• pulmonate

Snyggt och/eller praktiskt under klänningen?

Hej alla brudar!
    Här kan vi skriva om hur ni tänker göra inför bröllopsdagen när det gäller underkläder. Snyggt, sexigt eller praktiskt? Vad har ni för klänning och vad väljer ni för underkläder?

Det ska ju helst dra in på de rätta ställena (kring midjan tänker jag speciellt) och inte synas genom klänningen men samtidigt vara snyggt när väl klänningen kommer av, eller hur? Eller bytar ni om sen? 
    Jag kommer att ha en klänning som sitter tajt runt höfterna och bar rygg. Jag har normal vikt. 
    Har funderat lite på en shaping kjol och typ en sån unbra bH eller vad dom nu heter. Egentligen borde ju kjolen vara hudfärgat, men det är väl inte snyggt egentligen, eller? 

Hur gör ni? 

• Svar på tråden Snyggt och/eller praktiskt under klänningen?
  • Tessin
    1700tal skrev 2012-02-08 16:41:17 följande:
    Men ni som struntar i stay ups, är ni barfota i skorna? Jag har aldrig sett stay ups/strumpbyxor som nåt som ska hålla värmen utan som ska motverka skoskav. Alltså att slippa vara barfota i skorna. Ska ni va barfota alltså? Klarar ni det?

Jag hoppade över både strumpbyxor och stay ups, gifte mig i aug. Jag har i vanliga fall jätteproblem med skor, känns lätt obekvämt och får skoskav. Jag kände inte av skorna förrän jag var 3 meter utanför vårt hus på natten! Då hade jag haft dom från kl 12-03 utan problem (under fotograferingen klättrade jag tom runt på ett berg!) =) Man är så överväldigad och upp i varv hela tiden så jag tror inte man känner av sånt som smärta ;) Jag hade i silikon sulor eller vad det nu heter, det räckte bra =)

• 1700tal
    Tessin skrev 2012-02-08 17:01:01 följande:

Jag hoppade över både strumpbyxor och stay ups, gifte mig i aug. Jag har i vanliga fall jätteproblem med skor, känns lätt obekvämt och får skoskav. Jag kände inte av skorna förrän jag var 3 meter utanför vårt hus på natten! Då hade jag haft dom från kl 12-03 utan problem (under fotograferingen klättrade jag tom runt på ett berg!) =) Man är så överväldigad och upp i varv hela tiden så jag tror inte man känner av sånt som smärta ;) Jag hade i silikon sulor eller vad det nu heter, det räckte bra =)

Låter helt otroligt, nästan overkligt i mina öron... Jag får skoskav i alla skor efter nån timme. Är nog åt det extrema hållet, förvisso. Men strumpor i nån form skulle jag aldrig kunna skippa. Även med adrenalinkick.
  • Bröllop201206

1700-tal: Vad för sorts skor ska du ha på dig? Om skon är heltäckt framtill vid tårna finns små strumpor i strumbyxematerial att ha på i skon och som inte syns när man har på sig dom. De sitter lixom runt foten där skon är. Annars om du ska ha en öppen sko, har du strumpbyxor i sådana oxå? Glider man inte runt i skon då? Min sko är helt öppen, så jag går barfota med snyggmålade tånaglar i min sko:)

• Bröllop201206

såhär ser min sko ut

• Bröllop201206

och den här ska jag byta om till efter klänningen åkt av för natten, eller kvällen efter om man är trött;)

• Italia08
    Bröllop201206 skrev 2012-02-08 15:32:16 följande:
    Italia 08: Har du redan beställt den vita från victoria secret? Satt bh-n bra? Vad för storlek har du? Jag har 80b i en ovadderad bh, tror du denna passar mig då? Vad kostar det med frakt och tull till Sverige?
    Ja, jag har redan köpt den vita, men det gjorde jag i New York i somras. Jag har 70B (i vanlig HM) fast vadderad och en Victoria's i 32A passar mig. Det jag tror att man ska tänka på innan man köper en sån här bh är att man inte ska ha stora bröst eftersom den lägger på typ två kupstorlekar. Den är väldigt vadderad inuti och brösten ligger i stort sett bara i ovankant på bh:n dvs pushas upp väldigt mycket.

Här kan du se vad frakten kostar (det beror på hur mycket man beställer för):
    www.victoriassecret.com/CustomerService/ShoppingOurSite/InternationalShipping

Och på Tullverkets hemsida kan du läsa dig till regler om tull och moms:
    www.tullverket.se/innehallao/t/tullochmomsvanligavaror/tullochmomspavanligtforekommandevaror.4.13ca5ad811a0aafa2cc8000927.html
  • Italia08
    1700tal skrev 2012-02-08 16:41:17 följande:
    Men ni som struntar i stay ups, är ni barfota i skorna? Jag har aldrig sett stay ups/strumpbyxor som nåt som ska hålla värmen utan som ska motverka skoskav. Alltså att slippa vara barfota i skorna. Ska ni va barfota alltså? Klarar ni det?
    Jag ser det inte heller som ngt som ska hålla värmen, men däremot känns det som att det kan bli klibbare och varmare med stay ups/strumpbyxor om det är varmt ute. Och är det ordentligt sommarväder så skippar jag nog det.

Tycker också att jag bara glider runt i skorna om jag har det på mig. Har inte heller särskilt höga skor och tror att de är hyfsat bekväma, men jag ska ändå satsa på silikoninlägg och plåster för att motverka skoskav. Glad
  • 1700tal
    Bröllop201206 skrev 2012-02-08 17:35:23 följande:
    1700-tal: Vad för sorts skor ska du ha på dig? Om skon är heltäckt framtill vid tårna finns små strumpor i strumbyxematerial att ha på i skon och som inte syns när man har på sig dom. De sitter lixom runt foten där skon är. Annars om du ska ha en öppen sko, har du strumpbyxor i sådana oxå? Glider man inte runt i skon då? Min sko är helt öppen, så jag går barfota med snyggmålade tånaglar i min sko:)

Hm, hur ser såna där små strumpor ut? Jag har såna som är som en liten ballerina, i strumbyxmaterial. De är suveräna på sommaren i skor som är "hela" hela vägen runt. Det är dock inte mina brudskor, såna strumpor skulle inte funka. Om vi nu pratar om samma sak, kanske finns det ytterligare varianter? Här är mina skor, det är dansskor, helt klädda infändigt med mjukt skinn (garderar mig bäst jag kan ). Kanske inte de fränaste skorna direkt men det viktigaste är att jag kan ha dem hela kvällen:

Svar på tråden Snyggt och/eller praktiskt under klänningen?