• pulmonate

Snyggt och/eller praktiskt under klänningen?

Hej alla brudar!
    Här kan vi skriva om hur ni tänker göra inför bröllopsdagen när det gäller underkläder. Snyggt, sexigt eller praktiskt? Vad har ni för klänning och vad väljer ni för underkläder?

Det ska ju helst dra in på de rätta ställena (kring midjan tänker jag speciellt) och inte synas genom klänningen men samtidigt vara snyggt när väl klänningen kommer av, eller hur? Eller bytar ni om sen? 
    Jag kommer att ha en klänning som sitter tajt runt höfterna och bar rygg. Jag har normal vikt. 
    Har funderat lite på en shaping kjol och typ en sån unbra bH eller vad dom nu heter. Egentligen borde ju kjolen vara hudfärgat, men det är väl inte snyggt egentligen, eller? 

Hur gör ni? 

• Svar på tråden Snyggt och/eller praktiskt under klänningen?
  • Jane
    Bröllop201206 skrev 2012-02-08 19:18:26 följande:

*Busvisslar* Wow säger jag bara!!! Förvånad Något sådant skulle jag vilja ha på kvällen/morgonen, men det passar inte min kroppstyp tyvärr. Jag blir lite avis på smala tjejer som kan bära sånt. Tungan ute

Har någon något tips på vad lite knubbigare tjejer kan ha på sig på bröllopsnatten?
  • Bröllop201206

Ja nu ser inte jag ut sådär smal som hon på bilden ovan, utan jag är väl mer som brunetten i kroppsform..

• Bröllop201206

typ såhär är min kroppstyp, minus att jag inte har riktigt lika stora bröst som hon på bilden
  • Bröllop201206

nu vet jag inte vad du menar med att du inte är smal, men här är några sexiga outfits för människor som inte är pinnsmala

• Bröllop201206

Ja tyvärr tror jag att vi menar samma strumpa, dom heter väl ministeps eller nåt, hade ju funkat kanon i en pumps-liknande sko, men din sko är öppen där på sidan och då kommer ju mini-stepsen att synas, så du får nog köra strumpbyxa/stay ups eller gå barbent.

1700tal skrev 2012-02-09 13:16:20 följande:

Hm, hur ser såna där små strumpor ut? Jag har såna som är som en liten ballerina, i strumbyxmaterial. De är suveräna på sommaren i skor som är "hela" hela vägen runt. Det är dock inte mina brudskor, såna strumpor skulle inte funka. Om vi nu pratar om samma sak, kanske finns det ytterligare varianter? Här är mina skor, det är dansskor, helt klädda infändigt med mjukt skinn (garderar mig bäst jag kan ). Kanske inte de fränaste skorna direkt men det viktigaste är att jag kan ha dem hela kvällen:

Svar på tråden Snyggt och/eller praktiskt under klänningen?