• Gyllan

    Knasiga kommentarer?

    Är det fler än jag som fått sin beskärda del av knasiga kommentarer? Tänkte vi kunde fylla på med såna där maninte vet om man ska skratta eller gråta...
    Här kommer mina exempel:

    * Var med min tärna i en brudbutik i centrala Stockholm för att köpa hennes klänning. Till saken hör att både jag och tärnan är ganska unga, 23 år. När vi kommer fram till kassan kvittrar expediten "åh, ska ni på skolbal"? Nej, det e till bröllop säger tärnan och expediten ser frågande på oss.

    * Jag är som sagt 23 och min m2b äldre än mig, han blir 35 i höst. Vi var igår och skulle prata igenom våran tårta, vad vi ska ha för fyllning, hur den ska se ut osv. Har stått där och pratat med konditorn ganska länge och frågar om de har några brudpar att sätta på toppen. Han tar fram några olika och vi pratar lite. Min m2b säger att "den här gillar jag". Då tittar konditorn på honomoch frågar, "är det du som ska gifta dig". Ja svarar min m2b, lite förvirrad och då frågar konditorn "är hon blond". Han hade alltså inte förstått att det var jag som var bruden, fast vi stått och pratat i säkert 15-20 min.

    Så, någon annan med knasiga kommentarer?

  • Svar på tråden Knasiga kommentarer?
  • Vidalila

    MrsMoreira

    Eller hur! vill de att man ska veta så berättar de väl!!!

  • Limegrön

    Jag vet, jag vågar inte heller fråga. För många år sen hade jag en kompis som "hade mage". Jag frågade tyst en annan gemensam kompis om hon var gravid. Och det var hon. Ett år senare såg jag henne igen. Med samma mage. Återigen viskande till samma kompis... Nej - hon hade bara inte gått ner i vikt efter graviditeten.
    Vilken tur att jag inte sa något!

    En annan kompis såg också gravid ut, men jag vågade inte säga något förrän hon frågade om det var alkohol i glöggen...

  • Vidalila

    hihi

    kom precis på en annan kommentar som jag fick av min pappa.

    jag sa till honom att jag ville behålla mitt efternamn (hans)för att jag tyckte det var fint, och en fin gest.

    jag trodde han skulle bli glad, men han blev fly förbannad och sa "va en det för fasoner! sluta upp med det där! du får väl ta NN som man ska, äsch, vilka ideer du har..."

    Hmm...undrar om han skulle smälla av om jag frågade honom om han vill gå in med mig?!

  • MrsMoreira

    Vidalila

    Skäms man inte? Vet du jag tror att om man skulle slå bort någons hand och säga något i stil med: Rör mig inte, du har inte med min mage att göra" så skulle man nog själv ses som den oförskämda, för personen som faktiskt skämmer ut sig skulle aldrig förstå det......

  • Vidalila

    Mrs M

    eller hur? som om jag skulle knacka någon på huvudet och fråga om dom förstod, "för du ser lite trög ut" eller så. vilket mycket väl skulle kunna hända från hon som stirrade på min mage!

  • Limegrön

    "för du ser lite trög ut"
    ha ha ha
    Den SKA jag använda någon gång!!!!

  • förhoppningsis

    Fick en idag...

    var på NK och skulle lämna in ringarna för putsning och gravyr
    expediten (e) tar emot ringarna och kollar kalendern, de är klara om 3 veckor
    jag: det är nog lite sent, vi gifter oss om 2 veckor
    expediten: jaha, ja då kan vi chansa på att de blir klara...

    HALLÅ! Ska vi chansa på att vi har ringarna till bröllopet? Alla 3 skulle lämnas in. Vad tycker de att vi ska göra gifta oss med en fantomenring om de inte kommer i tid eller?

  • September mys

    chansa med ringarna *haha* näää inte ens en obridzilla skulle göra det

Svar på tråden Knasiga kommentarer?