• Gyllan

Knasiga kommentarer?

Är det fler än jag som fått sin beskärda del av knasiga kommentarer? Tänkte vi kunde fylla på med såna där maninte vet om man ska skratta eller gråta...
    Här kommer mina exempel:

* Var med min tärna i en brudbutik i centrala Stockholm för att köpa hennes klänning. Till saken hör att både jag och tärnan är ganska unga, 23 år. När vi kommer fram till kassan kvittrar expediten "åh, ska ni på skolbal"? Nej, det e till bröllop säger tärnan och expediten ser frågande på oss.

* Jag är som sagt 23 och min m2b äldre än mig, han blir 35 i höst. Vi var igår och skulle prata igenom våran tårta, vad vi ska ha för fyllning, hur den ska se ut osv. Har stått där och pratat med konditorn ganska länge och frågar om de har några brudpar att sätta på toppen. Han tar fram några olika och vi pratar lite. Min m2b säger att "den här gillar jag". Då tittar konditorn på honomoch frågar, "är det du som ska gifta dig". Ja svarar min m2b, lite förvirrad och då frågar konditorn "är hon blond". Han hade alltså inte förstått att det var jag som var bruden, fast vi stått och pratat i säkert 15-20 min.

Så, någon annan med knasiga kommentarer?

• Svar på tråden Knasiga kommentarer?
  • Lena+Mattias=sant

Jessica: såklart man itne kan när man har gift sig då måste man ju skaffa barn direkt...

• jessisca

Lena+Mattias: Javisst ja, jag glömde... O sen har man ingen tid för varandra o ännu mindre sig själv dom närmsta 20 åren... Hur kunde jag glömma en sån sak...

• Lena+Mattias=sant

:D

Det är så lätt hänt att glömma...

Jag undrar fortfarande vad som gör att alla helt plötsligt får fråga en om man ska skaffa barn bara för att man gifter sig.

• DaBitch

Jag och min sambo har lite löst bestämt att vi ska gifta oss men inte berättat det för någon än då vi har en hel del meningsskiljaktigheter angående hur ett bröllop bör gå till... Inte ens vår son, 5 år, vet något... Vi satt alla i bilen på våg hem när vår son helt apropå frågade om bröllop. En intressant diskussion utspelar sig:
    sonen: mamma, ska inte du och pappa gifta er?
    jag (mycket ironisk): jo, mamma vill gifta sig men man måste vilja gifta sig båda två om det ska bli något bröllop.
    sonen (helt omedveten om piken hans far just fått serverad): men mamma, du kan ju alltid gifta dig med någon annan som vill!
    jag (ännu mer ironisk) pekar på en man på gatan: Ja, det kan jag ju, han där t.ex.!
    sonen (tittar): Nä, mamma jag tycker inte du ska ta någon som är flintskallig... jag tycker nog du ska ta pappa ändå...

Är inte ungar underbara??

• Novemberbrud07

Min mormors kommentarer, hon vet inte om att vi ska gifta oss...som tur är...

När jag träffat min M2B för snart 6 år sedan: "Oh, nej han kommer dö ifrån dig tidigt".
    Eh, tack, Han är faktiskt bara 6 år äldre!

Allmänna kommentarer emellanåt: Jo sambo e väl bra men håll inte på o gift er o skaffa barn o sånt, det e bara besvärligt om det inte funkar sen
    Okej???

När vi förlovat oss: Inget grattis "Oj, vilken liten ring"
    Till saken hör att den inte alls är liten, den är ganska tjock - eller ja lagom i alla fall o tjockare än hennes!

Hon kommer bara sucka sedan när vi har gift oss!

• Vidalila

Jag stör mig mycket på alla på jobbet som rycker i mitt ringinger, eller när jag självmant visar min förlovningsring säger
    "Den var ju FIN" (jaaa, vad trodde du? tänker jag då) och sen säger dom "men den ser ju svindyr ut, vad kostade den?" (och så ser dom så där skällande ut)

varför frågar folk det?

• September mys

"- men vill du inte utveckla dig själv som människa först...? resa och sånt?"
    haha vilken kommentar..

• liz_s

jag har en kompis hon hyrde kläning en eller två dagar innan b-dagen skulle dom hämta en det var inte häller på en sto ort, klänningen hade blivit dubbel bokad! så den fanns inte så bruden fick välja en annan vart tårar... dessutom fick hon betala och den var dyrare....borde fått fått det gratis

• bloomsterflickan

Vad många släktingar/vänner verkar oförståenede eller elaka, vad glad jag är för mina som bara är snälla :)

Mamma kom dock med en rolig kommentar (eller vi har nog mest olika smak i kläder). Hon tycker att jag antingen ska ha tunika eller en empirskuren som brudlkänning...för hon tycker att jag är lite stor. Jag är en 42-44a så sååå stor tycker jag inte att jag är, ok, lite för mkt fett på magen men ändå!!
    Hur många tunikor har ni sett som brudklänningar? som man inte måste sy upp själv och med empir så tycker jag att jag ser gravid ut då mesta av fettet sitter på magen.

Nej det är bäst att bestämma själv. Hon har inte sett den och kommer nog inte se den förrän bröllopsdagen, ska bli spännande att se vad hon tycker...

Svar på tråden Knasiga kommentarer?