• Finlands tjejen

    pampas brudar se hit

    Hej, jag har märkt att vi är många från pampas på den finska tråden nu lagar jag en egen för bara oss pampas bor. Välkommen in!

  • Svar på tråden pampas brudar se hit
  • Blir_Fru_0707

    Vi gifter oss i min sambos församling, Korsnäs. Vi gifter oss där av praktiska skäl, vi brukar vara där i trakten i juli och är också ofta dit annars. Vi bor i Åbo och min församling är i norr om Vasa och vi är inte så ofta dit.

  • Blir_Fru_0707

    Vi börjar ha läget under kontroll inför bröllopet. Ännu ska vi fixa lite smått i klädväg, beställa tårtor, prata med präst och kantor samt beställa brudbukett.

    Vad ska ni ha för brudbukett? Jag funderade på en ganska enkel med 7 st rosor, troligtvis vita, och så blandar jag kanske in ljusrosa nejlikor. Måste ännu fundera lite hur det kommer att se ut, men jag har tänkt en vit-rosa bukett.

  • SnartBrud?

    Jag skall ha en bukett med enbart rosa gerberan och breda gröna blad runt kanterna. Hittade en bild på nån nätsida och visade den för floristen som sa att den är lätt att laga. Så sån blir det för min del!

  • kiija

    jag har bytit nick..( var ciiza förr)

    Blir-Fru_0707. jag tror att vi känner varandra...
    gått i högstadiet och gymnasit tillsammans...

    vår präst är inte den ordinarie prästen i den församlingen som vi gifter oss, så vi kommer inte att träffa honom före veckan före bröllopset.. men det kan ju inte ta så länge att slänga ihop ett vigselprogram?

    Kommer ni andra att ha stora bröllop?
    Vår blir ca. 150 pers.....

    jag fortsätter på listan
    070707 Blir_Fru_0707 söder om Vasa
    kiija: Oravais

  • Fru0707

    Jag fortsätter på listan

    070707

    Blir_Fru_0707 söder om Vasa
    kiija: Oravais
    Fru0707: Nykarleby (dock bosatta i Åbo)

  • mius_

    Fortsätter jag oxå på listan:

    070707

    Blir_Fru_0707 söder om Vasa
    kiija: Oravais
    Fru0707: Nykarleby (dock bosatta i Åbo)
    mius_: jakobstad

  • Blir_Fru_0707

    kiija: Vem ska ni ha som präst? Ngn från Nykarleby?

    Vi kommer att ha ett litet bröllop, ca. 30 st.

  • Blir_Fru_0707

    SnartBrud?: Gerbera är fina, funderade också på dem ett tag.
    Har också funderat på en bukett med enbart rosa nejlikor. Men så tyckte jag att det skulle vara kul att ha en bukett med 7 st av t.ex. rosor, eftersom vi gifter oss 070707. =)
    Måste ännu fundera, men vill ha en som är relativt enkel.

  • kiija

    Blir_Fru......
    vi fick maxmo prästen, han vikarierar prästen i Oravais.....(å hoppas att jag inte trampar på ngra tån nu,) men vi skulle inte ha gift oss i oravais ifall deras ordinarie präst skulle ha vigt oss..... skulle helst viljat ha vår egen präst som döpt vår dotter men han har semester 28 juli....så han fick vi inte....

Svar på tråden pampas brudar se hit