låter lovande... det får ordnas helt enkelt..:)
    Någon som vill rekomendera andra fotografer i dalarna?? :)

  • Akvavit

    Det finns även
    Petra Rogström, jättefina bilder, men man får inte högupplösta bilder sen (det får man hos Fotomas och Katarina), så det beror ju lite på vad man vill ha. Hon gör även såna fina bildspel.
    www.fotografpetra.com/fotograf/brollop.html

    Sen om man vill ha heldagsfotografering så vill jag rekommendera mitt förstahndsval, som tyvärr inte var tillgänglig på vår dag. Visserligen finns han i Sundvall och skulle ha en bit att åka, men kolla in hans bildspel, fantastiska!
    www.bildtorget.se/Brollopshemsida/index.htm

  • Iamia

    Oj, här på tråden hade det hänt grejer!

    frussan
    Jag läste det (att man inte får ha dans i lokalen vid kyrkan i Torsång) på en annan tråd tidigare. Det stämmer alltså inte?!
    Ja, ja, spelar ingen roll, lokalen var ju redan bokat det datum jag ville ha. Har dock bokat både kyrkan och lokalen ett annat (tidigare) datum ifall vi inte får tag i nån annan lokal.

  • mimmisen

    Hejsan!

    Tänkte bara hoppa in här jag också. Gifter mig den 15 september i Rättviks kyrka med efterföljande fest i Vikarbyn. Börjar kännas lite nervöst nu och på allvar ju närmare man kommer:)

  • mimmisen

    Hoppsan, hamnade i fel tråd såg jag nu. Jag gifter ju mig 2007 inte 2008. Sorry:)

  • Akvavit

    Igår var vi och tittade på lokalen vid gruvan, Geschwornergården. Vi var lite spända eftersom vi hoppades mycket på den, den var dessutom billigast av våra alternativ.
    Men när vi kom dit tyckte vi att lokalen kädes väldigt tråkig...ganska kal, och avlång. Men vi tänkte att det kanske inte gjorde så mycket då den ändå var billigast. Men sen nämnde han att de tar ut en serveringsavgift för om man tar med sig egen alkohol, och det är väl ok, det är det ju många som gör. Men de tog 95 kr per person! Det blir nästan 7000 på 70 pers!! Helt plötsligt var den inte lika billig längre....

    Så nu har jag bokat tid för att kika på Bergalid, de är ju dyrare, men tar inte ut serveringsavgift och har betydligt maffigare lokaler.

    Men frågan är, har ni några förslag på lokaler som jag har missat? Jag har kollat
    Geschwornergården
    Bergalid
    Studentkåren
    Främby udde
    Stora Ensos disponentvilla
    Dalasalen
    Officersmässen

    Alla förslag mottages tacksamt, från bygdegårdar till herrgårdar med boende i Falun eller närheten. Om det är med boende gör det inget om det ligger lite utanför...

  • Brud080705

    Här är en till som planerar Dalabröllop nästa år, den 5 juli är Svärdsjö kyrka bokad, min barndoms kyrka.

    Festen hålls i Toftbyns bystuga, av den enkla anledningen att jag är född och uppvuxen i Toftbyn och alltid firat högtidsdagar i bystugan, som jag trivs bra i trots att den kanske inte är så spektakulär ;)

  • Hannafia

    Hallå!
    Då jag själv haft problem att hitta denna tråden i nya BT så tänkte jag höra vilka som hittat hit?

  • Akvavit

    Nu har vi preliminärbokat kyrka... Vika kyrka! Vi var förbi och tittade på den i helgen, den är helt fantastisk. Precis lagom stor och jättefin inuti. Egentligen känner vi att det är lite långt från Falun där festen ska vara, men det kanske får bli så. Vårt andra alternativ är Kopparbergs kyrka, den är ju ganska okej om man bortser från de stora pelarna mitt i bänkraderna....

    Festlokal har vi också preliminärbokat, Bergalid i Falun. Den är verkligen en fantastisk lokal, lite dyr, men när vi la ihop kostnaderna på de andra alternativen skulle det inte bli så mycket dyrare där...
    Problemet är att de inte kan säga säkert än om vi får vara där, sällskapen som håller till där ska boka in sina datum under september, och om något av sällskapen vill ha vårt datum så har de företräde... Så vi vet fortfarande inte vad det blir...

Svar på tråden Dalabröllop 2008