• pov

Vänner Lund tråd 3

Dags för ny tråd igen....
    Alla brudar i Lund med omnejd är hjärtligt välkomna ;)!!!

• Svar på tråden Vänner Lund tråd 3
  • Jupiter2

Publisher? nej, det har jag inte.

Vill du ha nålarna nu eller räcker det med den 26 när jag kommer för att göra naglar?

• Izunia

hmm jag hade kunnat ta dem innan lördag kanske da jag ska till floristen..Kan du??

• chai

okej tjejer... det verkar finnas vissa komplikationer med vår tilltänkta lokal.. de tänker öppna vanliga nattklubben för allmänheten kl 23 och det känns ju inte så kul... så nu får vi fundera på om vi kan ha vår fest nånannanstans...

ni är flera som har festen på AF... vilka lokaler hyr ni där och vad får man ge för dem? Hur ligger Tegnérs prismässigt på maten? Köper man vin/bar av Tegnérs eller fixar man det själv?

Nån som har koll på Grands eller Lundias festvåningar vad gäller pris, service och kvalitet?

Nån annan festvåning/restaurang som kan tänka sig att hålla stängt för allmänheten en onsdag i mitten av oktober?

Vet att jag var på min mosters disputation i Siriusordens lokaler men hittar ingenting om dem, så det finns kanske inte längre...

• Susanne, Lund

Estniska huset? Lite tråkig kanske?

• Izunia

Chai, Lilla salen pa AF kostar nog 5000kr pa Tegnérs och inkl festvaningen kostar det nog 7000kr. Rätta mig Jupiter!!

Da maste ni beställa mat fran Tegnérs. De ligger i bra prisklass tycker jag! Ni kan ju bestämma själva vad ni vill lägga per kuvert och sa gör de upp en meny fran det.

Ni far ha med egen sprit dessutom och ni far festa till kl 07!!

Jag var med och anordnade en bal pa Grand för manga ar sedan. Där är det ju dyrare, ni far ej ha egen sprit och bara festa till 02 eller 03. Kvaliteten är däremot hög, men det verkar AF ocksa.

En onsdag har jag svart att tänka mig att AF skulle vara bokat varken dagen före eller efter.

• Jupiter2

Dina beräkningar ser bra ut, men båda dessa lokaler ligger på 7500:-
    Man behöver ju inte ha båda. Kolla deras priser, de finns på nätet. Sök på AF-borgen. De länkar även till Tegnérs, där kan du kolla deras bröllopsmenyer. Vi ville sänka kostnaden lite och sa att vi ville ha en meny för 300 kr med svenskt tema och det var ingeet problem. Jag rekommenderar det verkligen.
    Alkohol får man ta med själv vilket är ett plus, men det kostar 25:-/person om man vill att de ska servera er dryck till middagen.

Izunia: Det är bara att ringa mig, jag har inga större planer, så du kan komma förbi och hämta nålarna.

• chai

Tack!
    M2b skulle kolla med AF idag... jag har ringt och bett Lundia om offert och mailat Grand... får väl vänta nån vecka på svar antar jag...

har även mailat stället vi planerat med från början och frågat hur många gäster vi måste ha för att de ska hålla stängt för allmänheten den kvällen...

Susanne, Lund
    Estniska huset är jättegulligt, men har för mig att jag kollade upp det och det är lite för litet för att vi ska kunna ha mottagningen med dans där...
    lokalen måste ju fixa sig ganska snart, så vi kan få ut inbjudningarna...

• Jupiter2

Nej, minsann, nu hade Lund-tråden hamnat på sida två på mina favoriter. Det går ju inte!

Fem dagar kvar för mig nu... I förrgår tänkte jag: Äsch, allt är ju klart, jag måste ha glömt nåt!
    NU har vi hur mkt som helst att göra. Färgar håret just nu. 10 minuter kvar.

• Izunia

Jupiter, vad har ni mer kvar att göra!? Jag är sa nervös för er skull!! Det är ju SNART!!!

• Jupiter2

Jadu... Det är en massa småsaker. Hämta passerkort, städa innan gäster kommer, växla pengar, skriva ut festprogrammen...

Svar på tråden Vänner Lund tråd 3