• Pumpkin

    2008 Sommarbröllop, tråd 2

    Nu verkar det som att vår tråd försvunnit, så då tar jag på mig att starta upp en ny

    Se så brudar, kom tillbaka!

  • Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2
  • June20

    snitte
    ska ha betalbar då vi läger ev ner mera pengar på andra saker samt att det får ej bli fyllekajor på våran fest. OM det skulle hända ialf så rings en taxi med en strikt komentar att inget ragglandes över dansgolvet/ taffsande/stöta på fel person o ev då inte din egen partner / bråk/ ohysfsat beteende/språk är inte välkomet.

  • Pumpkin

    Vi kommer nog också ha betalbar, alltså bar till självkostnadspris med typ vin, öl och cider. Kanske nån drink, men jag är inte säker på det sistnämnda än...

    MrsNyberg2B: Ja, visst är det ett underbart ställe?

  • Snitte- 5/7-2008

    June20
    Jo jag menade att jag, liksom du inte vill ha en fyllefest.

    Vi ska ju bjuda på vin och dryck till maten men det är ju till festen efteråt...
    Men har man BAR kanske folk glömmer att det är bröllop man är på och inte fest...
    äsch jag vet inte..... svårt detta!

  • MrsNyberg2B

    Jag har varit på ett bröllop med betalbar. Funkade jättebra. Eftersom valmöjligheterna begränsas jämfört med en vanlig bar (eller iaf gjorde det det vid det tillfället, men det beror väl på hur man gör) så kan man inte välja allt möjligt. Tror inte att någon glömmer att det är ett bröllop, verkade inte så på det bröllopet jag var på. Det var jätteroligt!! Nackdelen var att de inte skrivit i inbjudan att det skulle vara det, så man hade ju inte med sig så mkt pengar, fast i det stora hela gjorde det ju inget.
    Annars kanske någon bål kan vara ett alternativ, då kan man ha både alkohol och utan, och då väljer man ju mängden själv.

  • Snitte- 5/7-2008

    Ja det är klart bål låter ju rätt bra! och det kan ju alla barn dricka också, den alkoholfria naturligtvis... :) vi kommer att ha med en hel del barn på vårt bröllop.. :)

    Tja vi får väl se hur vi gör.. jag måste nog tänka lite till och diskutera med min älskling! :)

  • MrsNyberg2B

    Bål är ju alltid festligt.. Fast kanske inte som enda dricka, för det kan bli aningen sött efter ett tag.. Men absolut tror jag vi ska ha med det, och som sagt, bra för barn. Men ställ de olika skålarna på skilda håll, när jag var på mina kusiners bröllop och var sådär 11-12 år stod de jämte varandra och såg likadana ut, ni kan ju själva gissa vilken jag råkade välja.. Tyckte dock inte att det smakade så gott....

  • June20

    Fint men håller tyvärr med om att det skräpar ner som andra på den tråden sa, o man vill ju inte att något djur ska äta upp dem heller precis som med vanligtris.

    Det bästa ang ris ja sett e puffat ris :) lite komiskt men ändå ris liksom.

    Vi ska försöka fixa bubblor istl el så får vi väl köra på puffat ris.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2