• njoy

    Eskilstunabrudar-var är ni?

    Det verkar inte finnas så gott om Eskilstunabrudar, men skulle bli glad om det fanns NÅGON att dela lite tips och idéer med
    Jag och min blivande kommer egentligen från Köping, men kommer att gifta oss och ha festen i Eskilstuna eftersom vi nu har hittat ett bra ställe att vara på
    Någon gång i maj månad 08 kommer bröllopet att stå och troligen borgerligt..

    Finns det fler Eskilstuna-brudar?

  • Svar på tråden Eskilstunabrudar-var är ni?
  • MrsNyberg2B

    nettan3 - jag la in två länkar i ditt andra inlägg..

  • Ida80

    MrsD2B: jag lovar att jag hojtar till när vi har pratat med André och vi vet hur mycket han kommer att ta. Jag är inställd på att han inte är så billig

  • TomKat

    njoy

    Maria Eberfors är rätt dyr. Om man ska ha ett album kostar fotningen 1800 plus album från 4000 kr (litet album med åtta små bilder) upp till 10 000 för ett album med 12 bilder (tror jag det var men det var mkt maffigare album och större bilder) Om man inte vill ha album kostar fotning ca 4000. tackkort kostar 40 kr styck inkl passepartout. Förtoringar kostar allt från dryga 1000 till hur myket som helst per bild...dock får man 15%rabatt på förstoringar vid första beställningen.

    Hon är med oss en timme, kanske 1,5. Hon verkade iaf väldigt trevlig och lättsam och hade tagit fina och "annorlunda" bilder på andra. Hon hade bl a fotat Paolo Robertos bröllop.

    Fotograf Niklas är i samma prisklass om inte dyrare - har för mig att han tar 3000 bara för fotningen.

  • njoy

    TomKat: Det är verkligen en hel djungel det där med fotografer, vad som ingår och inte ingår + det faktum att dom har copyrighten till bilderna så att man MÅSTE gå via dom om man vill ha fler eller förstoringar..
    Det bästa vore ju om man kunde få bilderna högupplösta på CD så att man kan framkalla fler själv om man vill..Men var får man tag på en fotograf som tillåter det tro?
    Hm..Önskar att man kände någon så att man kunde betala svart *sorry skatteverket*

  • TomKat

    nJoy -
    Jag önskar också att man kunde få alla bilder på CD så man kunde framkalla och förstora vilka bilder man ville när som helst... Men icke- nu måste man bli ruinerad.
    Vi hade kontakt med en reklamkille som är jätteduktig på att ta bilder som bara skulle ha 5500 för att ta alla bilder vi ville ha och sen fick vi allt på cd, alla förstoringar vi ville samt så många kort vi ville i det priset! Han är dcok jätteupptagen och brukar vanligtvis inte ta bröllopsbilder och jag fick han nummer genom en kompis som känner honom bra - tyvärr skulle han åka på långresa just då som vi gifter oss... :(

  • Bröllopstokiig

    TomKat:

    Kära nån vilka priser!!! Fast jag är inte förvånad. När vår yngsta skulle fotograferas vid 1 års ålder stannade notan på ca 6000 kr! Då fick vi fotografering + 8 bilder som satt i ramar (4+4) + en förstoring 40x50 cm. Den stora ramen köpte vi inte hos henne och sparade därmed säkert ytterligare 2000 kr... Vi betalade 500 kr för ramen sen.

    Vi har två vänner som är jätteduktiga på att ta kort och jag funderar skarpt på att fråga en av dem...

  • TomKat

    MrsD2B

    Kände jag någon som var duktig så skulle jag absolut anlita honom istället, om man alltså var helt säker på att han var duktig - men man vill ju inte chansa, man gifter sig ju bara en gång och vill att blderna ska bli perfekt.

  • MrsD2B

    TomKat:
    Jag håller med dig och kan vara helt lugn, åtminstone med den ena vännens kunskaper. Det är H*n som vi kommer att anlita. Han har fotat unger mycket lång tid och har till och med ställt ut sina bilder i E:a Fotoklubb samt vunnit en fototävling en gång. Men annars har du helt rätt, tillfället kommer inte tillbaka...

  • njoy

    jag har också en kompis som är mycket duktig amatörfotograf..Har fotat mycket för skoltidningen bla. så jag tänkte höra med henne om hon vill fota under vigseln och under kvällen..Men vi vill nog ha en "riktig" fotograf ändå som tar några bilder på oss innan tror jag..Tillfället kommer ju som sagt inte tillbaka

  • njoy

    Hoppar in och skakar lite liv i tråden igen..Skulle vara kul att höra hur det går med eran planering

    Är det någon som har koll på någon bra klänningsuthyrning i E-tuna förresten? Och har koll på vad det kostar att hyra?

    Hur går det för er som ska gifta er borgerligt..Frågade för ett tag sedan om ni har hittat någon bra vigselförrättare som ni kan rekommendera? Lägger ut frågan igen om ni missat den

Svar på tråden Eskilstunabrudar-var är ni?