• sjbengtsson

3 juli!

Hejsan alla 3 juli brudar!

Jag såg att vår tråd innan stängt (varför vet jag ej) så jag tänkte starta en ny.

Hur går det för er?
    Idag var vi och beställde frockcoat till min blivande och hans bestman och igår var jag på min näst sista provning, skall vänta till veckan innan då den skall läggas upp och dragkedjorna skall i.
    Var lite sorgligt man vill ju gärna prova lite till.

Kram

• Svar på tråden 3 juli!
  • Grönkulla

emy: Tack för förslagen.

• emy

Valentine: Inte skrämmas så där, _drygt_ 2 månader är det väl ändå kvar. Jag har så mycket på "att göra" listan och absolut ingen tid att göra det. M2b är inte alls till någon hjälp,han verkar tro att han fortfarande kan göra allt "sen". När det nu skulle inträffa.

• applemartini

Hej Valentine,

Jasa de e du bla som bokat Maria Kyrkan den 3 juli..de va fullbokat(som tur va) for nu ska jag gifta mig pa Sofiero Slott istallet!

Tycker att de e ratt mycket kvar...men som tur e har jag gett min M2B en massa uppgifter inkluderat 'att gora' listan...sa det ska nog ga bra med hjalp av vanner och familj..jag langtar saaa

• Grönkulla

Nu har jag varit till frissan och bestämt frisyr, fast jag vet fortfarnade inte riktigt hur den kommer att se ut, frissan ha ivarje fall en klar bild över hur hon tänker.
    Ev. blir det pärlor och/eller små rosor i håret. Har valt frissan på rekommendationer från butiken där jag köpte klänningen, så det blir nog bra. Eget läppstift och mascara skulle man ha med sig.

• CoolJen

Den dagen är min födelsedag, men skulle jätte gärna byta med er!=) Fast förhoppningsvis blir det av 2005=)

• sjbengtsson

Har nu fått hotell för natten. Det blir skandic rubinen (tror jag det heter) på avenyn.
    Grönkulla-din klänning låter jättevacker!!
    Har även vart och hyrt kläder till männen och bättre kunde det inte bli. Min blivande skall ha frockcoat där väst och kravatt går i min färg, offwhite och bestmans i min tärnas färger rött. De var så himla snygga.

KRAM KRAM

• Milla29

Denna veckan har många grejer blivit klara, skönt. Barnens kläder är köpta, m2b kläder är klara, fotografen och tårtan. På klädfronten är det bara min klänning som ska sys upp (och kanske in.)

• emy

Hej igen!

Nu har del 167 eller nå´t sån´t utspelat sig i farsen om vilken präst vi ska ha.

Det är idag exakt 2 månader till vårt bröllop (och era också). De vet fortfarande inte vem som ska viga oss, eller ens från vilken församling den prästen ska vara. Ska man skratta eller gråta? JAg bara kontaterar att det artar sig till en riktig katastrof, trots att jag försökt vara så förutseende och planera långt i förväg, så att det inte ska bli stressigt på slutet. Men när man väl inser att man inte kan göra mer än vad man gjort och gör, så resingerar man och tänker att "ja, ja, vi blir väl gifta iallafall till slut".

Har bokat mina acrylnaglar iallafall, och ska slutprova (hoppas jag) min klänning på söndag.

• emy

Idag är jag gladare, har fått mitt schema för sommaren och bokat tid för ansiktsbehandling, färgning/slingor och betalat bröllopsresan idag. Det tar sig sa mordbrännaren.

Tyvärr har jag också fått besked om att svärmor och hennes karl definitivt ska sova här, de kommer på torsdag och åker dagen efter att vi åkt på bröllopsresa. Usch. Kanske picknick och hyrd relax på fredag vore något? Så man får vara ifred menar jag. Nä, nu ska jag mejla om provuppsättning och provsminkning. So long, damer!

• Grönkulla

Sjbengtsson: Roligt att du tycker att min klänning verkar vara vacker!

emy: Tycker verkligen synd om er och jag hoppas prästfrågan löser sig snart.

Satsa du på picknicken och relaxen så ni får rå er själva utan svärmor!

Övrigt: Måste ringa kantorn, bestämma tårtan, boka bil, göra klart bordsplaceringen, ordna med något slags festprogram, fixa cd-skivor till festen, och bra att du påminnde mig Emy, beställa tid för nagelförlägning! Just nu vill jag verkligen INTE göra något av detta, kan det inte bara vara FÄRDIGT!

Svar på tråden 3 juli!