• Green
    Äldre 27 Apr 20:53
    46057 visningar
    183 svar
    183
    46057

    Lustigaste/konstigaste kommentaren ang ert bröllop?

    Idag stod jag och tittade på mina sidenband och följande sades:

    Jag: Blir sugen på att ta upp kläningen och se hur banden ser ut till den.
    Bm: Va? Du ska väl inte förstöra den med dom??
    Jag: Nej, det är band till blommorna.
    Bm: Ska du ha blommor också?

    Men hallå!! Han trodde verkligen att jag inte skulle ha en brudbukett Förvånad

    Antar att det kommit andra små grodor från era BM, släkt och vänner.
    Dela med er så vi får några goda skratt!

  • Svar på tråden Lustigaste/konstigaste kommentaren ang ert bröllop?
  • Äldre 26 Jul 18:46

    det roligaste jag varit med om är från min fästman (då ingen vet om det än) 

    vi promenerar och går arm i arm:
    jag: du... skulle du viilja gå arm i arm eller hand i hand när vi går in  i kyrkan?
    fästmannen: ... ehm... inte alls???
    jag (smått förvirrad): ... va?
    fästmannen: men.. visst ska du gå in med din far?
    jag börjar skratta: nejnej...! jag vill ju gå in med dig! att gå in med pappa är ju en amerikansk tradition. jag gillar inte den, om än den kan vara fin på vissa sätt.
    fästmannen: jaha... jaja ok :)

    haha! det roliga är att det syntes som att det för han var någon som ALLA gjorde. att det var normen. och han kallar MIG för amerikaniserad, och så släpper han den bomben. hahah! 

  • stormh­elen
    Äldre 26 Jul 19:16
    filibustern skrev 2013-07-26 18:46:17 följande:
    det roligaste jag varit med om är från min fästman (då ingen vet om det än) 

    vi promenerar och går arm i arm:
    jag: du... skulle du viilja gå arm i arm eller hand i hand när vi går in  i kyrkan?
    fästmannen: ... ehm... inte alls???
    jag (smått förvirrad): ... va?
    fästmannen: men.. visst ska du gå in med din far?
    jag börjar skratta: nejnej...! jag vill ju gå in med dig! att gå in med pappa är ju en amerikansk tradition. jag gillar inte den, om än den kan vara fin på vissa sätt.
    fästmannen: jaha... jaja ok :)

    haha! det roliga är att det syntes som att det för han var någon som ALLA gjorde. att det var normen. och han kallar MIG för amerikaniserad, och så släpper han den bomben. hahah! 

    Hihi. Ja, det är ju inte lätt att veta hur det brukar vara här i Sverige om man inte är på bröllop så ofta (jag har inte varit på många, endast 3 och två av dem var när jag var 12-13 år), eftersom man tittar ju på amrikanska filmer och serie där bruden leds fram genom altaret av sin far fram till brudgummen.


    Så det blir ju den bilden man har. =P


     

  • Äldre 26 Jul 19:28
    stormhelen skrev 2013-07-26 19:16:00 följande:

    Hihi. Ja, det är ju inte lätt att veta hur det brukar vara här i Sverige om man inte är på bröllop så ofta (jag har inte varit på många, endast 3 och två av dem var när jag var 12-13 år), eftersom man tittar ju på amrikanska filmer och serie där bruden leds fram genom altaret av sin far fram till brudgummen.


    Så det blir ju den bilden man har. =P


     


    jo precis. tror han bara varit på ett och det var min systers, och dom körde ju borgligt så.... 
  • Plätti­s
    Äldre 29 Jul 13:07

    Min pappa sa något på samma tema för ett tag sedan, att han såg fram emot att leda mig in i kyrkan. Vi ska inte gifta oss i kyrkan, och min pappa borde ju veta att man går in tillsammans för att visa att man själv valt den man ska gifta sig med eftersom han är gift med min mamma.
    Jag tyckte i alla fall att det var väldigt gulligt, men nu är min stackars pappa deppad eftersom han har tre döttrar men inte får ge bort någon av oss

  • Äldre 29 Jul 13:18
    Plättis skrev 2013-07-29 13:07:21 följande:
    Min pappa sa något på samma tema för ett tag sedan, att han såg fram emot att leda mig in i kyrkan. Vi ska inte gifta oss i kyrkan, och min pappa borde ju veta att man går in tillsammans för att visa att man själv valt den man ska gifta sig med eftersom han är gift med min mamma.
    Jag tyckte i alla fall att det var väldigt gulligt, men nu är min stackars pappa deppad eftersom han har tre döttrar men inte får ge bort någon av oss
    naw. lite gulligt ändå ^^P
  • xMaria­x
    Äldre 29 Jul 14:27

    Min far sa också något om att föra in mig i kyrkan för ett tag sen (minns inte riktigt vad som sades), vi hade tänkt gå in tillsammans men nu när min pappa vill gå in med mig (han har extremt svårt för stora folkmassor, att stå i centrum etc) så funderar vi på att göra så istället.. Jag tycker det är fint (inte original innebörden såklart, utan snarare vad det har blivit) och min stackars pappa blev så besviken över att inte få leda mig in. Speciellt så vill jag det nu pga att han just har så svårt får sånt men ändå vill.


