• pulmonate

Snyggt och/eller praktiskt under klänningen?

Hej alla brudar!
    Här kan vi skriva om hur ni tänker göra inför bröllopsdagen när det gäller underkläder. Snyggt, sexigt eller praktiskt? Vad har ni för klänning och vad väljer ni för underkläder?

Det ska ju helst dra in på de rätta ställena (kring midjan tänker jag speciellt) och inte synas genom klänningen men samtidigt vara snyggt när väl klänningen kommer av, eller hur? Eller bytar ni om sen? 
    Jag kommer att ha en klänning som sitter tajt runt höfterna och bar rygg. Jag har normal vikt. 
    Har funderat lite på en shaping kjol och typ en sån unbra bH eller vad dom nu heter. Egentligen borde ju kjolen vara hudfärgat, men det är väl inte snyggt egentligen, eller? 

Hur gör ni? 

• Svar på tråden Snyggt och/eller praktiskt under klänningen?
  • pulmonate

Detta är Intimissimi's hemsida! 
    Skit snygga grejor! Dock har dom inte exakt det jag letar efter, dvs någon SHAPING variant som ändå är snygg!

http://www.intimissimi.com/

De har även en ny kollektion av brudunderkläder, men alla är bruna och i silkes. Italienarna har ju mörkare hudfärg men det är lite väl för blek-fisen som jag är!  

• pulmonate

Hittade precis lite fler shaping underkläder...vet dock inte vilket som hade passat min klänning bäst.
    http://www.ellos.se/cv/1-Underklader-bad-Shaping/_/N-1z141xeZf63

Midjeslimmern tycke jag var väldigt snygg, men den kommer för högt upp i midjan (har bar-rygg i klänningen) så det går inte. Shapingkjolen gillade jag också, men finns inte i min storlek, likaså gördeltrosan.
    Snyggt när de i natur är lite glansiga så det är lite mer lyxkänsla. 

• Bröllop201206

Hur ser din klänning ut? Ja de glansiga bodyn och shaping kjolen var riktigt snygg på ellos-sidan du länkade till.

• Bröllop201206

Ok, ska du ha en bh på dig ändå, eller kanske en freebra?

• pulmonate

Jag vet inte än. Det behövs inte eftersom det är inbyggd bH men det är i så fall bara för att fylla ut liiiite. Har inte bestämt mig än... får väl prova den någon gång till
    Du då, hur har du tänkt? vad har du för klänning? 

• Bröllop201206

Jag ska ha en axelbandslös klänning, så jag behöver en axelbandslös bh,

funderar på att köpa en wonderbra som dom flesta härinne köpt,( vad jag läst), men är osäker på om jag gillar den. vill gärna ha lite klyfta oxå, och såg en jättefin bh från victoria secret som nån länkade till, vet ej vem.

Men såhär ser den ut,,,

• pulmonate
    Bröllop201206 skrev 2012-02-01 21:22:16 följande:

Jag ska ha en axelbandslös klänning, så jag behöver en axelbandslös bh,

funderar på att köpa en wonderbra som dom flesta härinne köpt,( vad jag läst), men är osäker på om jag gillar den. vill gärna ha lite klyfta oxå, och såg en jättefin bh från victoria secret som nån länkade till, vet ej vem.

Men såhär ser den ut,,,

Denna linjen ifrån Victorias tycker jag är snygga:
    http://www.victoriassecret.com/ss/Satellite?ProductID=1265713598894&c=Page&cid=1324474291871&pagename=vsdWrapper
Svar på tråden Snyggt och/eller praktiskt under klänningen?