• sjbengtsson

3 juli!

Hejsan alla 3 juli brudar!

Jag såg att vår tråd innan stängt (varför vet jag ej) så jag tänkte starta en ny.

Hur går det för er?
    Idag var vi och beställde frockcoat till min blivande och hans bestman och igår var jag på min näst sista provning, skall vänta till veckan innan då den skall läggas upp och dragkedjorna skall i.
    Var lite sorgligt man vill ju gärna prova lite till.

Kram

• Svar på tråden 3 juli!
  • emy

Jag vet också när jag ska bli hippad, det passar mig utmärkt, för jag är så tidspressad att risken annars är att jag inte kunnat följa med. För mig var det ju inte speciellt viktigt med en möhippa heller, så därför bryr jag mig inte om överraskningsmomentet. Det blir 19 juni, antagligen. Då kan jag och min likaledes superupptagna bästa vän...

Är det någon annan som inte får tag i sin kantor?

• applemartini

Usch, jag aker hem till sverige om presic en manad idag, kanner att det ar massor kvar att gora..men anda inte...Vill ha gjort sa mycket som mojligt innan jag aker hem, och sen veckan innan far jag liksom traffa alla, och kolla allt...hindersprovningen kan vi inte gora forran dagen innan nervost!!

Borjar ocksa bli lite spand och har lite fjarilar i magen..ar nog bade saligt kar och supernervos

Kanns ratt skont att vissa har har en massa kvar ocksa

Lycka till!

• Sommar-04

Applmartini - hindersprovningen bor ni kunna fa i alla fall startad innan ni aker om inte fardig. Du bor val ocksa i usa? ar du fortfarande skriven i Sverige?

• Grönkulla

Vi träffade kantorn igår & det kommer att bli så bra!
    Vår kyrkosmusiker (ett riktigt proffs själv), känner en som blev utnänmnd till riksspeleman redan vid 15 års ålder många), som vi förhoppningsvis kan anlita för fiolspelande i kyrkan!

Allt musik till vigseln är nu bestämd (under förutsättning att mannen som spelar fiol kan).

• lottan

Gött att jag hittade er igen! Har haft lite annat för mig!!hm..
    Jag har inte blivit hippad ännu och väntar med skräckblandad spänning på när det ska hända!Fattar bara inte när dom ska få till det då jag kommer att jobba nästan varje helg nu! Men det har blivit några små försägningar så jag vet att det blir nåt i alla fall!

• Grönkulla

Jag kommer inte alls att bli hippad, av olika anledningar.

Tänkte tala om vad vi valde till sist: Ingångsmarsch : Gotländs brudmarsch (fiol och orgel)
    Utgångsmarsch: Bröllopsmarsch av A. Söderman (ur Bröllopet på Ulfåsa)

Tro av M. Fredriksson (fiol och orgel)

Psalmer: 201 (En vänlig grönskas)
    & 289 (Guds kärlek är)

• emy

Jaha, del hundraförtielva i såpan om vårt bröllop när vi äntligen fick tag i kantorn så ska han inte jobba den dagen. Kan inte göra annat än skratta. Rekomenderar inte Finska Kyrkan åt någon, dock. De har ju inte koll på nå´t!

OSA har gått ut och alla och utom 3 har faktiskt svarat! Däremot så blir manfallet nästan 50%. Många har långt att resa, och en del av dem har ålig hälsa så jag hade räknat med det.

• titioo

och så borde man börja bestämma sig för ett efternamn... hjälp!!!!!!

• emy

titioo: Ni kan ju alltid göra som vi: Gräla tills ni blir blå och sedan behålla era egna!

• sjbengtsson

Namnen har vi redan bestämt oss för, jag går från ett vanligt till ett annat

Olsson till Bengtsson

Var i dagarna väldigt orolig då inte många ringt (osa är imorgon), men igår hade 59 av 87 svarat, så de sista kan kvitta. Eller skall man påminna dem om de inte har ringt på fredag?

Kram

Svar på tråden 3 juli!