• sjbengtsson

3 juli!

Hejsan alla 3 juli brudar!

Jag såg att vår tråd innan stängt (varför vet jag ej) så jag tänkte starta en ny.

Hur går det för er?
    Idag var vi och beställde frockcoat till min blivande och hans bestman och igår var jag på min näst sista provning, skall vänta till veckan innan då den skall läggas upp och dragkedjorna skall i.
    Var lite sorgligt man vill ju gärna prova lite till.

Kram

• Svar på tråden 3 juli!
  • Valentine

Sjbengtsson: Va spännande! Lycka till!
    Min man sexas just nu. Jag tror jag blir hippad 4 dagar innan dagen D. Ha inte haft samtal med prästen änn, men ska ringa honom på måndag. Fikk min "egendesignade" bukett i går, och blev jättenöjd. Den ser ut såhär: www.stokka.dk/bilder/040512/thumbnail.php&src=thumbnail.php[1].jpg

• emy

M2b hämtades till sin svensexa för ett tag sedan. Jag är besviken på killarna, det kommer att bli precis en sådan han inte ville ha - supa på Finlandsbåt. Ja ja... Har printat ut och kopierat upp vigselprogram, placeringskort och delar av festprogrammen. Det tar sig sa mordbrännaren!

• lottan

Hej på Er! Nu har jag äntligen blivit hippad! Det blev en toppen-dag, skulle inte ha velat ändra på nåt! Det blir en dag att minnas...länge! Nu känns det samtidigt skönt att ha det avklarat är lite kontrollfreak och har känt det som lite jobbigt att inte kunna styra över det. Nu kan vi alltså gå vidare med resten av planeringen!
    Kram på er!

• sjbengtsson

Hej hej tjejer!

Jag hade rätt, blev hippad förra lördagen. Hade en kanon dag, den var som gjord för mig.

Träffat prästen som är kanontrevlig och igår bestämde vi psalmer och in och utgångsmarsch. Den blev en vänlig grönska och vigselpsalm (melodi den blomstertid nu kommer fast med ny text) Ingång blir Love me tender och utgång en ny som musikern fått, norsk tydligen himmla glad. Hon kommer även att sjunga Kärleken förde oss samman.

Annars är allt relativt lugnt, nej förresten det är det ej. Var hos konditorn och floristen idag och senare skall vi till fotografen. Vi båda går på semester på torsdag så vi har ju en hel vecka att gör saker och ting färdigt.

En sak är rätt tråkig dock, min sambos mamma är dålig och vi är osäkra på om hon skall orka festen, jättetråkigt, men vi förstår.

Hoppas ni andra har det bra och att ni längtar lika mycket som jag.

Kram Sara

• emy

Jaha, nu drar det ihop sig!
    Konditorn imorgon, städar bostaden hysteriskt och har gjort trycksakerna färdiga utom vinerna på menyn och bordsplaceringen som jag skriver ut och kopierar senare. Förberdeder allt vad vi kan, nästa vecka börjar allt rulla igång: Göra naglar, färga håret, gästerna kommer, genomgång med toastmaster och värdinna, göra bordsdekorationer, hämta m2b´s kläder osv... Har vi glömt något? Har vi? Vem vet?

• Grönkulla

Jag har stressat upp mig alldeles för mycket, har försökt att varva ned, men det är så svårt. Världen går knappast under om det inte blir något festprogram m.m. Skall bjuda på en enkel lunch dagen efter, tänkte baka matpajer, men nu blir det nog att punga ut flera hundra extra och satsa på köpt smörgåstårta, för jag orkar inte baka.
    Suck.
    /Trött Grönkulla som aldrig hade trott att hon skulle bli så här knäpp.

• emy

Grönkulla: Kan ni inte göra det enklare genom att bjuda på bara fika och mackor? Eller något annat liknande? Vi ska bjuda på fikabröd, bröd, pålägg och konfekt. Har allt bröd och fikabröd färdigt i frysen, konfekten köpte vi från konditorn som gör tårtan, tänkte lägga lite mer pengar på pålägget (några goda ostar, mycket grönsaker, oliver, några finare köttpålägg osv)

• Grönkulla

Emy: i och för sig, men alla (så när på 2-3 st) har väldigt långa resor framför sig, så även om det skall vara en enkel lunch så bör den vara lite mer matig. Egentligen spelar det väl inte så stor roll - i den allmänna konkursen, så att säga - om man lägger ut en 6-700 kr till. Vi får väl se.
    Det var rart av dig att kommar med förslag, jag uppskattar det verkligen.

Har ivarje fall gjort klart festprogrammet & skrivit ut det. Nu skall det bara kopieras upp.

Alla: Hoppas det går bra för er med de sista förberedelserna.

Skall åka bort över midsommar och hoppas att jag då kan slappna av.

• justine

vi har inte gjort bordsplaceringen annu, inte brant de 50 cd skivorna som vi ska ge gasterna. Klanningen ar inte uppsydd an (atalje gor det nasta vecka, dedicated week for me). Inte gjort vigsel program eller sanghafte heller. Hinner vi tror ni?????

• emy

Justine: hoppsan! Det verkar som om ni får en stressig vecka! Visst hinner ni, men dra ner på ambitionerna. Klänning och bordsplacering är ju de enda "måstena" egentligen!

