• sara72

Efter s*xet..

Jag har en, kanske lite knäpp fråga.. Hur gör alla som har s*x utan kondom egentligen? Efter vi har kommit brukar han ofta stanna kvar ett tag i mig, men sedan när han drar ut den så rinner allt ut ur mig på en gång. Särskilt om jag är ovanpå rinner allt ut på sekunden. Alltså måste vi ta papper el nåt annat som finns till hands och "täppa till" samtidigt som han drar ut den..Gör alla så??

• Svar på tråden Efter s*xet..
  • Juvelia

Hej EmmaPemma ;)
    ja jag får väl svara jag med, jag har ingen aning åt vilket håll min livmoder lutar, hur kollat man sånt ? fniss.
    För oss rinner det ut lite, men det mesta blir kvar tills jag går på toa efter ca 5 minuter.
    Och att det rinner lite på lakanen gör inte oss nåt, det torkar ju .

• AICB

ja, hur vet man vilket håll man lutar åt?

Får ni ALLTID orgasm? det får inte jag... hur bär ni er åt? (kanske inte behöver så ingående svar...*ler* även om inläggen är intima...)

• EmmaPemma

Ja, jag hade inte tänkt på det här med lutningen så mycket förut. Men när man stoppar in en tampong så märker man ju om man för den rätt uppåt, eller väldigt mycket bakåt.

Det är svårt att svara på hur man bär sig åt för att få orgasm varje gång. Jag har aldrig haft speciellt svårt. Men det jag tycker är viktigast är att man är avslappnad, och inte tycker att det är pinsamt. Man måste helt enkelt ge sig hän och inte fundera så mycket över hur man ser ut just i stundens hetta. Sedan tycker jag även att mycket avgörs hur k*t man är.
    Eller nej, det allra viktigaste är förstås vilken ställning man väljer . En ställning som stimulerar kl*toris samtidigt är ett stort plus .

• Jennie med ie

l i s a "Fast livmodern har väl inte med saken att göra". Fråga inte mig Men själva slidan lutar väl alltid bakåt på "normalt" skapta kvinnor, eller??

Nej allt åker inte in i livmodern. De sprmier som senare kan klara att befrukta ett ägg på egen hand kan ta sig in, men många av de andra kommer aldrig så långt. Och det är helt normalt.

Ang orgasm så kan de göra så att livmodermunnen "doppas" i spermierna liksom, men den borde inte göra så att betydligt mindre rinner ut. Eller? *s*

• Miiiaaa

Slidor lutar bakåt på alla kvinnor
    Livmodern kan faktiskt vara både framåt och bakåtlutande, men det kan bara en barnmorska se vid en gynundersökning!
    Så fråga er barnmorska!
    (Miiiaaa- som jobbar i gynbranschen)

• l i s a

Jennie med ie, jag har ingen aning men jag skrattar så jag dööör åt den här tråden!!!!!!!!!!!! :D :D :D :D :D :D

• l i s a

Miiiaaa... gynbranschen???? *harkel* låter - ehm - rätt suspekt ;) Har du lust att förklara dig och därefter berätta mer om dina teorier eftersom du är i den så kalla de branschen??? ;) Jag tror vi är många nyfikna vid det här laget.

• EmmaPemma

Ojoj, det blir bara värre och värre .

• Jennie med ie

l i s a, ja jag vågar inte ha denna bilden framme på skärmen när maken tittar *s* Vicken diskussion! *s*

Att jag har bakåtlutande livmoder nämnde gynekologen i förbigående när jag sökte pga smärtor vid äggstocken. Sen efter ett tag började jag fundera på vad det egentligen innebar, och när jag sedan var hos en annan gyn frågade jag. Och fick veta att det är ganska vanligt, att ca var åttonde kvinna är skapt så. Jag fick också veta att man förr i tiden trodde att lutningen gjorde det svårare att bli gravid, för att spermierna inte hittar in lika lätt, men när man lärt sig mer om spermiernas simning och beteende så övergav man den tanken helt.

• Juvelia

då får väl spermierna gå kvällskurs innan de lämnar boet då, att det kan finnas olika lutningar ;) asgarv !

• sara72

Kul att se utvecklingen av den här tråden :D *skrattar så tårarna rinner*.
    l i s a: Rinner precis ALLT ur dig på en gång? För mig rinner det mesta ut, men sedan när jag går upp på toaletten kommer det lite till..
    Det här verkar förbli en olöst gåta. Ingenstans man kan skriva in o fråga nån kunnig gynekolog eller så?..

• johandra

haha vilken rolig tråd!!

Tänkte bara tillägga att även jag hör till skaran som blir av med allt på en gång. Vi får oxå skynda oss att täppa till så nån av oss inte måste sova på den blöta fläcken.

Min teori är iaf att det är samandragningar som gör att det stöts ut. Ju mer jag kniper desto mer och fortare kommer det ut. Även karln blir utputtad av detta inom nån minut om han inte kämpar för att vara kvar...Livmodern kanske säger till när tillräckligt månbga fått komma in??*S*

Äter för övrigt p-piller fast det spelar väl ingen roll har ni väl kommit fram till??

*skrattar vidare åt tråden*

• Juvelia

blir karln utputtad ? jaså, vi kan fortsätta ha s*x några minuter efter att det gått för han, medans "ni vet vad " sakta blir mindre, och sen ligger vi kvar flera minuter innan "den " smiter ut ;)

• Tean

johandra,
    ju mer _jag_ kniper ju _mindre_ kommer ut!

• Tean

för mig funkar det så att jag kniper hela vägen till muggen och där forsar allt ur på en gång

• Cassiopeja

För mig beror det på vilken ställning man gör "det" i.. Stående så rinner det mesta ut när han drar sig ur, men liggande eller på alla 4 brukar det stanna kvar ett tag.. *S*
    men även om det blir kladdigt så har jag ändå inga större problem med att sova på en eventuell blöt fläck i sängen eller känner något omedelbart behov av att springa till duschen..

Kanske är jag som är snuskig? *S*

Svar på tråden Efter s*xet..