• sjbengtsson

3 juli!

Hejsan alla 3 juli brudar!

Jag såg att vår tråd innan stängt (varför vet jag ej) så jag tänkte starta en ny.

Hur går det för er?
    Idag var vi och beställde frockcoat till min blivande och hans bestman och igår var jag på min näst sista provning, skall vänta till veckan innan då den skall läggas upp och dragkedjorna skall i.
    Var lite sorgligt man vill ju gärna prova lite till.

Kram

• Svar på tråden 3 juli!
  • Sommar-04

sjbengtsson - jag skule nog kollat - for tank om de kommer anda och sa finns det inte platser. Vi hade svarskort, och flera har forsvunnit i posten. Suck! Sa vi haller pa for fullt att fa in de sista svaren. Nagra bryr jag mig inte om, men bara de jag absolut vet inte kommer. Eftersom vi har manga gaster i USA som reser langt sa vet jag ju vilka som flyger.

For min del byter jag fran Persson till Herbst. Det svider lite att ge upp mitt svenska namn, men sa himla vackert ar det ju inte anda!

Vi haller nu pa och satta ihop ett brev som ska ga ut med vagbeskrvningar, tagtidtabeller, hotell och info om mat pa Fredagen! Dessutom haller vi pa med bordsplaceringen! Oj, oj - inte latt!

• JOfors

Trodde att det där med bordsplacering skulle bli enkelt..
    Men icke sa Nicke!
    Har kört fast och funderar nu på att göra om borden istället. Hahaha.

• Grönkulla

emy: Vad skall man säga ni lär åtminstone aldrig glömma bröllopsplaneringen! Kyrkan borde rimligtvis ordna kantor åt er. Vår ordinare hade semester men de fixade ersättare.

JOfors: Ja, du bordsplaceringar är lättare sagt än gjort. Det visar ju sig att vissa är lite mer svårplacerade, vilket leder till att någon annan får en annan placering än man tänkt från början. Försöker verkligen se till att alla har åtminstone en person som de kan ha utbyte av.

• lottan

Vi håller också på med vår bordsplacering och jag håller med det är verkligen inte så lätt! Vi har dessutom 5-6 tjejer fler än killar, det gör ju inte saken lättare. De flesta av våra kompisar känner inte varandra heller för vi kommer från olika ställen så det är ju viktigt att få till det så att det blir trevligt och roligt för alla!

• emy

Har faktiskt fått till bordsplaceringen riktigt bra tycker jag!

Däremot är det fortfarande full kalabalik med vem som ska vara kantor

• lottan

Blev grundlurad idag... I morse kom dom och tog min kille vilket jag visste om och då lämnade en av killarna ett brev till mig där dset stod att jag skulle ta på mig mysbyxor och tröja och att jag prick 8.15 skulle gå ut och invänta skjuts för idag började mitt äventyr!! klockan 8 ringde det på dörren och där stod en motorcykel-kille! Jag fick ta på mig skinnställ och så bar det av på en timme lång tur och sedan lämnade han helt sonika av mig hemma och sade att jag skulle göra det jag planerat resten av dagen... snacka om snopet! Men roligt förstås

• emy

I går scannade m2b äntligen bilderna till festprogrammet hos en av sina kompisar. Nu är festprogrammet så gott som klart, det enda som återstår är bordsplaceringen och namnet på kantorn i tacklistan. Det blev väldigt bra!

Även den delvis översatta versionen för de finska gästerna artar sig bra. Den skulle ha varit helt översatt, men svärmor som skulle göra det klarade inte av att hålla sig i skinnet ens genom översättningen av inbjudan så en snäll bekant fick översätta de vitala delarna. Om någon frågar varför kommer jag att säga som det är. Kärringen kan gott få stå för sina dumheter för en gångs skull.

Iallafall, det går framåt, sak efter sak kan strykas från listan!

• lottan

emy: vad gjorde svärmor då? hittade hon på eller vad då hålla sig i skinnet? blev bara så nyfiken! Skönt i alla fall att ni kunde få hjälp av någon annan

• emy

lottan: Först skickade hon över inbjudan med kommentaren "jag hoppas att ni inte tänker ange den klädkoden, det vore oförskämt mot era finska gäster". Hon föreslog motsv. festfin.

vi förstod inte riktigt vad det var hon inte gillade, att vi angett kavaj(dvs. kostym), eller att vi skrivit ut vad koden innebär i klartext. Det senare kan ju uppfattas som lite fräckt. Trots flera mejl och telefonsamtal fick m2b inte klarhet i vad det var som var problemet. Vi hade ingen tanke på att ändra något, vi hade bara bett henne översätta trycksakerna, inte om hjälp med utformningen.

Sedan skickade vi över informationsbladet för översättning. Då kom ett märkligt mejl om att sån´t skulle vi då inte skicka till _finska gäster_ för då skulle vi göra bort oss. De behövde inte vägbeskrivningar, de var inte tappade bakom badkaret och kunde använda karta. Dessutom skulle de åka bil allihopa. (Från Helsingfors, till Stockholm och ta bilen med sig? Logiskt?) Hotell kunde de leta upp själva, bara så att vi visste. Det behövde de ingen hjälp med! Med mejlet föjde översättning av ca. 10% av infobladet.

Efter många samtal och bråk via telefon (som m2b fick sköta) hade hon översatt ca 50%. Då gav vi upp och skickade infobladet på svenska. Att hon skulle översätta något mer var otänkbart. Kvinnan talar 5 olika språk flytande och ytterligare 2 hyfsat, men uppföra sig kan hon inte. Hon gör stort drama med henne själv i mitten av allting.

• Valentine

Applemartini: Sofiero e bara såå vackert och idyllisk:) Vi e hela 3 par som ska vigas i Maria Kyrkan, den 3 juli. Vi ska ha festen på Møllegrænden, så for oss e maria kyrkan perfekt i beliggenhet. Är nestan klar med planeringen nu. ara lite finputs. Men nerverna håller finns fortfarande kvar....

Svar på tråden 3 juli!