• pulmonate

    Snyggt och/eller praktiskt under klänningen?

    Hej alla brudar!
    Här kan vi skriva om hur ni tänker göra inför bröllopsdagen när det gäller underkläder. Snyggt, sexigt eller praktiskt? Vad har ni för klänning och vad väljer ni för underkläder?

    Det ska ju helst dra in på de rätta ställena (kring midjan tänker jag speciellt) och inte synas genom klänningen men samtidigt vara snyggt när väl klänningen kommer av, eller hur? Eller bytar ni om sen? 
    Jag kommer att ha en klänning som sitter tajt runt höfterna och bar rygg. Jag har normal vikt. 
    Har funderat lite på en shaping kjol och typ en sån unbra bH eller vad dom nu heter. Egentligen borde ju kjolen vara hudfärgat, men det är väl inte snyggt egentligen, eller? 

    Hur gör ni? 


  • Svar på tråden Snyggt och/eller praktiskt under klänningen?
  • J8783
    Pyttsan skrev 2012-03-29 16:18:52 följande:
    Berätta gärna om den passar när den anländer. Är 173cm lång, så det är ju oroande om modellen är alldeles för kort. Ska kolla deras sida, kanske det finns mått där!
    Hejsan. Bodyn har anlänt har bara inte hunnit med ;) Den passade i storlek 100E. Drar 95E. Men axelbanden var reglerbara och byst hållarna blev på plats :)
  • aurum

    snyggt eller praktiskt är frågan.. mitt svar; Både och.
    Kommer ha en vit (möjligen ivory) underbustkorsett (riktig korsett med stålskenor och hela kittet) samt vita stockings med söm som jag sätter fast i strumpeband antingen kopplade direkt till korsetten eller en separat höfthållare som jag i så fall bär under korsetten.
    Räknar kallt med att behöva byta trosor några gånger under dagen för att känna mig riktigt fräsh så det blir riktigt sköna bomullsvarianter fram tills det är dags för sista paret för kvällen. Då tar jag något snyggt som passar med resten av outfitten.
    Ett litet tips: Köp våtservetter för barnrumpor eller intimvåtservetter (mindre förpackningar) o fräsha upp er med när ni varit på toaletten och/eller bytt trosor. Det får en att känna sig väldigt mycket fräshare hela dagen.

    Rekommenderar dock inte någon att dra på sig korsett under sin klänning om man inte är van att bära det. Det är JOBBIGT att gå i korsett, även att det kan låta enkelt och smidigt. Det begränsar andningen och rörelseförmågan radikalt så oavset hur snyggt det låter så gör det inte om ni inte är vana vid det!

  • Pyttsan
    J8783 skrev 2012-04-11 01:01:12 följande:
    Hejsan. Bodyn har anlänt har bara inte hunnit med ;) Den passade i storlek 100E. Drar 95E. Men axelbanden var reglerbara och byst hållarna blev på plats :)
    Tack för att du tog dig tid att svara! Kanske jag får beställa en jag med då. Drar 85 D /DD, hoppas den räcker på längden om jag tar en storlek större än normalt!Glad
  • Jane

    Nu har jag provat min klänning och känner direkt att jag kommer behöva något som drar in och formar lite. Min klänning är en sjöjungfrumodell och utan axelband, därför ska shapingen vara utan axelband och utan gren som man måste öppna varje gång man ska på toa.

    Jag tänkte mig en sån där som ser ut som en kjol som sitter under bröstet och ner över rumpan och som man brukar kunna sätta fast till stay-ups. Någon som förstår vad jag menar och vet vart man kan hitta sånna?


  • J8783
    Pyttsan skrev 2012-04-11 09:49:45 följande:
    Tack för att du tog dig tid att svara! Kanske jag får beställa en jag med då. Drar 85 D /DD, hoppas den räcker på längden om jag tar en storlek större än normalt!Glad
    Hej, ja det borde fungera. Men jag har ganska mycket häng på min mage som gjorde att bodyn liksom inte kom ända upp till bysten, svårt att förklara Flört Men bonprix har ju mer storlekar anpassat för normal storlek. 44 är 44 tex. Idag kan ju 40-42 vara large på endel ställen. 

    Kram till dig  
  • pulmonate
    Jane skrev 2012-04-19 06:49:54 följande:

    Jag tänkte mig en sån där som ser ut som en kjol som sitter under bröstet och ner över rumpan och som man brukar kunna sätta fast till stay-ups. Någon som förstår vad jag menar och vet vart man kan hitta sånna?


    Jag har också sjöjungfru och har också tittat på sånna kjolar. Jag bestämde mig dock för mer en tros-modell eftersom jag ville vara säker på att de stannar på plats. Var lite rädd att kjolen skulle röra på sig. 

    Jag har lite problem med min klänning egentligen...:-/ Den är för stor kring midjan och sömmerskan ska ta in den, men samtidigt är det redan svårt att sitta i den! haha! Måste lixom dra upp den lite för att kunna sitta ner. Det tänkte jag inte alls på när jag beställde en sån modell! 
  • Jane
    pulmonate skrev 2012-05-04 21:08:40 följande:
    Jag har också sjöjungfru och har också tittat på sånna kjolar. Jag bestämde mig dock för mer en tros-modell eftersom jag ville vara säker på att de stannar på plats. Var lite rädd att kjolen skulle röra på sig. 

    Jag har lite problem med min klänning egentligen...:-/ Den är för stor kring midjan och sömmerskan ska ta in den, men samtidigt är det redan svårt att sitta i den! haha! Måste lixom dra upp den lite för att kunna sitta ner. Det tänkte jag inte alls på när jag beställde en sån modell! 
    Förvånad Jag provade inte ens att sitta ner.....glömde det totalt
  • Jane
    pulmonate skrev 2012-05-08 23:00:47 följande:
    haha, ja eller hur! *ler* Det var någon annan som sa det och när jag försökte märkte jag att det var ganska svårt Oskyldig
    ojjj, det måste jag prova nästa gång jag provar klänningen. men jag tänkte..vad för slags trosgördel är det du ska ha under din klänning? Jag menar, den går väl upp rätt så högt på midjan och hur ska du dra ner den när du ska gå på toaletten om du har en sjöjungfruklänning?  Eller hr den en gren med knappar? Min klänning är jättetajt så jag måste ha något med en öppningsbar gren eller liknande.
  • Estelle

    Det ska gärna vara snygg, sexig och praktiskt samtidigt. Men om det inte går kan man ha en praktisk under klänningen och byta om till en sexig/snygg.
     

Svar på tråden Snyggt och/eller praktiskt under klänningen?