• Gyllan

    Knasiga kommentarer?

    Är det fler än jag som fått sin beskärda del av knasiga kommentarer? Tänkte vi kunde fylla på med såna där maninte vet om man ska skratta eller gråta...
    Här kommer mina exempel:

    * Var med min tärna i en brudbutik i centrala Stockholm för att köpa hennes klänning. Till saken hör att både jag och tärnan är ganska unga, 23 år. När vi kommer fram till kassan kvittrar expediten "åh, ska ni på skolbal"? Nej, det e till bröllop säger tärnan och expediten ser frågande på oss.

    * Jag är som sagt 23 och min m2b äldre än mig, han blir 35 i höst. Vi var igår och skulle prata igenom våran tårta, vad vi ska ha för fyllning, hur den ska se ut osv. Har stått där och pratat med konditorn ganska länge och frågar om de har några brudpar att sätta på toppen. Han tar fram några olika och vi pratar lite. Min m2b säger att "den här gillar jag". Då tittar konditorn på honomoch frågar, "är det du som ska gifta dig". Ja svarar min m2b, lite förvirrad och då frågar konditorn "är hon blond". Han hade alltså inte förstått att det var jag som var bruden, fast vi stått och pratat i säkert 15-20 min.

    Så, någon annan med knasiga kommentarer?

  • Svar på tråden Knasiga kommentarer?
  • J_J

    Hahaha, ja, ibland önskar man att folk kunde tänka en meter längre innan de öppnar munnen.

    Jag är yrkessömmerska och extremt pedant och tycker det är viktigt med kläder, speciellt inför vårt bröllop och vårt färgtema. Har sytt upp tärnklänningarna och bestmännens och min m2b´s västar i samma tyg för att få en fin enhet i ett underbart brokadtyg. Vi ska dock hyra frockcoaten och jag förklarade för damen i butiken att vi hade egen väst, näsduk och plastrong/kravatt som jag sytt själv.
    Hennes svar var:
    "Hehehehe, jaha, jaja, vi får väl se hur DET ser ut..."

    Kändes skönt att komma dit och granska deras västar som inte alls var lika fina som våra, om jag får säga det själv...

  • Vidalila

    J-J

    vilken kärring!!

    de är säkert jättefina dina västar!!

  • J_J

    Vidalila

    Hahaha, ja, man vet ju inte vilka erfarenheter hon har haft av "hemmasytt", men det kändes som en trevlig liten knäpp på näsan åt henne. Man kan fortfarande vara trevlig, även fast man inte är stormförtjust i sina kunders val tycker jag och man behöver heller inte vara så fördömande...

  • Emmaline

    Hihi det här har inte med bröllop att göra men jag berättar ändå, när jag var runt 24 var jag ihop med en kille som jobbade som lärare på en högstadieskola.

    En dag hade han och de andra lärarna after work på en närbelägen krog och jag kom dit lite senare. När jag kommer in genom dörren ropar någon av de andra lärarna "Å nej, nu kommer det elever också!".

    Hon var alltså helt övertygad om att jag gick på HÖGSTADIET!!!

  • Vidalila

    J_J

    vilken knäpp hon kommer att få när hon får se dom då!!!!

    hihihi!!

  • Vidalila

    Emmaline

    hahaha! ja jag är 25 år och åker på barnbiljett på bussen !

Svar på tråden Knasiga kommentarer?