• titioo

ojdå justine, hur går det? Ni verkar ha en hel del att pyssla med. Kan ni inte dela ut uppgifter till andra?

Jag börjar också bli stressad. Men klänningen blev klar i går, bordsplaceringen är klar, och sambon slipar på programmet... synd bara att jag jobbar ända till det bittra slutet..
    ska baka lite småbröd ännu hade jag tänkt:)

• Grönkulla

Hej alla!
    Vilken vecka, det mesta är fixat. Fick dock göra om bordsplaceringen då 2 gäster plötsligt tillkom i förrgår (de hade tackat nej låångt tidigare), med matallergi! + justeringar i bordsplaceringen.
    Presentationen på gästerna med tillhörande bordsplacering skrivs just nu ut skrivaren. Lite snyggare kunde det blivit när det gäller jämna rader - men skitsamma!

På söndag när vi skall bjuda på lunch, så blir det smörgåstårta (orkade inte tänka tanken på pajerna längre). Glassen gjorde jag idag + städade hela huset m.m.

I morgon skall vi snygga upp lite i trädgården och kopiera upp festprogrammen & hämta ringarna.

Fredag: naglarna och hämta bilen & packa!

Justine: Hur går det, kom ihåg att det är bättre att du orkar med bröllopsdagen än att gästerna får 50 skivor m.m.

asch, nu har skrivaren tagit dubbelt så jag måste göra om ett antal sidor. Förargligt!

• Sommar-04

Ja, oj vad det narmar sig. Har bara valdigt begransad till gang till internet som kanns lite jobbigt. Vi har haft en del problem. Min blivande svarfar kan tyvarr inte komma vilket kanns otroligt tungt. Men vi ska tanda ett ljus for honom innan vigseln i alla fall. Forst kandes det valdigt tungt, men nu borjar det kannas lite battre. Min sambos mamma och syster ar har och det ar bra for dem att vara tillsammans.

Annars gar allt som det ska. Mycket att gora och trott men det gar anda!

Hoppas ni andra har det bra!

• emy

Idag kommer våra föräldrar till Stockholm. Allt går fortfarande enligt planerna utom ett par små förändringar (som inte genererar så mycket extrajobb). Vi har packat det mesta till både bröllopsnatt och bröllopsresa. Idag ska vi plocka och dammsuga bostaden, köpa blommor till bordsdekorationen och förbereda betalningen av festlokal, konditor och Magda-Sofia (alla vill ha kontanter). Dessutom har vi fått garage efter 7 års väntan som vi ska städa ur och bära ner en del grejer till.

Allt flyter och jag mår bra!
    Hoppas ni har det lika icke hysteriskt och friktionsfritt.

• JOfors

Är det någon mer som inte är nervös utan njuter av att förbereda?
    Jag har planerat så länge nu att jag kan ta det lugnt och småfixa saker samt dessutom njuta av det!
    Det är det tips jag ska ge till alla blivande - planera lååångt i förväg och skit i alla som tycker du börjar för tidigt och är helt besatt.
    Hmpf, jag gjorde jobbet då och njuter nu.
    Ett exempel: Träffade min frisör idag, för andra gången den här veckan, pratade smink och hår, fick håret tvättat med inpackning, gjorde naglar, mysshoppade lite fin strumpor till strumpebanden, fikade osv.
    Kan det bli bättre, NJUT TJEJER!

• Julius

Välplanering ja jag har mjölk kvar att köpa det blir många liter innan lördag,nej skämt åt sido relaxa ta det koolt och lej bort det som skall fixas till vänner och bekanta men lita då på dom. Hoppas att lördagen står för vackert väder bara. Take it easy!!

• Grönkulla

Hej alla! Hoppas ni fick en lika fin dag som vi fick. Vackert väder trots att det på morgonen var lite mulet. Frissan gjorde ett fantastiskt arbete med håruppsättningen och sminkningen. Buketten var också väldigt vacker, & framför allt så var min make var förstås helt underbart stilig och som alltid helt underbar!

Vigselgudstjänsten i kyrkan var så vacker, verkligen ett minne för livet.

I morgon bär det iväg på en kortare bröllopsresa inom Sverige!

Glad Glad Glad!

• lottan

Vi hade också en helt underbar dag! Allt blev precis så bra som vi drömt om och knappt vågat hoppas på! Vi åker på bröllopsresa på fredag...härligt!

Kram på er fruar!

• titioo

Hej på er1
    Vi hade regn mest hela dan, men det gjorde ingenting vi var ju mest inomhus ändå. Dessutom hann vi faktiskt med fotograferingen utomhus innan det började ösa ner.
    I kyrkan var vi nog fruktansvärt nervösa båda två, och om prästen sa några riktiga vishetsord är jag nog rädd att vi missade dem båda två. Jag kommer ihåg att vi hade kommit fram till altaret, prästen hade börjat tala och jag plötsligt kom på att oj, nu måste jag ju lyssna noggrannt på vad han säger...:) kunde ha missat nåt avgörande...

Men resten av dan var helt superb. Många av våra gäster har senare tackat oss och sagt att det var längesen de hade så roligt som på vårt bröllop. Sånt blir man ju glad av:)
    Hoppas ni alla har haft det lika bra!

God fortsättning!
    Kram/T

Svar på tråden 3 juli!