• sjbengtsson

3 juli!

Hejsan alla 3 juli brudar!

Jag såg att vår tråd innan stängt (varför vet jag ej) så jag tänkte starta en ny.

Hur går det för er?
    Idag var vi och beställde frockcoat till min blivande och hans bestman och igår var jag på min näst sista provning, skall vänta till veckan innan då den skall läggas upp och dragkedjorna skall i.
    Var lite sorgligt man vill ju gärna prova lite till.

Kram

• Svar på tråden 3 juli!
  • Valentine

Emy: Nu som det bara e drygt 1 månad kvar, e nerverna for en månad senn att anse som barnmat. Selv e jag glad for att jag får bestemma en hel del inför bröllopet;) Föredrar det fremfor att sambo skulle ha planerat et jallajalla-bröllop med korv och mos. haha

• Valentine

JOfors: låter som en bra idè;) Eller man kanske skulle placcera alla gästerna i en høg på golvet med en massa kuddar, och själv sitta i midten. Så behøver ingen känna sig utanför.... Gillar inte konceptet "honnörsbord". Tycker alla gäster vi bjudit i vårt bröllop e likvärda och betyder lika mycket för oss på olika sätt.

• emy

lottan: Ett tillägg till svärmorhistorien, efter många om och men listade vi ut att hon var förbannad över att vi överhuvudtaget hade en klädkod, vi tror att hon tycker vi försöker göra oss "fina". Hennes eget borgeliga bröllop för ca. 5 år sedan var lite enklare (hm hm) - bröllopstårtan var rulltårta med grädde på, hon hade blommig tantkjol, han hade jeans. Sedan söp de till ordentligt. M2b var den enda som ens hade slips.

• Valentine

emy: usj...känner igjen mina problem mht min egen svärmamma...Tur dom inte bor i Sverige iallafall!! Så behöver man inte bli besvärad av dom i vardagen. Det skulle jag inte klara av.

• emy

Valentine:

Nä, tack och lov att hon inte bor i Stockholm.

• lottan

Emy: Oj då, det lät ju inte roligt alls! Ni verkar dock ha distans till det hela vilket är bra!

Nu ska jag jobba lite på placeringskorten!

• Sommar-04

Sa blev det mohippa i Usa. :( tyvarr blev det inte alls i min smak. Dar var lite problem med kommunikationen tror jag, vem som egentligen skulle planera och den ena ville inte trampa den andra pa tarna och vice versa.

Vi hamnade bland annat pa en manlig stripklubb. Det varade ca 5 minuter innan jag sa att nej nu racker det. Resten av kvallen hade vi det trevligt. Men jag maste erkanna att dar finns mycket annat jag hellre skulle ha viljat gora! Jag ar faktiskt lite i chocktillstand att min ena kompis faktiskt trodde jag skulel tycka det var skoj. Visst hon trodde det skulle vara annorlunda an det var for stallet har tydligen flyttat sedan hennes kompis hade varit dar. Men anda! jag hade anda inte tyckt om det. Jag har funderat pa det och jag undrar om det ar for att det ar i NY for min sambo rakade ut for lite av samma sak forutom att det var en toplessbar som var sista stoppet for dem och aven han var valdigt besviken. Ingen av vara andra vanner har rakat ut for detta, men alla andra mohippor och svensexor har har varit i andra stader. Det ar nastan som att det maste ga vilt till bara for att det ar NY. Han ville hellre spela golf och jag hade nojt mig gott med att grill i min kompis tradgard!

Sa jag ar lite besviken. Dessutom kommer jag ju hem Onsdag innan midsommar sa jag tror inte att det finns tid for mina tjejer dar hemma att anordna nagot.

Annars rullar det pa har, vi aker ju snart!!

• Grönkulla

Exakt en månad idag!
    Fånigt nog kände jag mig nervös när jag vaknade i morse, enbart baserat på detta faktum. Är det någon fler som varit "för-nervös" idag? Eller är jag själv i min fånighet !

• lottan

Grönkulla: Har inte varit nervös speciellt idag men lite smånervös i största allmänhet är jag allt! Usch, vad tiden går fort nu jag skulle vilja stoppa den lite samtidigt som det är härligt att det närmar sig... med stormsteg!

Tänk tjejer, om 30 dagar sitter vi väl på vår egen bröllopsmiddag just nu

• applemartini

Visst kanns det att det ar en manad kvar idag, jattekul tyckte jag, motte min blivande pa lunch, mysigt

Sen ikvall har jag provat min brudklanning med underklader, smycken och skor...och kommit fram till att jag kommer att bli jattevacker men ha jatteont i fotterna...vad ska jag gora?

Hur gar man in ett par brollopsskor pa en manad???

De var ju sa skona i affaren :(

Svar på tråden 3 juli!