  • Äldre 29 Jul 17:34
    Svärmor: - Vilken färg ska din mamma ha på sin klänning (till bröllopet)? Det vore ju tråkigt om vi bar klänningar vars färger skär sig .
    ...........................................................................................
    Jag: - Vi tänkte boka limousine till bröllopet.
    Svärmor: - ni borde kolla först om en sådan bil inte är "för mycket" (= ett diskret "ni ska inte byta bil?").
    ...........................................................................................
    Svärfar: - Vaa? Om minglet inte startar förrän 2h efter vigseln kommer INGEN komma!!! (drama queen!)
    Till saken hör att vi gifter oss i centrala Paris där det finns massor av saker att göra den timma vi är iväg på fotografering.
  • Äldre 8 Sep 10:16

    Puffar denna tråd lite! Idag fick jag en kommentar av en kompis. Jag hade skrivit på Facebook att jag redan nu är nervös för bröllopet (ca 9 månader kvar) Många av mina kompisar skriver att det är normalt och att jag ska njuta av planeringens gång. Då skriver min kompis: "Det är viktigare att planera sitt äktenskap än sitt bröllop" Alltså det kan låta som en så oskyldig kommentar, men jag tar illa upp, liksom ska hon komma och verka bättre än mig? (Bakomliggande faktor är att hon ofta lägger konstiga, lite nedvärderande saker som att hon alltid vet och kan bäst)

  • Äldre 10 Sep 09:31

    När vi berättade för dottern, 3år, att vi ska gifta oss nästa år blev hon rosenrasande! "Men JAG ska ju gifta mig med pappa!! DU kan ta lillebror mamma!" Så gapade hon och skrek tills jag gick med på att hon kan få gifta sig med pappa en liten stund :)

  • xMaria­x
    Äldre 10 Sep 09:55
    Pykkis skrev 2013-09-10 09:31:56 följande:
    När vi berättade för dottern, 3år, att vi ska gifta oss nästa år blev hon rosenrasande! "Men JAG ska ju gifta mig med pappa!! DU kan ta lillebror mamma!" Så gapade hon och skrek tills jag gick med på att hon kan få gifta sig med pappa en liten stund :)
    24 Maj 2014
  • Plätti­s
    Äldre 10 Sep 11:33
    Pykkis skrev 2013-09-10 09:31:56 följande:
    När vi berättade för dottern, 3år, att vi ska gifta oss nästa år blev hon rosenrasande! "Men JAG ska ju gifta mig med pappa!! DU kan ta lillebror mamma!" Så gapade hon och skrek tills jag gick med på att hon kan få gifta sig med pappa en liten stund :)
    Barn är så vansinnigt söta! Min sambo skulle gifta sig med sin mamma när han var liten, så jag brukar fråga honom om han tänker ångra sig nu när vi planerar bröllop Oskyldig 
  • Äldre 6 Oct 21:07

    Berättade för pappas styvdöttrar och hans sambo att jag inte ska ha en traditionell bröllopsklänning utan en vanlig, vit, klänning. En av styvdöttrarna frågar då "Men vad ska du ha för färg på klänningen då? Så vi inte har samma." - minnet är bra men kort :P

    Pappas sambo tyckte också att "Men, om du inte går till en frisör så blir det ju inte på riktigt" - så där har ni det gott folk, ska man bli gift på riktigt måste man till frisören först.

  • Äldre 6 Oct 22:32
    izredam skrev 2013-10-06 21:07:32 följande:
    Berättade för pappas styvdöttrar och hans sambo att jag inte ska ha en traditionell bröllopsklänning utan en vanlig, vit, klänning. En av styvdöttrarna frågar då "Men vad ska du ha för färg på klänningen då? Så vi inte har samma." - minnet är bra men kort :P

    Pappas sambo tyckte också att "Men, om du inte går till en frisör så blir det ju inte på riktigt" - så där har ni det gott folk, ska man bli gift på riktigt måste man till frisören först.
    Haha... bra kommentarer Solig
Svar på tråden Lustigaste/konstigaste kommentaren ang ert bröllop?