• sjbengtsson

3 juli!

Hejsan alla 3 juli brudar!

Jag såg att vår tråd innan stängt (varför vet jag ej) så jag tänkte starta en ny.

Hur går det för er?
    Idag var vi och beställde frockcoat till min blivande och hans bestman och igår var jag på min näst sista provning, skall vänta till veckan innan då den skall läggas upp och dragkedjorna skall i.
    Var lite sorgligt man vill ju gärna prova lite till.

Kram

• Svar på tråden 3 juli!
  • emy

Hej Tjejer!

Jag mår toppen! Solen skiner, det är varmt ute och allt flyter

Har ingen ängslan eller nervositet för bröllopet, allt knallar på som det ska. Har träffat prästen, trots hur hon var i telefon (se tidigare i tråden), så var hon jättebra! Det känns helt rätt att ha henne som präst.

Dessutom har vi fått tag i kantorn, det verkar som om vårt musikval är godkänt. Trots att vi valt "Festmarsch" av Gustaf Hägg som ingångsmarsch, den hör ju inte till de vanligaste.

Har hämtat klänningen idag, efter alla förseningar. Men provsminkning och hår blev inställt för Magda-Sofia är kanonförkyld, det blir på tisdag istället. På måndag börjar jag jobba, vilket betyder mer fritid än när jag pluggade (har 31-timmars vecka). Mår så bra att jag funderar på om det är konstiga substanser i dricksvattnet

• Grönkulla

Suck, är allmänt utslagen pga av allergi. Orkar knappt göra någonting. Har hittat publisher i datorn och skall se om jag kan flytta över det jag gjort hitills i festprogrammet.

• titioo

Jahapp, skorna blev billigare än jag hade räknat med, men å andra sidan blev underkläderna myyycket dyrare
    klänningen är nästan klar, och nu söker jag med ljus och lykta efter en vacker sjal.

och solen skiner :)

• titioo

sken... ´tidigare i dag alltså..

• Valentine

Ska til skräddaren på onsdag och göra den sista mätningen, innan klänningen figursys. Har gjort 1 tårta, som jag fryst ner.(Blev jättenöjd) Ska beställa bröllopstårtan i morgon. Har kvar bordsplaccering och smågrejer, men det känns som det mesta e under control

• titioo

ja urk, vi slåss med bordsplaceringen.
    Ännu finns en del olösta punkter, men en del är klart. Så lycka till valentine och ni andra:)

• Valentine

titioo: Bordsplacceringen hade varit en bra anledning till skilsmässa om vi varit gifta;) Tur att vi MÅSTE lösa det INNAN vi gifter oss

• sjbengtsson

Hej hej tjejer!

Här rinner allt på rätt bra nu, bara prästen ville höra av sig!

Idag kl 11 är det dax för provuppsättning och pirrigt är det.

Vår bordsplacering har gått jättebra om jag skall vara ärlig, men det är klart att någon hoppasr väl säkert av och ställer till det mot slutet

Har ännu inte blivit hippad och nu finns det inte många helger kvar. Jobbigt för natten mellan fredag och lördag kunde jag inte sova alls och hade jätteont i magen. Jag tycker det skall bli kul med själva möhippan men gillar inte alls överaskningsmomentet.

Ha de gött i det vackra vädret!
    Kram Sara

• emy

Jag är väldigt nöjd med bordsplaceringen nu, sedan vi bestämde oss för att strunta i honnörsbord då vi bara är 21 st. Det blir ett långbord med oss mitt på ena sidan och folk mittemot. Plötsligt passade alla ihop! Och ingen blir "ensam" inte ens vi. De helt finskspråkiga har massor av tvåspråkiga runt sig, vi får våra bästa vänner mittemot.

• Grönkulla

emy: Hm, det var en inressant idé du har med bordsplaceringen, vi kommer bara vara ca 23-25 st totalt.

Svar på tråden 3 juli!