• pulmonate

    Snyggt och/eller praktiskt under klänningen?

    Hej alla brudar!
    Här kan vi skriva om hur ni tänker göra inför bröllopsdagen när det gäller underkläder. Snyggt, sexigt eller praktiskt? Vad har ni för klänning och vad väljer ni för underkläder?

    Det ska ju helst dra in på de rätta ställena (kring midjan tänker jag speciellt) och inte synas genom klänningen men samtidigt vara snyggt när väl klänningen kommer av, eller hur? Eller bytar ni om sen? 
    Jag kommer att ha en klänning som sitter tajt runt höfterna och bar rygg. Jag har normal vikt. 
    Har funderat lite på en shaping kjol och typ en sån unbra bH eller vad dom nu heter. Egentligen borde ju kjolen vara hudfärgat, men det är väl inte snyggt egentligen, eller? 

    Hur gör ni? 


  • Svar på tråden Snyggt och/eller praktiskt under klänningen?
  • JuliBrud89

    Jag ska helt klart ha något skønt och praktiskt. Sen hellre byta om till det sexiga och snygga på natten :))

  • Lillenojag

    Det får nog bli praktiskt under klänningen. Det finns risk att man ser igenom den, så hudfärgat får det bli. Sen till senare funderar jag på att köpa något från HankyPanky.

  • Pyttsan
    J8783 skrev 2012-03-29 14:34:11 följande:


    Hej jag kommer  att ha denna bodyn under min klänning, det fanns hysköppning i grenen, kommer gifta mig i en svart blommig 50tals klänning (borgerligt).
    Bröllopet blir på för sommaren (1 juni) Så jag hoppas det inte kommer bli för varmt, för klänningen är i
    yttermaterial: 97% bomull, 3% elastan. Och foder: 4% elastan, 96% polyester.
    Tror ni det blir för varmt då? Jag kommer även ha strumpbyxor till denna. Enda alt var för mina lår kommer skava mot varandra annars.
    Andledningen till att jag väljer denna är för jag har gjort en gbp operation för över två år sedan, och allt daller sen på magen, med en inte så vacker hängmage på det. Vill känna mig bekväm utan att behöva vara rädd att trosor ska rulla ner under klänningen Skäms 
    Då alla trosor gör det suck... Men.. Kommer inte känna mig speciellt "fin" på natten senare. 
    Har ni något tips? Jag har ju denna magen, funderade på i tidigare inlägg om såna där hel täckande romantiska korta/långa klänningar kanske? Vi kommer säkert vara trötta men vill ju inte få hjälp av med min klänning (lång dragkedja med hyska) och där tittar ett "ägg" fram som jag känner mig i denna body.. Ursäkta skämtet men så känns det. Vill ju ändå känna mig någorlunda romantisk och fin. Flört

    Har ni tips, dela gärna med er. Glad


    Jag kommer också att ha en body, har jag tänkt. var har du köpt denna? Jag skulle vilja ha en i puderrosa eller vit. Vill du vara romantisk kan du kanske bara ha en vacker negligé, enkelt att ta på och enkelt att ta av..

    Jag räknar med att vi kommer att vara helt slut, somna hand i hand fnissandes över roliga incidenter och trevliga överraskningar under dagen. Knappast så mycket action i sängen. I varje fall kommer jag INTE att orka skruda om och åla i något rafset med strumpehållare och sånt, som ska av sen. Jag tror man sparkar av skorna, glider ur klänningen och sen tar vi ett glas skumpa eller en öl i morgonrockar/nakna/underkläder och bara lägger upp fötterna och suckar förnöjt. Hjärta 
  • LitenSandra

    Jag letar efter en vit body med avtagbara axelband att ha under min tubklänning. Någon som vet vart jag kan köpa det?? Gärna i rimligt pris (under 1000 kr) :) 

  • J8783
    Pyttsan skrev 2012-03-29 15:38:14 följande:
    Jag kommer också att ha en body, har jag tänkt. var har du köpt denna? Jag skulle vilja ha en i puderrosa eller vit. Vill du vara romantisk kan du kanske bara ha en vacker negligé, enkelt att ta på och enkelt att ta av..

    Jag räknar med att vi kommer att vara helt slut, somna hand i hand fnissandes över roliga incidenter och trevliga överraskningar under dagen. Knappast så mycket action i sängen. I varje fall kommer jag INTE att orka skruda om och åla i något rafset med strumpehållare och sånt, som ska av sen. Jag tror man sparkar av skorna, glider ur klänningen och sen tar vi ett glas skumpa eller en öl i morgonrockar/nakna/underkläder och bara lägger upp fötterna och suckar förnöjt. Hjärta 
    Hej Pyttsan. 
    Denna bodyn köpte jag på Bonprix.se dom har alla storlekar. Hade beställt hem en i 95E som jag drar, men den gick inte ens upp till bysten? Beställde därför denna från deras plus sida (underkläder/body) och tog i 100E. Hoppas hoppas den passar.
    Nej samma känner jag med, kommer nog korka upp lite skumpa alternativt vin och bara vara. Prata om dagen och minnas, glädjas och fnissa Flört Nä att åla i underkläder är inte min grej heller. Festkläderna åker snabbt av väl hemma, till mysbyxor osv. Men skönt att nån annan också vet hur det är Glad 
  • Pyttsan

    Berätta gärna om den passar när den anländer. Är 173cm lång, så det är ju oroande om modellen är alldeles för kort. Ska kolla deras sida, kanske det finns mått där!

  • Jane
    LitenSandra skrev 2012-03-29 15:57:32 följande:
    Jag letar efter en vit body med avtagbara axelband att ha under min tubklänning. Någon som vet vart jag kan köpa det?? Gärna i rimligt pris (under 1000 kr) :)
    Kolla kappahl och lindex, där har dom alltid bodys, om de har med avtagbara axelband vet jag faktiskt inte
  • J8783
    Pyttsan skrev 2012-03-29 16:18:52 följande:
    Berätta gärna om den passar när den anländer. Är 173cm lång, så det är ju oroande om modellen är alldeles för kort. Ska kolla deras sida, kanske det finns mått där!
    Jag själv är 1,70cm så jag meddelar om du inte redan fått reda på. Glad Ja så var det med den förra för mig.. 
  • memelie
    Linnch skrev 2012-03-14 10:55:05 följande:
    Hm.. det här kanske är ett bra forum att fråga:
    Jag är ute efter en bustier/korsett med avtagbara axelband och vadderade kupor (har liten byst) som är mer åt det romantiska hållet än det "porriga", gärna lite spets... Har letat mig fördärvad efter sådana senaste tiden men hittar inget bra till ett vettigt pris, har ingen större lust (eller råd för den delen) att betala mer för underkläderna än för själva klänningen Flört

    Har för mig att H&M, Lindex och Twilfit brukar ha liknande, men inte i min stad iaf...Rynkar på näsan
    Kan detta vara någonting? :)

    www.asos.com/Stella-McCartney-Maria-Bouncing-/pgeproduct.aspx&cid=6575&sh=0&pge=0&pgesize=200&sort=-1&clr=Nude+tan#

    www.asos.com/ASOS-Corded-Lace/pgeproduct.aspx&cid=6575&sh=0&pge=0&pgesize=200&sort=-1&clr=Cream

    www.asos.com/ASOS-SIENNA-/pgeproduct.aspx&cid=6575&sh=0&pge=0&pgesize=200&sort=-1&clr=Floral+print

    De två sista verkar dock inte vara med avtagbara band. Men fina ändå
Svar på tråden Snyggt och/eller praktiskt under klänningen?