• Akvavit

    Dalabröllop 2008

    Känns som det vore dags att starta en tråd för oss som ska gifta oss i Dalarna under nästa år.

    Jag vet ju att ni finns där ute - ska bli kul att höra om er planering!

  • Svar på tråden Dalabröllop 2008
  • Akvavit

    Vilken fotograf ska ni ha förresten? Jag kolade mycket på de här uppe innan vi fick vårt tips...

  • JLoow

    Mrs Van Derkamp - Vet du vad hon kostar för de olika paketen? Jag hittar inga prisuppgifter på hennes hemsida. Er fotograf talar jag om nu så klart. :)

  • frussan

    Vilken fotograf ni verkar ha fått tag i - grymt fina bilder, hur stilfulla som helst, och de förmedlar verkligen känsla (vissa kan kännas uppstyltade trots att det är reportagestil). Jag tror dock tyvärr inte att vi känner någon som är bekant med henne, attans! :)
    Vi har haft hinmla svårt att bestämma oss, men det lutar åt att vi ska ta hjälp av en kompis som är reklamfotograf.
    Har också hört att Adora Foto ska vara bra.

    Jag har ju en bild framför mig om hur klänningen ska se ut... men som du säger så kan det ju kännas heelt annorlunda när jag väl provar. Ser lite fram emot den där stora provardagen (som jag förstått att jag är sent ute med), men är lite stressad över att jag inte vet när det ska hinnas med...

    Aha, jag visste inte att man kunde ha "eget" på Furudals bruk, näe, då är det nog som du säger att Tällberg blir en helt annan prisklass (känner inte till några fina bygdegårdar eller så där tyvärr). Det är väl dessvärre så på de flesta ställena där uppe, som t.ex Villa Bergalid som ju ska vara väldigt fint.

  • JLoow

    Mrs Van Derkamp - Oj det var absolut ett överkomligt pris tycker jag och alla bilderna på nätet var ju jätte fina. Hoppas att ni får fina foton.. :D

  • Akvavit

    Jag tror inte hon kör heldag, "bara" halvdag, åtminstone gjorde hon så under vintern eftersom hon har en liten hemma. Kanske blir annorlunda till sommaren. Jag tror att hon tog 5000 kr för en halvdag, men jag har itne mailen här på jobbet, så jag kan inte säga helt säkert. Men hon är jätteduktig.

    De andra vi valde mellan är Fotomas.se som finns här och Katarina Hansson i Bollnäs som vi tyckte var duktig och väldigt prisvärd...
    www.eyedrop.net/katarina/

  • Mrs Van Derkamp

    Hm jag ska inte gifta mej ännu utan är bara intresserad av bröllop och bor i dalarna därför kan jag ge tips.Så om ni behöver tips på nånting kring Siljans-området så är det bara att fråga på!

    Kan tipsa en sida om olika band
    www.orsamusik.nu

    Själv drömmer jag om ett bröllop i Stockholm eller vinterbrölllop på Bäcka Herrgård

  • Akvavit

    frussan,
    Du kanske är lite sent ute jämfört med de felsta andra, men bara det blir av snart så är det precis lagom. Jag började innan sommaren, men tog de sista butikerna för några veckor sen, och där jag till slut köpte min hade jag nog inte fått komma mycket tidigare. Bara på Princessa tyckte de jag var lite sent ute om jag skulle ha Maggie Sottero.
    Det är bara bra, nu har en del -08 kollektioner börjat komma ut, och fler kommer, tex Lilly snart. Och med leveranstider på mellan 8-12 veckor hos de flesta så blir det precis lagom! :)

    Angående festlokaler så är det blandat, vi kollar just nu i Falun på Bergalid där man använder deras mat från Rådhuskällaren, egen alkohol.
    Geschwornergården är samma upplägg med mat från Banken.
    Främby Udde, då måste man ta både mat och dryck därifrån, men tänk att komma med släde över isen dit!
    Nya studentkåren i Falun, jättefin o fräsch, man kan fixa egen catering, men måste ta dricka från dem...

    DEt blir så dyrt allting....men vill man inte ha det i en bygdegård så :)

  • JLoow

    Hon har ju trots allt ute på hemsidan att hon gör heldagar men å andra sidan så är det ju helt förståligt om hon har en liten hemma. Du får jätte gärna kolla det där mailet när du kommer hem. :)

Svar på tråden Dalabröllop 2008