• njoy

Eskilstunabrudar-var är ni?

Det verkar inte finnas så gott om Eskilstunabrudar, men skulle bli glad om det fanns NÅGON att dela lite tips och idéer med
    Jag och min blivande kommer egentligen från Köping, men kommer att gifta oss och ha festen i Eskilstuna eftersom vi nu har hittat ett bra ställe att vara på
    Någon gång i maj månad 08 kommer bröllopet att stå och troligen borgerligt..

Finns det fler Eskilstuna-brudar?

• Svar på tråden Eskilstunabrudar-var är ni?
  • Pusspuss

MrsNyberg2be

Jag gillar Blomsterverkstaden i Torshälla. Personalen är trevlig och ger väldigt bra service och deras buketter och arrangemang är jättefina. De har även kurser som jag har bekanta som gått på och varit mycket nöjda.

• Ida80

Här är en till som ska gifta sig i Eskilstuna. 18/8 smäller det, då blir vi man och hustru i Jäder kyrka utanför Eskilstuna.

Ligger och tänker alldeles för mycket på det, det är därför jag inte ligger och "sussar" just nu;).

• njoy

pusspuss: Nu blev jag nervös att lokalen ska vara bokad bara för att du skrev så där Men eftersom vi inte har något datum bestämt och inte gifter oss under sommaren så finns det kanske större chans Enligt henne som jag har pratat med så hyrs det ut för bröllop ibland bara..
    Vilken vigselförrättare har ni? Någon som du kan rekommendera?

Angående catering så har jag hört bra om Fest och catering, ska även finnas en MBC catering i stenkvistaskolan som är billiga och lagar jättegod mat..Jag hittar dock ingen info om dom på nätet tyvärr..Någon som har nån inside info?

• Melleni (4/8-07)

M23

Om du söker på den sidan jag länade så hittar du nog säker de...

• M23

Kan det vara så att de heter BMC? Hittade ett cateringföretag under det namnet iallafall. Ska kolla upp det lite närmare! Thanks.

• njoy

M23: BMC catering heter dom ja..Om du får reda på något så får du gärna dela med dig av inforationen om dom

• M23

njoy- har hittat deras telefonnummer men inget annat tyvärr.
    016 - 241 52 har de iallafall.

• MrsNyberg2B

pusspuss - tack för länken!

Ida80 - Åh, Jäders kyrka tycker jag är fin! Om vi hade gift oss kyrkligt hade det lätt blivit den.. Ska ni ha festen på Jädersgården? Där var vi nämligen på bröllop i somras, det låg hemskt fint!

Idag har jag bokat tid för vigseln - känns spännande! Nu är det verkligen på riktigt.. Läste att man inte behövde vara ute i så god tid vid en borgerlig vigsel som vid en kyrklig, men, eftersom det är nyårsafton och sådär, så vill iaf jag vara säker på att tid och plats funkar så man har ett moment mindre att oroa sig för...

• Ida80

MrsNyberg2B-ja visst är Jäder kykra fin! Den är väldigt fin och pampig inuti oxå. Gången fram till altaret är dock väldigt låååång, så det kommer att vara nervöst att gå fram till mannen min!!!!
    Festen kommer vi att ha på Pilkrog.

Mysigt att gifta sig på nyårsafton, vi var också inne på det ett tag.

Appropå blommor så har Blomsterverkstan väldigt fina blommor (precis som någon nämnde innan!). Satsa på dom. Ska nog beställa min brudbukett därifrån!!

Svar på tråden Eskilstunabrudar-var är ni?