• Pumpkin

2008 Sommarbröllop, tråd 2

Nu verkar det som att vår tråd försvunnit, så då tar jag på mig att starta upp en ny

Se så brudar, kom tillbaka!

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2
  • Mysan98

snitte: Kul att ditt företag går framåt!!! Blir ju riktigt nyfiken på vad du kommer att saluföra sen.

• MrsNyberg2B

Lanzara - jag hade tänkt att ha det tillsammans med någon form av blomdekoration på borden alltså, idag kom jag på något annat när jag funderade, men såklart har jag glömt det.. Förmodligen var det en dålig idé..

MsNordqvist - javisst.. har letat pärlbutiker överallt på hela internet känns det som, allt för att hitta exakt rätt nyans och exakt rätt pris för väldigt många pärlor...

• June20

Jag tror det ÄNDA stället jag hört talas om som inte vart stressigt att jobba på med sådan vård är där min m2b har anställning, just nu e han studieledig men sommarjobbar där när han inte pluggar.
    Det enda dem gör e att hänga med pansissarna o lagar mat i lugn o ro åt dem o personalen. Sitter ute med dem o pratar med dem. Han tycker dem e rätt gryma där på hans avdelning...lite senila roliga gammlingar bara. Han har ialf turen att inte behöva slita ut tex ryggen i förtid men han har vart på sådana ställen med som vikarie längre tider så han vet hur det är med den biten o så.

Det roligaste han berätta om var att det finns en gubbe på avd brevid som går runt o äter på allt möjligt vad han än får tag på så de får alltid vakta han extra ifrån sockerskålen o sånt.
    En natt så var dem bara 1 person på den avd och personen hörde inte at gubben vaknat o gått upp mit i natten o börjat äta i köket.
    Min m2b skulle gå över o hämta något papper hos dem o fick sådan stank av äkellukt kastad imot honom när han öppna dörren att han höll på o smälla av! hahahaha....
    Han fråga vad som hade hänt o det visade sig att gubben fått ränskita pga att han hade fått tag på VITLÖK! hade ätit hela vitlökar med skalet på o allt! En liten grej o sån tur var det inte nåt farligt ialf...
    Vad m2b sagt så händer det inte såna saker som "glömma bort nån" på deras vårdhem bara små missöden när gammlingarna inte kan tänka själva o "hinner före" personalen el att dem rammlar/halkar på golvet när nån inte står i närheten.
    Det "jobbigaste" dem har e tydligen en gammal tant som frågar efter mat hela tiden fast hon precis ätit mat o det e ju en baggis liksom.
    Nä vi får hoppas på att nån skärper sig nu i valet o inte bara säljer smör. Samt hoppas nån på personalen får en väckning där din farmor var.

• anna&rolle

Tänkte bara säga hej till er alla, köpt två bröllopstidningar. :) Men fortfarande inget nytt ang plats.lite trist, men de är ju ett tag kvar så de är ju inte ngn brådska. Nu ska jag åka till jobbet,. Ha en bra dag alllihopa! Anna

• June20

anna&rolle
    vet ni vad ni vill ha för årstid ungefär? el stil på bröllopet tex medletid,romantiskt med rosa o vit? färgglatt med massa olika färger i stark karaktär? el ni kanske inte har det blekaste än? ;)

• lillithsmamma

föresten mysan98 beklagar ang din släkting :(

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2