• njoy

    Eskilstunabrudar-var är ni?

    Det verkar inte finnas så gott om Eskilstunabrudar, men skulle bli glad om det fanns NÅGON att dela lite tips och idéer med
    Jag och min blivande kommer egentligen från Köping, men kommer att gifta oss och ha festen i Eskilstuna eftersom vi nu har hittat ett bra ställe att vara på
    Någon gång i maj månad 08 kommer bröllopet att stå och troligen borgerligt..

    Finns det fler Eskilstuna-brudar?

  • Svar på tråden Eskilstunabrudar-var är ni?
  • MrsNyberg2B

    Jag tycker det bästa var att få se klänningarna live. Och så bokade vi en tid hos en florist - den där man fick corsagen eller tärnbuketten gratis, ni vet. I övrigt tyckte jag inte det var så mycket och jag skulle nog inte gå igen..

  • MrsNyberg2B

    och Ps. Jag storgillade verkligen den svarta klänningen!

  • MrsD2B

    Så skönt - nu har jag pratat med kompisen som ska fota oss den 7 juli. Han blev jätteglad och lovade dyrt och heligt att inte säga något till någon om detta uppdrag. Vårt giftermål är ju ännu så länge topphemligt -det är bara "ni här" och fotografen som vet om det ännu. Vi vill inte säga något till våra föräldrar än för vi vet - av erfarenhet - att de har MYCKET svårt att hålla tyst... *ler*

    I morgon ska jag till frissan och jag kan tänka mig att det blir en del snack om frisyren då...

    Jag måste gå iväg och prova klänningar. Någon som varit till Sara Brud & Fest? Är det bra där? Skoogs då? Någon kommentar om dem?

    Hur går det för er andra?

  • Ida80

    MrsD2B: jag har bara bra saker att säga om Skoogs. Jag och min blivande kommer att hyra kläder därifrån. I lördags var jag där med mina två tärnor och det slutade med att jag blev 2600:- fattigare ;o). Dom ger superservice och är hur trevliga som helst. Rekommenderar dom varmt!

  • M23

    Har frågat förr men nu har det ju gått en tid, kanske ni har mer info nu än tidigare...

    Har problem med att hitta catering i E-tunaområdet, har ni några tips? Jag har kollat BMC men gillade inte menyerna. Funderar på Örjan Hertzell men är inte säker på att han är tillräckligt seriös.

    Andra tips?

  • njoy

    Jag har hört bra om Örjan, men har tyvärr inga personliga erfarenheter..
    Vi träffade han som driver Grimman catering på bröllopsmässan och han verkade väldigt trevlig och hade bra priser..Han var också mycket tillmötesgående om man ville byta ut eller göra om menyn

    Du som har haft kontakt med BMC catering kanske kan ge lite info om vad dom har att erbjuda? Vad tyckte du inte om med menyerna? Kan man inte hitta på egen meny om man vill? Framför allt är jag nyfiken på deras priser så all info om dom vore trevligt

  • M23

    Var ligger Grimman? Har de någon hemsida?

    Angående BMC så har jag kastat menyerna, men jag fick hemskickad broschyr/meny när jag ringde henne som driver det. Så testa ring henne bara, telefonnumret står i den här tråden någonstans. Menyerna går säkert att ändra på, men jag kände bara att allting var så typiskt "svensk" mat, jag är ute efter något åt det italienska hållet.

  • MarTh

    Hej!
    Vi har pratat med BMC, hon sa att hon kör mest svensk mat, men allt fler är ute efter italienskt så hon ska lära sig mer och börja med det också lite... men hon var väldigt uppbokad, sommaren alltså.
    /maria

  • njoy

    MarTh: Vi är mest ute efter en svensk buffé typ kyckling, fläskfile, lax och tillbehör, så det borde passa oss med svensk mat
    Sen gifter vi oss inte förrän maj 2008, så vi har ett tag på oss att bestämma oss..

Svar på tråden Eskilstunabrudar-var är ni?