2008 Sommarbröllop, tråd 4
Kom igen nu brudar!
Kom igen nu brudar!
Egentligen är vi ännu fler, alla är inte inlagda i listan.
jag vill inte heller splittras!
Kan ju dela upp listan i månader men inte tråden!
hehe jag och "gica" och caroline&christian" har en egen 5 juli 2008 tråd... :) men jag hänger lika mycket här ändå.. :D
Ja, egentligen skulle man nog kunna göra en smartare lista... Nån som har något emot om jag trixar till lite?
absolut inte gör det ;) spännande!
Då ska jag komma på nått riktigt smart
Spännande
Oj här händer det massor. Insåg ju att klockan var massor o rusade ut i köket för att fixa lite middag. Nu måste jag ta de två barn som är hemma (Alice har vattkoppor och Emil har studiedag) och gå och hämta lillebror Ivan. Men jag lär återkomma ikväll. Är ju så glad att ha hittat hit och har nog typ 1000 frågor till att ställa till er, hehe...
kramar så länge
Anja
tackar tackar för välkomnandet!
Har varit inne och smygläst lite.
Är så skoj att höra andras tankar och ideér. Får många bra tips.
NI verkar ha kommit en bit längre i planeringen än jag.
Har varit förlovad i drygt två år, började planera bröllop - men det kom en bebis emellan! Så nu tar vi(jag) nya tag.
En liten kostnadsfråga bara innan jag sticker iväg...
Vi blir nog drygt 80 personer. Jag räknar 85. Maten kostar 350 kr per person, där ingår dukning, personal, servering, städning och moms. Det blir ju ca 30 000 om man räknar högt. Men hur mycket ska man räkna för dricka!!! Vad kan vinet till maten kosta? (eller öl om folk vill ha det). Hur mycket ska man räkna att var och en dricker????? Är såååå sur på att man ej får stå för drickat själva, då hade det varit lätt fixat för en billig peng. Brukar man kunna deala till sig en sån grej eller är de stenhårda med att allt ska beställas utav dem. Vi hyr deras festsal också, den kostar 5 500 kr, så de tjänar ju ändå rätt bra på oss (tycker jag) ;)
Just det där med drickat retar mig, haha... Man vill ju inte snåla!