• Anna32B

    Hur mycket könshår ska man raka?

    Vet att frågan är lustig och att det är upp till var och en men jag är ändå nyfiken. Anledningen att jag frågar är att jag och några vänninor träffades och planerade bröllop i helgen. Vin och bastu och inga hemligheter fanns kvar :) Ämnet "raka könshåret" kom upp och flera hade läst här om hur vanligt det var men ingen visste hur "vanligt" det var. Så min fråga är egentligen hur mycket rakar du/frisyr?

    För att svara på min egen fråga - Vår bastu var varierad från "inget via landningsbana till massor" med "inget" som favorit :)

    Tjejer nu är frågan ställd :)

  • Svar på tråden Hur mycket könshår ska man raka?
  • CareBear

    K-76

    Intressant....verkligen. Och ja jag frågar det på första dejten. "Har du svamp?".......

    tattar-emma

    Vet inte om jag bara har tur men utan att nämna antalet kan man väl säga att 9/10 jag dejtat efter tonåren har väl varit mer eller mindre rakade. Det var LÄNGE SEN jag träffade på en yvig buske i all fall (som tur är). Och visst skulle jag kunna vara med en orakad tjej när jag var singel. Skulle hon däremot inte vilja raka sig så har jag svårt att se att vi skulle kunna dela framtiden ihop hur provocerande det än må låta i dina öron.
    Och jag är absolut inte ensam. Flera i min bekantskapskrets av båda kön som inte skulle vilja vara ihop med nån som inte rakar sig.

  • CPH

    hej bejbs

    Min nyblivna pojkvän rakar inte pungen, och det är första gången jag stött på en kille som inte rakar pungen på flera år. Den nyblivna sötnosen är engelsman, tror ni pungrakandet är en svensk pryl? :D

  • CareBear

    CPH

    Engelsmännen kanske inte är så fåfänga.......= )

    Nä då, skämt åsido så tror jag inte det är en svensk företeelse i alla fall.
    Vi har ganska många amerikanska vänner och där verkar det inte spec ovanligt att både tjejer och killar rakar sig.
    Sen kan det ju säkert vara mer eller mindre populärt i olika länder.

  • CPH

    mmmm.. jag blev lite förvånad eftersom han ansar sig ganska kort upptill, men har "glömt bort" pungen.. jag ska lite försiktigt fråga om han skulle kunna tänka sig att prova med rakat.

  • pickolina

    Hej alla glada!

    Den här tråden är verkligen kul!..

    För att återkomma till det här med svamp då.. Jag har inga som helst problem med svamp och ja jag har rakat i över 15år. Mina väninnor som rakar har inte heller några problem med svamp... Så att generalisera och säga att alla kvinnor som rakar får problem med svamp är enbart fånigt tycker jag!

    Jag hade problem med svamp under en period i mitt liv men det löste sig alldeles utmärkt utan att jag behövde sluta raka. Svampen berodde på annat, vilket det säkert gör för många unga kvinnor men så fort de är rakade så skyller barnmorskorna på just det. Som om inte andra saker kan orsaka svamp, tex att de unga tjejerna ofta har sex utan att vara riktigt upphetsade osv... Tragiskt att barnmorskorna tar den lätta vägen och skyller på detta, vare sig det är det som är grunden eller ej. :(

  • pickolina

    Tro nu inte att jag inte är medveten att det KAN orsaka svamp för VISSA! Men det är nog inte så att man kan skylla ALLA fall av svamp på rakning vilket man idag gör! Tyvärr!!!

  • martinibruden

    CareBear.

    Menar du allvar???? Att du frågar på första dejten om tjejen har svamp? Eller var du ironisk möjligen?

    Pickolina.
    Du säger att du rakar insidan av läpparna. Där är ju huden superkänslig. Jag försöker men jag får vara så försiktig för skadar jag mig där blir det inget kul.

    Jag har lidit av svamp sen jag var 13 år till och från. Men jag har märkt att rakningen ger mig svamp lättare. Visst har det andra orsaker också som kost och kläder och hormoner och antibiotikakurer men rakningen kan vara droppen som får bägaren att rinna över om ni förstår vad jag menar.

    Och jag är på inget sätt äcklig. Jag sköter min hygienen bättre än många. Jag har nästan en noja. Tvättar underlivet 2 ggr om dagen. Alltid efter nummer 2 på toa och efter en heldag på jobbet och så efter sex såklart. Så hårig eller ej, äcklig är det sista jag är så det så.

  • tattar-Emma

    CareBear

    Haha, jag blir inte provocerad, men jag tycker det är en intressant förutsättning för kärlek. Och så undrar jag om din tjej kommer fortsätta hålla på om 40 år och om det annars är ett skäl till skilsmässa? :D

    Missförstå mig rätt, jag skulle inte vilja ha en helrakad kille om jag fick välja, men träffar jag nån som tycker att sånt känns viktigt får han väl hålla på och så får jag hoppas på att han tröttnar. Jag går inte på könshår när jag väljer livskamrat.

  • CareBear

    tattar-emma

    Hmmm du fattar nog inte vad jag menar riktigt. Min fru var ju inte direkt rakad när vi blev ihop och jag gjorde ju inte slut för det eller?

    Hade ju kanske inte älskat om hon inte hade lust att börja raka sig men det problemet finns ju inte så.......

    martinibruden

    ironi......

  • CPH

    martinibruden (gillar ditt nick)

    Svampproblemen underlättas inte av att du tvättar dig så mycket tror jag

Svar på tråden Hur mycket könshår ska man raka?