• pov

    Vänner Lund tråd 3

    Dags för ny tråd igen....
    Alla brudar i Lund med omnejd är hjärtligt välkomna ;)!!!

  • Svar på tråden Vänner Lund tråd 3
  • Jupiter2

    Jo det sa hon till mig med men eftersom hon nu åtagit sig fler jobb i morgon måste hon åka runt lite ochj det blev mer praktiskt. Fullt förståeligt. Vi får höras sen och berätta vad vi tyckte. Glöm inte att ta ett foto av sminkningen!

  • Izunia

    nej just det!! :) det ska jag göra!! Sitter med bordsplaceringen och flyttar om lite...blir smatt galen...galnare!!

  • Anna25

    Jupiter 2: Vi har bokat AF:s lilla festsal för middagen och sedan Nya Festsalen för fest och dans, vi blir nämligen inte så många, 60-70 personer. Kyrkan Bosebo på Kulturen är också bokad sedan länge (så mysig!). Frisör och smink bokat på Ego, klänning köpt (ska justeras två veckor innan bröllopet), inbjudningar skickade, bestman och tärna tillfrågade, toastmaster ej tillfrågad pga att han bor i annan stad men vi ser honom nästa vecka och vi är nästan hundra på att han tackar jag. Det börjar dra ihop sig för att fundera på blommor, tårta, DJ (som Tegnérs ska förmedla till oss), skor, underkläder, kläder till brudgum, ring etc. Men jag tycker ändå att vi ligger rätt bra till, eller? Något jag glömt?!

  • Anna25

    Chai: Bor du i Lund? Vilken kyrka gifter du dig i? Vilken lokal? Spännande! Då kanske vi kan följas åt! Men jag tänker försöka att inte bli bröllopstorgetslav, jag höll på att trilla dit för ett år sedan och har nu hållit mig borta ett tag. Kommer att vara bortrest en del i sommar, men annars vill jag gärna att vi följs åt. Hur långt har du kommit i planeringen?

    Vad gäller Klostergårdens konditori gör det inget att de bara har "vanliga" tårtor, för man kan väl kköpa/hyra tårtställning? Eller ni menar att de inte har moussetårtor? Det hade ju varit gott förstås! Någon som funderar på det? Vi älskar ju choklad! Vi ska gå dit och kolla och faller de inte oss i smaken har jag ju fått en hel del andra tips här, tack!

  • chai

    Anna25

    Japp jag bor i Lund... Vi gifter oss inte i kyrkan, utan borgerligt i Botaniskas växthus. Tror det kommer att bli jättemysigt...

    Kul att ni ska gifta er i Bosebo kyrka, den är så fin... hur funkar det då? Måste gästerrna betala inträde till kulturen eller ingår det? Måste ju ingå när man gifter sig där...

    Hur långt vi kommit? Tja, inbjudningskorten är nästan klara, ska förhoppningsvis skickas ut om ett par veckor... Min frissa är bokad, smink fixar jag själv, eller så gör min blivande svägerska det. Vigselförrättare och vigsellokal bokade, men klockslaget är inte spikat än. Festlokal är på gång, men det fattas lite innan vi bestämmer oss. Hindersprövningen ligger ifylld på köksbordet, vi har äntligen bestämt oss för hans efternamn, klänningen är köpt, men ska sys in i september sedan. Skor har jag två par fina hemma redan som jag väljer mellan, så det blir inga nya för min del, och troligen inga nya underkläder heller... ringarna är beställda och provade, men vi kan inte hämta ut dem graverade förrän butiken öppnar igen efter semestern. Bröllopsresan är bokad, och jag har bestämt mig för vad jag vill ha för blommor. Cs frack måste kemtvättas och jag måste komma på vad jag vill ha för utsmyckning i håret, annars känns det som vi är på banan vi med...

    Vet faktiskt inte om Klg konditori har moussetårtor, men de kan säkert fixa nån chokladtårta... gå dit och prata med dem, de är jättetrevliga... (fast har möjligen semesterstängt just nu, minns inte)

    helt klart roligt om vi kan följas åt litegrand... du ligger långt fram i planeringen verkar det som,förhoppningsvis innebär det mindre stress efter sommaren

  • Jupiter2

    Jag tycker att ni båda två verkar ligga bra till i planeringen!

    Bebop: Håller tummarna!

  • gabbiz

    Klostergårdens konditori stängde för semester igår, jag var där. De gör moussetårtor och de är duktiga efter vad jag kunnat se. De öppnar igen 7 augusti.

  • gabbiz

    Izunia och Jupiter:

    Jag ska också sminkas av samma tjej, var hos pov:s frisörska och lånade en underkjol (visste inte att det var hon från början, vi träffades på en midsommarfest hos en gemensam kompis) så vi började prata lite om det. Sminkösen kommer hit kl. 13, ska bli grymt spännande. Höras i eftermiddag om vad vi tyckte? Vad har ni bett om för färger, och är det någon mer än jag som vill ha lösögonfransar? Och ang. priset, pov betalade mer än vad sminkösen sa till mig i sms igår. Fast pov kanske räknade in körersättning?

Svar på tråden Vänner Lund tråd 3